Strona 1 z 1

[mk2] Pytanie dot. ladowania aku

: czw lis 30, 2006 11:20
autor: Lucas
Witam!

Kupilem sobie nowy aku i przy okazji wymienilem pasek klinowy na nowy, bo stary juz nie nadawal sie do niczego. Teraz jak odpale auto, wlacze swiatla i zmierze napiecie ladowania to ksztaltuje sie ono na poziomie 14V. Jak wlacze dmuchawe na ostatni bieg, to spada ono do ok. 13,7V, jak doloze do tego radio, to napiecie spada do ok. 13,6V. Oczywiscie wszystko na jalowych obrotach (rzedu 1000 RPM). I teraz zastanawiam sie, czy mozna bezpiecznie jezdzic z takimi parametrami. Nie wymienialem jeszcze regulatora napiecia, ale nie wiem, czy bedzie mial on na to wplyw. Aha, dodam jeszcze, ze dodawanie gazu nie ma wplywu na napiecie. Czy tak powinno byc? A z drugiej strony, czy takie ladowanie moze wystepowac przy niedoladowanym aku?

: czw lis 30, 2006 11:21
autor: sGARY
wg mnie to dobre masz ladowanie :) :bigok:

: czw lis 30, 2006 11:31
autor: jawel
Lucas pisze:wlacze swiatla i zmierze napiecie ladowania to ksztaltuje sie ono na poziomie 14V
Masz dobre ładowanie

: czw lis 30, 2006 11:55
autor: arab_den
W książce serwisowej jest napisane ze "Wskazania woltomierza powinny sie miescić w zakresie 13,5-14,5V." Wiec chyba wszystko OK, nie masz powodu do zmartwień.

Pozdro

: czw lis 30, 2006 12:07
autor: Lucas
No dobrze, dzieki za wszelkie informacje :) Jeszcze gnebi mnie jedna sprawa, mianowicie "niewrazliwosci" napiecia na dodawanie gazu. Nie powinno wzrastac przy wyzszych obrotach? U mnie nie reaguje na gaz w ogole.

: czw lis 30, 2006 12:15
autor: arab_den
Powinno reagować ale naprawde nieznacznie, nawet po włączeniu wszystkich odbiorników prądu w samochodzie nadal powinno mieścić się w podanym wyzej zakresie

Pozdro

: czw lis 30, 2006 12:17
autor: jawel
Regulator napiecia jest ustawiony tak że puszcza tylko ustalone napięcie (ok 14.5V bez włączonych świateł) przez co nie dopuszcza do gotowania elektrolitu w aku . Ty masz na wolnych obrotach i światłach 14 V to ładowanie jest w normie świadczy to o sprawności alternatora

: czw lis 30, 2006 12:25
autor: arab_den
jawel pisze:Regulator napiecia jest ustawiony tak że puszcza tylko ustalone napięcie (ok 14.5V bez włączonych świateł) przez co nie dopuszcza do gotowania elektrolitu w aku . Ty masz na wolnych obrotach i światłach 14 V to ładowanie jest w normie świadczy to o sprawności alternatora
Zgadzam się z panem Jawelem, generalnie po to własnie jest regulator.

: czw lis 30, 2006 12:27
autor: misiek
Lucas pisze:Jeszcze gnebi mnie jedna sprawa, mianowicie "niewrazliwosci" napiecia na dodawanie gazu. Nie powinno wzrastac przy wyzszych obrotach? U mnie nie reaguje na gaz w ogole.
jak sama nazwa głosi - jest to regulator napiecia -- czyli regulije - a własciwie utrzymuje napiecie na odp. poziomie bez wzgledu na predkość obrotową silinika, z tego co tu piszesz układ ładowania masz jak najbardziej wporzadku

: czw lis 30, 2006 15:15
autor: sGARY
Lucas pisze:No dobrze, dzieki za wszelkie informacje :) Jeszcze gnebi mnie jedna sprawa, mianowicie "niewrazliwosci" napiecia na dodawanie gazu. Nie powinno wzrastac przy wyzszych obrotach? U mnie nie reaguje na gaz w ogole.
Te pomiary takze zaleza od voltomierza jakim mierzysz to ;)

: czw lis 30, 2006 18:01
autor: silent_rob
misiek10111 pisze:
Lucas pisze:Jeszcze gnebi mnie jedna sprawa, mianowicie "niewrazliwosci" napiecia na dodawanie gazu. Nie powinno wzrastac przy wyzszych obrotach? U mnie nie reaguje na gaz w ogole.
jak sama nazwa głosi - jest to regulator napiecia -- czyli regulije - a własciwie utrzymuje napiecie na odp. poziomie bez wzgledu na predkość obrotową silinika, z tego co tu piszesz układ ładowania masz jak najbardziej wporzadku

tu kolega ma racje :D gdyby regulator pozwalal na wzrost napiecia przy zwiekszaniu obrotow to wszystkei zarowki radia i wszystki co zasilane pradem popalilo by sie a ia aku by sie zagotowal :D