Strona 1 z 4

tylna wycieraczka całkowicie na płasko!!

: czw wrz 30, 2004 22:02
autor: zielu
opracowałem dziś sposób jak przestawić tylna wycieraczkę całkowicie na płasko, na równo z uszczelką, bez giecia czegokolwiek :)
jak ktoś zainteresowany to moge opisać :)

(oczywiście mowa o mk2)

: czw wrz 30, 2004 22:33
autor: ygd
opisz

: pt paź 01, 2004 07:56
autor: sq8bwh
Fajnie to wygląda ale w zimie przymarza, na zimę robie tradycyjnie...;-))) _Pozdro...

: pt paź 01, 2004 08:22
autor: Avenger
Ja tak mam cały czas zrobione Quatro. Proste jak konstrukcja młotka :bigok:

: pt paź 01, 2004 11:05
autor: zielu
wiec zaczynamy tak samo jak normalnie :)
czyli podnosimy klape...ściągamy ten plastyk i odkręcamy śróbke (każdy chyba wie którą)
i nie ustawiamy tak jak sie nam podoba tylko tak by wycieraczka nie miała takiego "powrotu" przy dochodzeniu do uszczelki...
aby to zrobić ta srebrna prowadnica mósi być na równi (równolegle) z tym takim złotym co jest przykręcone do silniczka...
teraz jak puscimy wycieraczke zauważymy ze nie ma powrotów tylko zatrzemuje sie od razu w danym miejscu...
następnie mozemy założyuć obudowe i zamknac klape...
odkręcamy wycieraczke i przesuwamy ją do takiej pozycji jaka nam sie podoba i przykręcamy śróbke z powrotem...
koniec :)

: sob paź 02, 2004 19:16
autor: Mr. X
kiedys na stronie klubowej golfa gti byla fotoporada
pozwole ja sobie tu zamiescic:

Tuning tylnej wycieraczki w MkII

Każdy posiadacz VW Golfa II wie, że wycieraczka tylna w położeniu fabrycznym nie wygląda zbyt efektownie. Stoi sobie ukosem do góry zamiast leżeć poziomo wzdłuż dolnego brzegu szyby, jak to ma miejsce w wielu nowszych samochodach. Punktem honoru każdego klubowicza posiadającego MkII powinien być tuning tego "niedociągnięcia" fabryki.

Obrazek

1. Otwieramy tylną klapę do góry i wąskim płaskim śrubokrętem podważamy 5 plastikowych zapinek (zatrzasków) trzymających od wewnętrznej strony klapy plastikową osłonę silnika tylnej wycieraczki i zdejmujemy delikatnie tę osłonę.

Obrazek

2. Kluczem płaskim 10 odkręcamy nakrętkę trzymającą ruchomy element napędu wycieraczki na wieloklinie silnika wycieraczki po lewej stronie klapy (patrząc od tyłu auta).

Obrazek

3. Przesuwamy wycieraczkę w przeciwne położenie (w stronę poziomu) i mocujemy ruchomy element napędu wycieraczki na wieloklinie silnika przesuwając go dokładnie o 180 stopni w stosunku do położenia początkowego.

4. Nakręcamy nakrętkę na wieloklin silnika tylnej wycieraczki. Teraz jest trudniej, bo przeszkadza nam ramię napędowe wycieraczki. Dlatego niezbędny jest klucz płaski.

Obrazek

5. Teraz przymykamy klapę i podnosimy do góry nakładkę ramienia mocującego tylną wycieraczkę do klapy i odkręcamy nakrętkę z wieloklina. W Golfach o dłuższym ramieniu wycieraczki (GT, GTI, GTD) będzie to klucz 14, w pozostałych przypadkach 10.

Obrazek

6. Zdejmujemy ramię wycieraczki z wieloklina i przesuwamy wycieraczkę w prawo do położenia bliskiego poziomowi i ponownie nakładamy ją na wieloklin oraz nakręcamy nakrętkę. Tutaj uwaga: nie należy przesadzać i układać wycieraczki dokładnie poziomo, by piórko leżało na brzegu uszczelki szyby. Podczas pracy wycieraczka będzie robić szersze ruchy zataczające poza jej pozycję spoczynkową (tak, jak to robiła poprzednio ale na przeciwnym końcu pracy – przecież przełożyliśmy ramię na wieloklinie silnika!) i w ten sposób uderzać w spryskiwacz szyby (co szybko go rozwali) a także piórko wycieraczki będzie uderzało w uszczelkę szyby (co szybko rozwali piórko).

Obrazek

7. Testujemy ustawienie do możliwie najbliższego dopuszczalnego poziomowi położenia wycieraczki uruchamiając ją i obserwując jej cykl pracy (tutaj przyda się druga osoba) i ewentualnie dokonujemy poprawki-regulacji.

8. Teraz można już zamknąć osłonę silnika wycieraczki w klapie wkładając ją na swoje miejsce uważając na "zawiasy" od strony szyby i wpinając zapinki od strony dołu klapy. Dla większości z Was praca już skończona.

9. Dla bardziej zapalonych pozostaje jeszcze lekkie dogięcie ramienia wycieraczki w miejscu jej fabrycznego przegięcia tak, by piórko leżało poziomo, równolegle do brzegu szyby. Ta czynność pozwala osiągnąć idealnie poziome położenie bez skutków ubocznych, jakie występują przy zbyt dalekim przesunięciu ramienia wycieraczki na jej wieloklinie.

Powodzenia!

Obrazek


mam nadzieje za YGD nie masz nic przeciwko umieszczeniu tu fotoporady Noranda z dawnej strony Payacy?

: ndz paź 03, 2004 00:16
autor: zielu
i moim zdaniem ona jest zła...bo jeśli wycieraczka ma lekki "powrót" to po dogieciu i tak będzie najeżdzała nam na uszczelkę...
a jak się zrobi tak jak ja napisałem to jest wszystko ok :)

: ndz paź 03, 2004 11:52
autor: Mr. X
ja robilem wg tej porady i jakos wycieraczka nie najezdzala mi na uszczelke :chytry:

: ndz paź 03, 2004 13:21
autor: zielu
a podginałeś wycieraczke?? :>

: ndz paź 03, 2004 23:28
autor: Mr. X
oczywiscie ze podginalem ramie wycieraczki i nie mialem problemu z obijaniem sie piora o uszczelke szyby ;)

: pn paź 04, 2004 00:04
autor: zielu
to dziwne...
ale jak ktos zrobi wg. tego co napiasłem to nie musi podginać i sie tak męczyć i też ma na płasko :)

: czw paź 21, 2004 21:45
autor: Koolas
ja zrobilem to ostatnio u siebie i jest oki no moze prawie bo czasem slysze jak na wielkich dziurach o spryskiwacz mi ociera...
ale nic nie podginałem a zajelo mi to jakies 10 minut...
teraz chce zmostkowac swiatla przeciwmgielne ze stopami... :)

: czw paź 21, 2004 22:39
autor: zielu
robiłeś wg mojego sposobu :?: :)

: czw paź 21, 2004 23:45
autor: jopasek
ja tak mam jest oki zima tez:D