Strona 1 z 1

MK 1 przegub wewnętrzny/ZEWN

: sob gru 02, 2006 11:09
autor: woozie_2x_men
witam wszystkich
mnie chyba też ten problem dopadł i trochę po przeczytaniu postów zwątpiłem
wymieniałem łożysko, sworzeń i drążki w moim mk1 dokręciłem śrubę piasty i tu pierwsze pytanie
1. napęd jest na przednie koła czy tą śrubę dokręcić na max czy tak trochę nadmieniam ze z przodu nie mam zawleczki tak jak na tylnim kole
2. po skęceniu całości i ustawieniu zbieżności zrobiłem sobie jazdę próbną i tu dziwne rzeczy felga mi się bardzo nagrzała nie wspominając o tarczy- niektórzy zasugerowali ze śruba piasty za mocno przykręcona a co wy o tym myślicie?
3podniosłem koło i - jak kręcę to dość ciężko chodzi a jak kręce do tyłu to w pewnym miejscu czuję opór a potem znów dobrze idzie i znów opór -tak cyklicznie a przy tym coś stukkka czy to łożysko znów poszło czy przegub wewnętrzny lub zewnętrzny jak to mozna sprawdzić ? już całkiem zgłupiałem POMOCY Benek

: sob gru 02, 2006 11:13
autor: sGARY
jak sie grzeje tarcza to by wskazywalo na trzymajace klocki, ale mozliwe ze lozysko poszlo! piszac sruba piasty?? jaka srube masz na mysli?? nakretke od przegubu zewnetrznego??

: sob gru 02, 2006 11:19
autor: woozie_2x_men
NA KOLE jest taka śruba którą trzeba odkręcić żeby dostać się do łożyska ona wchodzi w piastę

: sob gru 02, 2006 12:59
autor: sGARY
mowisz chyba o nakretce od przegubu zewnetrznego, wiec ona powinna byc dokrecona na maxa ;)

: sob gru 02, 2006 13:16
autor: Paweł Marek
moment 260 Nm wg serwisówki. Czyli obrazowo nacisk 26 kg na metrowej przedłużce

: sob gru 02, 2006 13:48
autor: woozie_2x_men
witam ponownie właśnie jestem po konsultacjach :cry: chyba poszło mi łożysko w przegubie wewnętrznym tym bliżej skrzynibo stukka przy kręceniu kołem do tyłu cyklicznie
i tu moje pytanko :ile może kosztować , a co najważniejsze na forum nie znalazłem ani jednego opisu aby ten wew. przegub rozmontować w przeciwieństwie do zew. czy mogłby mi ktoś coś napisać tak w pkt [-o<
jeszcze tego nie robiłem Benek

: sob gru 02, 2006 17:23
autor: miś fazi
przegub wewnętrzny jest tańszy od zewnętrznego koszt około 100 , 120 zł w nim nie ma łożyska są śruty podobnie jak w zewnętrznym , wyjąć go jest bardzo prosto tylko musisz mieć klucz 12 wpustowy 8 mm , odkręcasz osiem srub następnie zsuwasz lekko przegub na półośce odchylasz od flanszy skrzyni biegów potem zdejmujesz z końca półoski pierścień sprężysty który trzyma przegub na półośce a potem normalnie zsuwasz go z półośki , guma razem z blachą zostaje na półosi , tylko jak nie masz klucza 12 wpustowego to nie kombinuj niczym innym bo jak obrobisz wpust to potem będziesz miał poroblem

[ Dodano: 02 Gru 2006 16:25 ]
pomyłka tam jest tylko 6 śrub

: sob gru 02, 2006 17:48
autor: sGARY
dzis sie dowiadywalem w IC i przegub wewnetrzny jest drozszy od zewnetrznego!!!
wewnetrzny 4MAX 125zl a zewnetrzny za nie cala 100zl ;)

: sob gru 02, 2006 17:55
autor: miś fazi
to dziwne bo zewnętrzny jest z krótką półośką a wewnętrzny goły i u mnie w sklepach jest tańszy

: wt gru 12, 2006 13:17
autor: woozie_2x_men
witam serdecznie
wreszcie mam przegub wymieniony autko jeździ :okej: wielkie dzięki dla sGARY i miś fazi za pomoc pkt przyznane :chytry: to forum to piękna sprawa pozdrawiam gorąco

: wt gru 12, 2006 20:36
autor: sGARY
woozie_2x_men, no to sie cieszymy ze problem rozwiazany ;) ile placiles za przegub?? i jakiej firmy??