[mk4] telepie przy gaszeniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

unchain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt lis 24, 2006 17:54
Lokalizacja: Warszawa

[mk4] telepie przy gaszeniu

Post autor: unchain » pn lis 27, 2006 02:36

przy gaszeniu silnika cale auto trzesie sie przez sekunde.
co to moze byc? podpowie ktos?



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn lis 27, 2006 12:48

Od razu mówię, że to są tylko przypuszczenia, bo osobiście się na tym nie znam i nie miałem takiego przypadku.
Jak mój teść miał poloneza to miał właśnie coś takiego gasił silnik, a on mu jeszcze trzepotał (doś mocno i brzydko to wyglądało). O ile dobrze pamiętam, a było to dawno to była wina spalania. Cała nieszanka nie spalała się do końca i dostawał jak to nazwali panowie z sąsiednich garaży lewych obrotów. Podobno jest to niebezpieczne.
Ale taj jak wspomniałem potraktuj moja wypowiedź bardzo ostrożnie.

[ Dodano: Pon Lis 27, 2006 11:50 ]
Przepraszam za porównanie polonez - MKIV, ale zasada działania być może taka sama, jeszcze raz być może.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pn lis 27, 2006 13:37

Ja proponuję sprawdzić poduszki pod silnikiem.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
malpastaryrower
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: czw paź 26, 2006 20:11
Lokalizacja: będzin
Kontakt:

Post autor: malpastaryrower » wt lis 28, 2006 00:54

a jak masz diesla to normalne że toche poszarpie a jak mocno szarpie to poducha w dieslu i benzynie


VWVWVWVWVWVWVWVWVWVWVW

unchain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt lis 24, 2006 17:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: unchain » wt lis 28, 2006 22:46

jest to benzyna 1.4
zauwazylem jeszcze drgania i dziwna prace silnika na kazdym biegu przy obrotach ok. 2800.
gdy dojda do 3000, objaw mija.



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » wt lis 28, 2006 23:38

No właśnie, może to jednak zbyt bogata mieszanka, a pow. 3000 obrotów lepiej spala.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » śr lis 29, 2006 00:01

Tylko nie wiem czy w takich slnikach ustawia się dawkę "mieszanki"... tym już chyba komputer steruje na podstawie danych z sondy lamda...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr lis 29, 2006 00:03

Też bardziej mi to wygląda na poduszki silnika. A przy ruszaniu, przy zmianie biegów nei szarpie? Przy rozruchu?
kristo, jeśli by byla nieprawidłowa mieszanka, to sobda lambda byłaby walnięta, a tu jest więcej objawów i to bardziej uciążliwych (nierówna praca, wysokie spalanie, dymienie, falowanie biegu jałowego, szarpanie przy przyspieszaniu itp.
Ale to, o czym mówisz w Poldku to samozapłon paliwa po wyłączeniu zapłonu, wynikający przede wszystkim z niskiej jakości paliwa (liczba oktanowa). Jechałem maluchem na jakiejś "importowanej" ze wschodu, przypadkowo kupionej mieszaninie i tak właśnie dostawał...
Pozdrawiam.



unchain
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt lis 24, 2006 17:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: unchain » śr lis 29, 2006 00:36

Grzesiekk1982 pisze:Też bardziej mi to wygląda na poduszki silnika. A przy ruszaniu, przy zmianie biegów nei szarpie? Przy rozruchu?
przy ruszaniu, ani podczas jazdy nic takiego sie nie dzieje. troche tylko trzesie przy rozruchu, ale raczej w normie.
tylko tak jak napisalem - do 2800 jest ok, nagle drgania i przy ok. 3000 juz jest ok.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr lis 29, 2006 00:45

unchain pisze:do 2800 jest ok, nagle drgania i przy ok. 3000 juz jest ok.
Ja mam wywaloną poduszkę olejową silnika i w czsie jazdy (na 4 i 5 biegu) trzęsie w pewnym zakresie obrotów- od 2000 do 2200 drży cała karoseria. Potem zupełnie przestaje.



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » śr lis 29, 2006 08:17

Grzesiekk1982 pisze:Ale to, o czym mówisz w Poldku to samozapłon paliwa po wyłączeniu zapłonu, wynikający przede wszystkim z niskiej jakości paliwa (liczba oktanowa). Jechałem maluchem na jakiejś "importowanej" ze wschodu, przypadkowo kupionej mieszaninie i tak właśnie dostawał...
Pozdrawiam.
Dorze wiedzieć.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » śr lis 29, 2006 12:14

Ja takze stawiam na poduszke silnika lub skrzyni biegów. Co do mieszanki to mało prawdowodobne bo to ustala komputer na podstawie sygnałow z czujników i sondy lambda wiec objawy te wystepowały by takze w innym zakresie obrotów silnika a takze na luzie.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
malllcin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 11:50
Lokalizacja: Radom

Post autor: malllcin » śr lis 29, 2006 23:49

a ja miałem podobnie telepotał zawsze po zgaszeniu. Byłem u mechanika ale poddał sie... A jak sie okazało dostawał lewych obrotów po tym jak dzien wczesniej zatankowałem dziadowskie paliwo wyjezdziłem je i po zatankowaniu na innej stacji juz normalnie było...



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw lis 30, 2006 00:11

malllcin, Nie porównuj swojego silnika do silnika z MKIV, bo on na "troszeczkę" innej zasadzie działa...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 386 gości