Strona 1 z 2

[MK3 1.6] Alternator + akumulator

: ndz lis 26, 2006 20:20
autor: proximus23
Witam mam problem alternator i akumulator jest bardzo gorący. Z
akumulatora wydobywa sie dym jakby sie gotował w środku.
Nie wiem co mam zrobić.Prosze o pomoc!!!
JESTEM NOWICJUSZEM I NIE WIEM ZA CO SIE ZABRAĆ!

: ndz lis 26, 2006 20:22
autor: Duber
wiec jak ci predzej napisalem zmierz napiecie ladowania powinno byc w granicach 14v jesli takie bedzie nie duzo wieksze to mozesz miec zwarcie na celi akumulatora

: ndz lis 26, 2006 21:05
autor: proximus23
Przy wyłączonym silnku 12.9V a jak uruchomie silnik 18V

: ndz lis 26, 2006 21:11
autor: Duber
te 18 to troche za duzo,pewnie regulator napiecia padl i gotuje akumulator,wymien go zanim aku nie zniszczysz(jeszcze wybuchnie)

: ndz lis 26, 2006 21:29
autor: jawel
to stanowczo za dożo regulator napięcia do wymiany

: ndz lis 26, 2006 21:49
autor: greg
proximus23 pisze:JESTEM NOWICJUSZEM I NIE WIEM ZA CO SIE ZABRAĆ!
Więc tak - odłącz klemę od akumulatora, po lewej stronie silnika (jak patrzysz na silnik od przodu) masz alternator. Z przeciwnej strony alternatora niż jest kółko z paskiem klinowym zobaczysz taką wypukłość przykręconą na 2 śrubki - jest to regulator napięcia wraz ze szczotkami. Odkręcasz, wkładasz nowy (tak żeby nie złamać szczotek - najpierw przechylasz tak że do środka wejdą obie szczotki tak ze skosa a potem dociskasz resztę) i przykręcasz. Podpinasz kabel do akumulatora, uruchamiasz, sprawdzasz napięcie ładowania.

: ndz lis 26, 2006 21:50
autor: proximus23
Wielkie dzięki za rady jutro go wymienie.Co ja bym bez was zrobił

: ndz lis 26, 2006 21:51
autor: Duber
dokladnie jak greg, napisal

: ndz lis 26, 2006 21:53
autor: greg
proximus23, jak nadal nie będziesz iwedział jak - dostaniesz rysunki - jeszcze jedno - jaki masz alternator Bosch czy Valeo

: ndz lis 26, 2006 22:04
autor: ultradźwięk
Na 98% regulator napięcia jak koledzy wczesniej pisali. mialem to samo, nie nadarzalem dolewać wody destylowanej do cel bo i tak sie wygotowywala.
pozdrawiam

: ndz lis 26, 2006 22:21
autor: greg
proximus23 pisze:Co ja bym bez was zrobił
oddałbyś do mechanika.. :satan:

: ndz lis 26, 2006 22:34
autor: snowak
Na 99 % regulator jest pod plastkowa odslona :). Aby ja zdjac trzeba odkrecic pare srubek - a przede wszystkim nakretke od przewodu do akumulatora. Koniecznie trzeba ja psiknac wd-40 lub dac troche oleju i poczekac - bo jak bedzie mial za dobry klucz :mrgreen: to rozkreci mocowanie do dodatniej plyty i nie odkreci nakretki, nie sciagnie oslony i nie dobierze sie do regulatora. Bedzie musial flexem rozciac nakretke. O wqr.. juz nie wspomne.

: ndz lis 26, 2006 22:53
autor: greg
snowak, jakieś czarnowidztwo uskuteczniasz

: ndz lis 26, 2006 22:55
autor: guti
greg pisze:proximus23 napisał/a:
Co ja bym bez was zrobił
oddałbyś do mechanika.. :satan:

a on by wymienil regulator napiecia i powiedzialby ..150 bo "elekryke musial wymienic"