Strona 1 z 1

[MK2] problem z zaworami

: pn lis 27, 2006 17:19
autor: Konrado8526
czy ktos wie jak sie reguluje zawory jak sa luzy czy trzeba wymienic zna sie ktos na tym??

: pn lis 27, 2006 17:28
autor: Paweł Marek
W MK2 z pierwszych dwóch lat produkcji były zawory regulowane płytkami, czyli okrągłymi podkładkami, które występowały w różnych grubościach i się je wymieniało w miarę potrzeby aby luz zaworowy był dobry. Fabryka zaleca sprawdzać luz co 30 tys. km. Ja to w mojej jetce robiłem co 100 a i tak żadko kiedy potrzebna była wymiana płytek.
W nowszych mk2 są poychacze hydrauliczne, nie wymagają regulacji, zmienia się je kiedy zaczynają stukać przy rozgrzanym silniku, bo na zimnym przez chwilę mają prawo stukać. ( w moim aucie które ma 260 tys stuka tylko jeden)

[MK2] problem z zaworami

: pn lis 27, 2006 17:39
autor: Konrado8526
no moj jest z 1987 r stuka mi zawor moze to byc przyczyna ze trudnosci z odpaleniem i z tzw falowaniem silnika?? a moze ktos sie orientuje miej wiecej ile kosztuje taki zawor?

: pn lis 27, 2006 18:09
autor: Paweł Marek
Konrado8526 pisze:a moze ktos sie orientuje miej wiecej ile kosztuje taki zawor?
chodzi o popychacz hydrauliczny (czyli tzw szklanka) a nie sam zawór (najczęściej). Jeden od 16 do 40 złotych (x8 bo zwykle wymienia sie wszystkie). Niezłe są już po 25 zeta.

[ Dodano: Pon Lis 27, 2006 5:11 pm ]
Sam taki jeden czy dwa stukające popychacze nie w pływa na falowanie obrotów,

: pn lis 27, 2006 20:37
autor: Konrado8526
a orientujesz sie moze co moze miec wplyw na falowanie silnika i na to ze po odpaleniu silnik chodzi nie rownomiernie (rzuca nim) dopiero po dluzszym gazowaniu wjedzie na obroty ale wtedy zaczyna falowac:/

: pn lis 27, 2006 20:43
autor: Paweł Marek
Może podpowiemy jak podasz typ silnika, lub rodzaj zasilania, czyli jaki gaźnik lub jaki wtrysk masz w swoim aucie.

: pn lis 27, 2006 21:33
autor: Konrado8526
mam golfa 2 1.8 na wielopunktowym wtrysku gx. za pierwszym razem odpali na chwile silnik wogole nie wchodzi na obroty i tak pare razy a z za ktoryms razem trzeba mocno przegazowac i jako tako chodzi ale faluje:/ pozniej na chwile przestanie i znowu ma takie nie rowne obroty :crazy:

: wt gru 05, 2006 23:08
autor: obywatel
Konrado8526 pisze:mam golfa 2 1.8 na wielopunktowym wtrysku gx. za pierwszym razem odpali na chwile silnik wogole nie wchodzi na obroty i tak pare razy a z za ktoryms razem trzeba mocno przegazowac i jako tako chodzi ale faluje:/ pozniej na chwile przestanie i znowu ma takie nie rowne obroty :crazy:
Mam ten sam silnik i ten sam problem, i niewiem jak sie tego pozbyc a ty jzu moze wiesz cos co moze byc przyczyna??

: pn gru 11, 2006 21:07
autor: Konrado8526
jeszcze nie doszedlem do tego la ejak samochod stal w garazu to po przeczyszczeniu swiec odpalil mi normalnie i chodzil rowno ale znowu teraz jest to samo i rano jest mu ciezko zapalic nie wiem o co chodzi:/ w razie jak bedziesz wiedzial daj znac. pozdro

: pn gru 11, 2006 21:14
autor: Paweł Marek
Koledzy z GX-ami na ke-jetronicu sporo już napisano o problemach z pracą na benzynie po zagazowaniu wtrysku mechanicznego, wystarczy poczytać kilkanaście tematów z tego forum albo z forum mercedesa.

: wt gru 12, 2006 12:59
autor: Konrado8526
no ale ja nie mam zagazowanego wtrysku:)

: śr gru 13, 2006 12:36
autor: obywatel
Konrado8526 pisze:no ale ja nie mam zagazowanego wtrysku:)
No ja tez nie mam gazu, a tutaj akurat mało jest informacji odnosnie tego problemu w tym modelu silnika. Prosze o jakąs pomoc
pozdrawiam