Strona 1 z 1

: ndz lis 26, 2006 20:49
autor: jawel
Kurde kilka dni wcześniej miałem to samo. Chciałem wyjechać z garażu i nie mogłem wrzucić wstecznego. Wszedł ze zgrzytem. Wszystkie biegi do przodu wchodziły dobrze. Po krótkiej jeździe wsteczny się naprawił jest ok do dziś. Co było nie wiem będę obserwował ten temat.

: pn lis 27, 2006 10:46
autor: kristo
Nie wiem co jest przyczyną, ale kiedyś na forum ktoś komuś radził, żeby w takim przypadku wrzucił najpierw 2 a potem wsteczny (bez ruszania). u mnie sporadycznie też wsteczny nie chce do końca wskoczyć, wtedy wrzucam mu 2 i wsteczny. To działa !!! :bigok:

: wt lis 28, 2006 00:28
autor: adam aa22
A moze warto sprawdzic i wyregulowac cięgna od biegów. Czytałem o tym w ksiazce ale na 100% nie wiem jak to sie dokładnie robi. W książce od mk3 jest dokładnie wytłumaczone.

: wt lis 28, 2006 10:29
autor: cowboy
suaweq pisze:mysle ze to ma raczej związek ze sprzegłem a konkretnie dociskiem
dobrze myślisz :)

przecież wsteczny nie ma synchronizatora...

te zgrzyty to słabe wysprzęglanie

: wt lis 28, 2006 14:02
autor: kristo
cowboy pisze:te zgrzyty to słabe wysprzęglanie
Czy to jest oznaka, że pada sprzęgło lub docisk ?

: wt lis 28, 2006 17:05
autor: cowboy
kristo pisze:Czy to jest oznaka, że pada sprzęgło lub docisk ?
jeżeli pedał bierze nisko to trzeba sprawdzić czy nie jest zapowietrzona hydraulika od sterowania sprzęgłem

objawy dokładnie te same najpierw zaczyna zgrzytać wsteczny na rozgrzanym, potem 1 cięzko wchodzi..itd

ja wymieniłem olej w skrzyni, regulowałem linki, odpowietrzałem układ, wymieniałem oringi w pompce przy pedale sprzęgła.... dopiero za 2 razem (gdy badał cały komplet razem z kołem 2masowym) Radzikowski dostrzegł że lużne nity na docisku kompensują efektywny ruch wysprzęglika..
dodam że docisk i tarcza wyglądały jak nówka po rozebraniu...