Strona 1 z 1

[mk3] Auto gasnie gdy sie nagrzeje c.d.

: wt lis 28, 2006 23:50
autor: dems
Mam pewien problem z mk3, mianowicie gasnie mi gdy silnik sie nagrzeje do ok 90stopni(tak mi sie wydaje) obroty zaczynaja nagle skakac jak szalone az w koncu gasnie.
Problem zdarza sie tylko na nagrzanym silniku, w trasie nie gasnie ani razu, za to jak sie wjedzie do miasta to momentalnie. Dodatkowo nierowno chodzi, obroty raz sa wieksze(blizej 1000) raz mniejsze (ponizej 900-850). Jak dojezdzam do skrzyzowania i wciskam sprzeglo obroty opadaja troche ponizej 900 i wzrastaja. Czasami zdazalo sie ze spadaly duzo nizej(500/400) po czym wracaly. Zdazalo mi sie tez ze resetowal mi sie komputer pokladowy podczas prob odpalenia. A odpala normalnie i nie gasnie dopoki sie nie nagrzeje. Auto bylo juz ze 3 razy u mechanika ale bez rezultatu gdyz auto gasnie jak chce. Mechanik pol dnia mial zapalone je przed warsztatem i nie zgaslo. Filtr paliwa byl zmieniany. Czujnik halla tez. Ma ktos jakis pomysl co jest zle? Aha, komputer pokladowy nie pokazuje bledow.
W poprzednim temacie zasugerowano mi ze to drugi czujnik halla na wale.
Czy chodzilo o czujnik polozenia walu korbowego? Prosze o pomoc gdyz nie chce wymieniac po kolei na slepo czesci.
Moze ktos zna jakis dobry serwis w krakowie gdzie zdiagnozuja mi szybko i skutecznie problem tudziez sprawdza ten czujnik.... czy cos..

VW Golf 3 2.0 GTI (115km) `95 silnik ADY

: śr lis 29, 2006 00:22
autor: Grzesiekk1982
dems pisze:Sonda halla tez
Czujnik Halla. Czy sonda lambda?
Czujnik Hala jest czujnikiem położenia wału, a sonda lambda to czujnik tleny (skladu meiszanki).
dems pisze:W poprzednim temacie zasugerowano mi ze
A czemu nie piszesz w poprzednim temacie??
Pozdrawiam.

: śr lis 29, 2006 01:55
autor: dems
Grzesiekk1982 pisze:
dems pisze:Sonda halla tez
Czujnik Halla. Czy sonda lambda?
Czujnik Hala jest czujnikiem położenia wału, a sonda lambda to czujnik tleny (skladu meiszanki).
dems pisze:W poprzednim temacie zasugerowano mi ze
A czemu nie piszesz w poprzednim temacie??
Pozdrawiam.
Czujnik Halla.

Bo w poprzednim temacie nikt juz nie odpisywal bo jest na XX stronie, a tu od razu odzew :)
pozatym teraz troche dokladniej opisalem co sie dzieje.
Niestety nie stac mnie na naprawianie tego metoda prob i bledow. A czujnik na wale kosztuje ok 220zl z tego co sie dowiadywalem.

: śr lis 29, 2006 10:48
autor: Grzesiekk1982
dems pisze:Bo w poprzednim temacie nikt juz nie odpisywal bo jest na XX stronie, a tu od razu odzew :)
OKI, ale na przyszłość to zawsze w jednym temacie pisz, tak, by bylo wszystko razem. Można go wykopać przecież z innej stronki ;) i odzew też będzie.
Niestety, nie wiem czy da się naprawić czujnik halla. Mam tylko,że między 1 i 3 napięcie ma być min 10V. Nic więcej nie znalazłem na temat jego diagnostyki, poza tym, że można podłączyć do oscyloskopu... To daje pewność czy jest sprawny.
Pozdrawiam