[mk2] Pytanie dot. ladowania aku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Lucas
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: śr sty 04, 2006 19:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontakt:
[mk2] Pytanie dot. ladowania aku
Witam!
Kupilem sobie nowy aku i przy okazji wymienilem pasek klinowy na nowy, bo stary juz nie nadawal sie do niczego. Teraz jak odpale auto, wlacze swiatla i zmierze napiecie ladowania to ksztaltuje sie ono na poziomie 14V. Jak wlacze dmuchawe na ostatni bieg, to spada ono do ok. 13,7V, jak doloze do tego radio, to napiecie spada do ok. 13,6V. Oczywiscie wszystko na jalowych obrotach (rzedu 1000 RPM). I teraz zastanawiam sie, czy mozna bezpiecznie jezdzic z takimi parametrami. Nie wymienialem jeszcze regulatora napiecia, ale nie wiem, czy bedzie mial on na to wplyw. Aha, dodam jeszcze, ze dodawanie gazu nie ma wplywu na napiecie. Czy tak powinno byc? A z drugiej strony, czy takie ladowanie moze wystepowac przy niedoladowanym aku?
Kupilem sobie nowy aku i przy okazji wymienilem pasek klinowy na nowy, bo stary juz nie nadawal sie do niczego. Teraz jak odpale auto, wlacze swiatla i zmierze napiecie ladowania to ksztaltuje sie ono na poziomie 14V. Jak wlacze dmuchawe na ostatni bieg, to spada ono do ok. 13,7V, jak doloze do tego radio, to napiecie spada do ok. 13,6V. Oczywiscie wszystko na jalowych obrotach (rzedu 1000 RPM). I teraz zastanawiam sie, czy mozna bezpiecznie jezdzic z takimi parametrami. Nie wymienialem jeszcze regulatora napiecia, ale nie wiem, czy bedzie mial on na to wplyw. Aha, dodam jeszcze, ze dodawanie gazu nie ma wplywu na napiecie. Czy tak powinno byc? A z drugiej strony, czy takie ladowanie moze wystepowac przy niedoladowanym aku?
Zgadzam się z panem Jawelem, generalnie po to własnie jest regulator.jawel pisze:Regulator napiecia jest ustawiony tak że puszcza tylko ustalone napięcie (ok 14.5V bez włączonych świateł) przez co nie dopuszcza do gotowania elektrolitu w aku . Ty masz na wolnych obrotach i światłach 14 V to ładowanie jest w normie świadczy to o sprawności alternatora
Oo===w===oO
jak sama nazwa głosi - jest to regulator napiecia -- czyli regulije - a własciwie utrzymuje napiecie na odp. poziomie bez wzgledu na predkość obrotową silinika, z tego co tu piszesz układ ładowania masz jak najbardziej wporzadkuLucas pisze:Jeszcze gnebi mnie jedna sprawa, mianowicie "niewrazliwosci" napiecia na dodawanie gazu. Nie powinno wzrastac przy wyzszych obrotach? U mnie nie reaguje na gaz w ogole.
...
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
misiek10111 pisze:jak sama nazwa głosi - jest to regulator napiecia -- czyli regulije - a własciwie utrzymuje napiecie na odp. poziomie bez wzgledu na predkość obrotową silinika, z tego co tu piszesz układ ładowania masz jak najbardziej wporzadkuLucas pisze:Jeszcze gnebi mnie jedna sprawa, mianowicie "niewrazliwosci" napiecia na dodawanie gazu. Nie powinno wzrastac przy wyzszych obrotach? U mnie nie reaguje na gaz w ogole.
tu kolega ma racje gdyby regulator pozwalal na wzrost napiecia przy zwiekszaniu obrotow to wszystkei zarowki radia i wszystki co zasilane pradem popalilo by sie a ia aku by sie zagotowal
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 40 gości