Strona 1 z 3

[MK3] Problem z obrotami

: śr lis 29, 2006 01:02
autor: tomano
witam wszystkich!jak zauwazylem bardzo duzo jest tematow o problemie z wolnymi obrotami.i ja takze mam ten problem od jakiegos czasu.wymienilem przepustnice,aparat zaplonowy i ostatnio "lambde" i jak wahaly sie tak sie wahaja i nie wiem co dalej? moze ktos ma jakis dobry pomysl(oczywiscie oprocz sprzedazy!!!!)

: śr lis 29, 2006 02:15
autor: Jacenty85
przegrać softa+adaptacje przepustnicy (wprowadzenie nastwawów podstawowych) Najlepiej VAG

: śr lis 29, 2006 02:53
autor: tomano
ok. tylko ze 2m-ce temu wymienilem przepuustnice i aparat zaplonowy i bylo w porzo.autko jezdzilo super gdy 2 tyg. temu zaczely obroty wariowac wiec pojechalem na kompa i gosciuu powiedzial ze to lambda.wiec ja wymienilem i na poczatku odczuwalo sie poprawe lecz po kilku dniach wszystko wrocilo do poprzedniegu stanu.jesli nie to przepustnica(jest mozliwe ze wysiadla po 2 miechach eksploatacji???)

: śr lis 29, 2006 12:12
autor: vw82
tomano pisze:ok. tylko ze 2m-ce temu wymienilem przepuustnice i aparat zaplonowy i bylo w porzo.autko jezdzilo super gdy 2 tyg. temu zaczely obroty wariowac wiec pojechalem na kompa i gosciuu powiedzial ze to lambda.wiec ja wymienilem i na poczatku odczuwalo sie poprawe lecz po kilku dniach wszystko wrocilo do poprzedniegu stanu.jesli nie to przepustnica(jest mozliwe ze wysiadla po 2 miechach eksploatacji???)
Miałem coś bardzo podobnego(każdy mechanik mówił co innego,pół samochodu chcieli mi wymienić)okazało się(sam to zauważyłem),że w wężu od odmy jest dziurka i pobiera "lewe" powietrze!!!wystarczyło wymienić wąż i wszystko ok-obroty nie wariują.Nie twierdze,że i u Ciebie tak jest ale warto i to sprawdzić...

: śr lis 29, 2006 12:25
autor: Atomic10
Przyczyn moze byc wiele. Ja bym sprawdził podstawe wtrysku oraz czujnik położenia przepustnicy. Napisz nam w jakim zakresie sa te wahania.

Pozdrawiam

: śr lis 29, 2006 15:30
autor: GRIsha
Sprawdz jeszcze silniczek krokowy obok wtrysku. Można go benzynką przepłukać kilka razy (jest o ile pamiętam nierozbieralny). Poza tym jak koledzy pisali wcześniej - możliwe lewe powietrze z powodu spróchniałej podstawki pod wtryskiem

pozdr :pub:

: śr lis 29, 2006 17:32
autor: Jacenty85
Ludzie jaka podstawa pod wtryskiem, jaki silniczek krokowy?Przecież to wielopunkt!!!!!!!Tam nie ma silnika krokowego i czujnika TPS jest tylko zespół przepustnicy NIEROZBIERALNY!!!!!!!!! A z tym wężem od odmy...myśle że to nie to ale warto spróbować. Ja bym stawial na czujnik halla w apracie zapłonowym G40. Czasem są uszkodzone. Ja kupilem aparat na allegro to nawet silnik nie chcial na obroty wchodzić. Druga sprawa to wyregulować zapłon wprowadzając komputer w tryb ustawienia zapłonu.Powiem Ci tak czasem lambda dostaje głupawki jak zaplon jest przestawiony ponieważ następuje spalanie mieszanki w katalizatorze. Sprawa kolejna to lekkie przypchanie katalizatora powodujące słabe odprowadzanie spalin. A jeśli kupileś te częsci (przepustnice+aparat) w sklepie z podróbkami to możliwe ze mogły się popsuć.

: śr lis 29, 2006 19:59
autor: tomano
wszystkie czesci sa markowe-przepustnica .VDO jak ta stara a aparat MAGNETI MARELLI a lambda BOSCH katalogowa i kupione w sklepie z czesciami.a gdzie jest ten wezyk "odmy".

: śr lis 29, 2006 22:11
autor: spek
Przewody i świece :bigok:

: śr lis 29, 2006 22:48
autor: tomano
przewody maja 2m-ce BERU a swiece maja ok.30tys. km.(BOSCH 4 elektrody)

[ Dodano: 29 Lis 2006 21:55 ]
przewody maja 2m-ce BERU a swiece maja ok.30tys. km.(BOSCH 4 elektrody).a czy czujnik temperatury ma cos wspolnego z tym bo te objawy sa gdy silnik nabierze temp. 90 st. a na zimnym jest dobrze i czy ten czujnik daje pomiar na zegar deski rozdzielczej?

Re: [MK3] Problem z obrotami

: śr lis 29, 2006 23:19
autor: RobertP
tomano pisze:witam wszystkich!jak zauwazylem bardzo duzo jest tematow o problemie z wolnymi obrotami.i ja takze mam ten problem od jakiegos czasu.wymienilem przepustnice,aparat zaplonowy i ostatnio "lambde" i jak wahaly sie tak sie wahaja i nie wiem co dalej? moze ktos ma jakis dobry pomysl(oczywiscie oprocz sprzedazy!!!!)
jak wymienisz jeszcze silniczek krokowy to pomoze
jelsi jeździsz na śiwecach 3 lub 4 elektordowych a masz LPG to zapomnij po iluś tyś
lub kilkunastu km zaczną się szopki pewnie mnie zaraz storpedujecie że macie
3 lub 4 i jest OK, ale wiem z dużego doświadczenia że swieca 1 elektroda przy
LPG jest najlepsza bo jak siądzie, to siądzie a nie iskra skacze albo na dwóch
albo na 1 albo wcale przy tych 3 lub 4 jak uwazacie tak róbcie jak juz jeśli kiedyś
kupię autko z benzynką i założę LPG to nigdy nie bede kupował świec 3 lub
4 elektrodowych , tym bardziej jeśli w samochodach jest wielowtrysk :) :okej: :smoke:
z kilkunastu też innych powodów wolę diesle :jezor: :okej:

[ Dodano: Sro Lis 29, 2006 22:23 ]
GRIsha pisze:możliwe lewe powietrze z powodu spróchniałej podstawki pod wtryskiem

: śr lis 29, 2006 23:30
autor: Jacenty85
Tacy doświadczeni uzytkownicy a radzą, żeby przy wielopunkcie wymienić silniczek krokowy...ooo!!!Ludzie tam jest nastawnik przepustnicy i kolega pisze że go wymienił. Wiesz ja tez mam ten problem tylko u mnie falują przez chwile po mocnym nagrzaniu i po chwili się stabilizują. Ale z tego co wiem wielu użytkowników to ma a większość z nich po prostu jeździ i się nie martwi twierdząc zgodnie, że ten typ tak ma. Te silniki niestety łączenie z bliźniakiem 1.4 AEX należą do najgorszych silników VW. Wąż od odmy jest jak staniesz na prost silnika to po lewej stronie nad rurą odchodzącą od obudowy filtra lub jak kto woli pod czujnikiem temp. powietrza zasysanego albo pod przewodami paliwowymi. znajdziesz go z łatwością ale daje rękę uchlastać że to nie to. Ja go zdejme podczas pracy to nie ma żadnej reakcji-przecież dochodzi do filtra powietrza a czy ten otwór jest zasłoniety czy otwarty to juz nie ma znaczenia. Jedż na kompa niech jeszcze raz sprawdzi czy śa błędy. Jak nie to niech przegra softa i wprowadzi nastawy podstawowe Vagiem kanał 001. Czujnik temp moze się przyczyniać-numer oryginały to 357 919 501 A. Można go zbadać łatwo omomierzem.Jest 4pinowy i daje też sygnał na deche ale odbywa sie to za pomocą dwóch innych pinów. Te co idą na kompa mają inny opór żeby komp miał dokładnieszy odczyt. Dlatego nie można sugerować się jesli na desce pokazuje dobrze bo to działa NIEZALEŻNIE. Jeśli komp wykażde sonde może być zapchany katalizator, który cofa spaliny przez co sonda wariuje. I tego się trzymaj. pozdrawiam

: śr lis 29, 2006 23:48
autor: RobertP
Jacenty85 pisze:Ludzie tam jest nastawnik przepustnicy i kolega pisze że go wymienił.
to są dwa oddzielne urządzonka
z tego co mi wiadomo to nastawnik przepustnicy to jest zupełnie inne urzadzenie
i fachowo nazywa się to czujnik położenia przepustnicy i odpowiada on za coś innego niż silniczek krokowy
drobne o +-30 rpm wahania obrotów są dopuszczalne i niczemu nie szkodzą
w sumie autor postu nie napisał jakie ma te wahania i problemy z obrotami
ponadto napisał że wymienił przepustnicę i nie wiemy co miał na myśli bo
wewnątrz podobnie jak przy wielopunktach
przepustnica to jest to co widać na fotce wewnątrz (taka klapka wewnątrz urządzenia)
Obrazek
Obrazek
to nie sądzę żeby to wymieniał :okej: :smoke:
mimo że auto ma młodsze i jego wielowtrysk jest inny to przepustnica jest nadal przepustnicą :)

: czw lis 30, 2006 00:05
autor: Jacenty85
absolutnie nie i kolego to nie ten silnik. TAM JEST NASTAWNIK PRZEPUSTNICY ZINTEGROWANY Z SILNIKIEM KROKOWYM I TPSEM. ludzie przecież mam to samo.Po co się sprzeczać.To co podałes to nie jest od silnika AEE.A on ma wielopunkt AEE i u niego wyglada to tak
http://www.allegro.pl/item140075469__pr ... nowa_.html

Ja nie wiem, jak sie czegoś nie jest pewnym to lepiej nie pisać bo po co kogoś w błąd wprowadzać.