Strona 1 z 1

[MK4] Stuki w układzie kierowniczym, kontrolka Check silnika

: ndz lis 26, 2006 15:04
autor: energetyczny
Witam
Ostatnio w moim Golfie zauwazyłem dziwne stuki. W trakcie jazdy po drobnych dziurach lub przejazdu przez torowisko czuje na kierownicy delikatne stuki, jakby metal stukał o metal. Gdy samochód ma wyłaczony silnik i nie działa w spomagania jak pokręce delikatnie kierownicą w prawo i w lewo to także słychać delikatne udezenie metalu o meta. Czy to padnięte końcówki drążków?
Druga sprawa na którą ostatnio zwróciłem uwage to że po przekręceniu stacyjki zapalaja mi się wszystkie kontolki oprucz Check silnika. Autko ma tak od początku jak je kupiłem. Sprawdzałem VAG i nie ma żadnych błedów na silniku. Czy ten model tak ma? Może jakiś czujnik padł?. Mam Golfa 1.6 AKL 98 r.
Pozdrawiam

: ndz lis 26, 2006 16:14
autor: MK_4
Witam!
Co do tych stuków to na dziurach mogą stukać gumy na łączniku stabilizatora,to czesto pada w golfach,ja mam mojego od czerwca i juz raz musialem wymieniac, na kierownicy mam lekki luz jak silnik jest wylaczony, nie wiem co to jest, jeden z kolegow pisal w innym temacie ze to jakis luz na przekladni i trzeba cos dokrecic.
Co do drugiego to moj golf to tez 1.6 AKL 98' i tez nie zapala mi sie kontrolka CHECK ENGINE, takze niemieccy konstruktorzy nie przewidzieli tego w tym modelu . Pozdrawiam

: ndz lis 26, 2006 17:39
autor: energetyczny
Dzieki MK_4 ! co do kontrolki uspokoiłeś mnie, terez mogę spać spokojnie. Co do tych stuków trzeba będzię wstawić autko do sprawdzenia do jakiegos mechanika. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany takiego łącznika stabilizatora?
Pozdrawiam

: ndz lis 26, 2006 18:58
autor: greg
energetyczny, kręcisz kierownicą na zgaszonym a drugi słucha w kanale - mozliwości jest kilka - zaczynajac od połączenia kierownica-wałek-przeklądnie poprzez końcówki drążków i łączniki stabilizatora (ale te ostatnie na zgaszonym powinny milczeć). Łączniki nie są drogie a wymiany dokonasz sam - nie ma problemów z tym - koszt o ile pamiętam ok 35zł

[ Dodano: Nie Lis 26, 2006 6:00 pm ]
hehe napisałem nasłuchu je - jako cały wyraz i zrobiło z tego ****

: ndz lis 26, 2006 19:26
autor: energetyczny
Dzieki greg, w tygodniu wjadę autkiem na kanał i zobacze co z autkiem się dzieje.
Pozdrawiam

: ndz lis 26, 2006 21:52
autor: marceli3
co do stuków to stawiam na wewnetrzne gumy stabilizatora. Wymieniałem je u siebie przy 38 tysiacha przebiegu,teraz ma 73 tysie i przy zawiasie oprócz tego nic nie było dotykane.

: ndz lis 26, 2006 22:31
autor: energetyczny
Ach te nasze drogi, trochę jazdy po tym poligonie doświadczalnym i już jakieś "kwiatki'" z zawiasie wychodzą :panna:

: ndz lis 26, 2006 22:34
autor: rafał l
gumki sa tanie chyba cztery srubki na 13 czas naprawy pol godzinki i dwa piwka:D

: ndz lis 26, 2006 23:12
autor: marceli3
rafał l pisze:gumki sa tanie chyba cztery srubki na 13 czas naprawy pol godzinki i dwa piwka:D
u mnie były problemy i poszedł czteropak:D

: pn lis 27, 2006 11:20
autor: pszczyna
Kontrolkę CHECK MKIV AKL nie mają znam to z autopsji za to NP..14/16V AKQ /AHW/ AXP/APE /BCA 16/16V AUS/ ATN /AZD/BCB/ jak najbardziej

: pn lis 27, 2006 21:34
autor: energetyczny
Z tą kontrolka to chyba jakas przesadna obszczędnośc. Pierwszy raz się spotkałem z tym że w autku nie pali sie CHECK. Teraz już spokojnie mogę patrzeć na zegarki jak odpalam autko ;)
Pozdrawiam