[mk2] Pytanie dot. ladowania aku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lucas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr sty 04, 2006 19:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

[mk2] Pytanie dot. ladowania aku

Post autor: Lucas » czw lis 30, 2006 11:20

Witam!

Kupilem sobie nowy aku i przy okazji wymienilem pasek klinowy na nowy, bo stary juz nie nadawal sie do niczego. Teraz jak odpale auto, wlacze swiatla i zmierze napiecie ladowania to ksztaltuje sie ono na poziomie 14V. Jak wlacze dmuchawe na ostatni bieg, to spada ono do ok. 13,7V, jak doloze do tego radio, to napiecie spada do ok. 13,6V. Oczywiscie wszystko na jalowych obrotach (rzedu 1000 RPM). I teraz zastanawiam sie, czy mozna bezpiecznie jezdzic z takimi parametrami. Nie wymienialem jeszcze regulatora napiecia, ale nie wiem, czy bedzie mial on na to wplyw. Aha, dodam jeszcze, ze dodawanie gazu nie ma wplywu na napiecie. Czy tak powinno byc? A z drugiej strony, czy takie ladowanie moze wystepowac przy niedoladowanym aku?



Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » czw lis 30, 2006 11:21

wg mnie to dobre masz ladowanie :) :bigok:



Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » czw lis 30, 2006 11:31

Lucas pisze:wlacze swiatla i zmierze napiecie ladowania to ksztaltuje sie ono na poziomie 14V
Masz dobre ładowanie


one loVWe

arab_den
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: wt lis 21, 2006 14:54
Lokalizacja: pow.Przemyśl
Kontakt:

Post autor: arab_den » czw lis 30, 2006 11:55

W książce serwisowej jest napisane ze "Wskazania woltomierza powinny sie miescić w zakresie 13,5-14,5V." Wiec chyba wszystko OK, nie masz powodu do zmartwień.

Pozdro


Oo===w===oO

Awatar użytkownika
Lucas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr sty 04, 2006 19:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Lucas » czw lis 30, 2006 12:07

No dobrze, dzieki za wszelkie informacje :) Jeszcze gnebi mnie jedna sprawa, mianowicie "niewrazliwosci" napiecia na dodawanie gazu. Nie powinno wzrastac przy wyzszych obrotach? U mnie nie reaguje na gaz w ogole.



arab_den
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: wt lis 21, 2006 14:54
Lokalizacja: pow.Przemyśl
Kontakt:

Post autor: arab_den » czw lis 30, 2006 12:15

Powinno reagować ale naprawde nieznacznie, nawet po włączeniu wszystkich odbiorników prądu w samochodzie nadal powinno mieścić się w podanym wyzej zakresie

Pozdro


Oo===w===oO

Awatar użytkownika
jawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: pt paź 27, 2006 14:54
Lokalizacja: WZU****

Post autor: jawel » czw lis 30, 2006 12:17

Regulator napiecia jest ustawiony tak że puszcza tylko ustalone napięcie (ok 14.5V bez włączonych świateł) przez co nie dopuszcza do gotowania elektrolitu w aku . Ty masz na wolnych obrotach i światłach 14 V to ładowanie jest w normie świadczy to o sprawności alternatora


one loVWe

arab_den
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: wt lis 21, 2006 14:54
Lokalizacja: pow.Przemyśl
Kontakt:

Post autor: arab_den » czw lis 30, 2006 12:25

jawel pisze:Regulator napiecia jest ustawiony tak że puszcza tylko ustalone napięcie (ok 14.5V bez włączonych świateł) przez co nie dopuszcza do gotowania elektrolitu w aku . Ty masz na wolnych obrotach i światłach 14 V to ładowanie jest w normie świadczy to o sprawności alternatora
Zgadzam się z panem Jawelem, generalnie po to własnie jest regulator.


Oo===w===oO

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw lis 30, 2006 12:27

Lucas pisze:Jeszcze gnebi mnie jedna sprawa, mianowicie "niewrazliwosci" napiecia na dodawanie gazu. Nie powinno wzrastac przy wyzszych obrotach? U mnie nie reaguje na gaz w ogole.
jak sama nazwa głosi - jest to regulator napiecia -- czyli regulije - a własciwie utrzymuje napiecie na odp. poziomie bez wzgledu na predkość obrotową silinika, z tego co tu piszesz układ ładowania masz jak najbardziej wporzadku


:-k ...

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » czw lis 30, 2006 15:15

Lucas pisze:No dobrze, dzieki za wszelkie informacje :) Jeszcze gnebi mnie jedna sprawa, mianowicie "niewrazliwosci" napiecia na dodawanie gazu. Nie powinno wzrastac przy wyzszych obrotach? U mnie nie reaguje na gaz w ogole.
Te pomiary takze zaleza od voltomierza jakim mierzysz to ;)



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » czw lis 30, 2006 18:01

misiek10111 pisze:
Lucas pisze:Jeszcze gnebi mnie jedna sprawa, mianowicie "niewrazliwosci" napiecia na dodawanie gazu. Nie powinno wzrastac przy wyzszych obrotach? U mnie nie reaguje na gaz w ogole.
jak sama nazwa głosi - jest to regulator napiecia -- czyli regulije - a własciwie utrzymuje napiecie na odp. poziomie bez wzgledu na predkość obrotową silinika, z tego co tu piszesz układ ładowania masz jak najbardziej wporzadku

tu kolega ma racje :D gdyby regulator pozwalal na wzrost napiecia przy zwiekszaniu obrotow to wszystkei zarowki radia i wszystki co zasilane pradem popalilo by sie a ia aku by sie zagotowal :D


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości