Strona 1 z 1

[MK2 RP] mrugająca dioda od akumulatora

: czw lis 30, 2006 08:35
autor: szuszek83
mam problem, od 3-4 dni mrygała dioda od akumulatora, czasmi podczas jazdy wyłączała sie, a dziś jade samochodem i stoje w korku i podczas wolnych obrotów zgasł, próbowałem go zapalić, troche cos pokręciło, ale nie zapalał, po paru próbach już nie kręcił, co może być powodem? alternator, czy rozrusznik? chciałbym sie więcej dowiedzieć zanim pojade do mechanika, albo raczej do elektronika samochodowego. zaznaczam ze akumulator jest spawny, oświetlenie samochodu działa.

: czw lis 30, 2006 09:04
autor: arab_den
A wyładowało Ci akumulator jak stałeś na tych światłach? jezeli tak to wygląda na brak ładowania a to wina alternatora. Pozycz gdzieś miernik i zobacz jakie ma ładowanie, pozaglądaj na szczotki-regulator napięcia

: czw lis 30, 2006 10:34
autor: Paweł NPI
Oświetlenie działać może, ale rozrusznik potrzebuje naprawdę duży prąd do rozruchu. Podejrzewam że albo szczotki (ewentualnie regulator napięcia) lub masa przy silniku się odkręciła... I wtedy nie zapali, nawet kręcić nie będzie a światła działać będą. (ja tak miałem)

: czw lis 30, 2006 11:53
autor: szuszek83
własnie sprawdzałem akumulator i jest doszczętnie rozładowany, więc wogóle nie miał ładowania podczas jazdy, w samochodzie mam wzmaczniacz 800W, i jeżeli alternator nie dawał prądu to do końca rozładował sie akumulator, więc dziś będzie trzeba skoczyć do elektryka i sprawdzić alternator, póżniej napisze co jest:)

: czw lis 30, 2006 11:59
autor: arab_den
mozesz sam wczesniej sprawdzić szczotki (dwie śrubeczki) jak są zjechane to wymienic same szczotki albo cały regulator za 23zł, elektryk moze zedrzec za takie szperanie.
Powodzenia

: czw lis 30, 2006 12:10
autor: jawel
arab_den pisze:mozesz sam wczesniej sprawdzić szczotki (dwie śrubeczki) jak są zjechane to wymienic same szczotki albo cały regulator za 23zł, elektryk moze zedrzec za takie szperanie.
Powodzenia
dokładnie tak

: czw lis 30, 2006 15:13
autor: vwrych
ja powiem krótko regulator napiecia z szczotkotrzymaczem i tyle . wymien i bedzie ok sa 2 rodzaje regulatorów 1 do alternatora valeo a 2 do alternatora bosch wymien i bedzie ok :okej:

: czw lis 30, 2006 18:30
autor: Goofi
Ja mialem niedawno taka sytuacje, ze po odpaleniu silnika lekko zazyla mi sie dioda ladowania, po zapaleniu swiatel gasla... myslalem, ze to szczotki, ale nie mialem czasu kupic. Niedawno okazyjnie wymienilem akumulator i problem zniknal, ale wczoraj pojechalem po szczotki (24zl do Bosha) i dzis je wymienilem. Stare jeszcze nie wygladaja zle (wlasciwie nie wiem po czym poznac, ze sa juz zle), ale teraz bede spokojniejszy o ladowanie ;)

: czw lis 30, 2006 18:49
autor: szuszek83
no i okazało sie że szczoteczki były zjechane i już sie nie nadawały do niczego, wymieniłem cały regulator, i jest oki, a nie chciał odpalić juz z tego powodu, że akumulator wyładował sie do zera, i problem rozwiązany, dzięki

: czw lis 30, 2006 20:43
autor: Paweł NPI
Od tego tu jesteśmy :pub:

: pt gru 01, 2006 02:15
autor: Cultstyle
Goofi pisze:Stare jeszcze nie wygladaja zle (wlasciwie nie wiem po czym poznac, ze sa juz zle)
Chodzi o ich długość jak są za krótkie, tzn. wytarte to przestają łączyć lub się zawieszają, sprężynka ich nie dopycha.
Wiem bo wymieniałem już kilkakrotnie w odkurzaczu. :lol:

: pt gru 01, 2006 13:22
autor: Goofi
Pawel-b28 pisze:
Goofi pisze:Stare jeszcze nie wygladaja zle (wlasciwie nie wiem po czym poznac, ze sa juz zle)
Chodzi o ich długość jak są za krótkie, tzn. wytarte to przestają łączyć lub się zawieszają, sprężynka ich nie dopycha.
Wiem bo wymieniałem już kilkakrotnie w odkurzaczu. :lol:
No tak, za krotkie... tylko jak to ocenic, chyba tylko porownujac do nowych albo wiedzac ile powinny wystawac :)
Jak madowanie siada, to polecam wymiane, maly koszt a potem spokoj ;)