Strona 1 z 2

[MK3 95r] Stukanie podczas jazdy po nierównościach

: ndz lis 26, 2006 13:15
autor: jacbar5
mam pytanie co mam zrobić. podczas jazdy po nierównościach słyszę stuki , kolega powidział mi, że to maglownica jak mam to naprawić, albo ile może kosztować nowa maglownica i ile zapłacę za jej wymianę.

: ndz lis 26, 2006 13:22
autor: Grzesiekk1982
jacbar5 pisze:kolega powidział mi, że to maglownica
Nie ma tak na ucho, ani na oko.
Trzeba sprawdzić na stacji kontrolipojazdów- zawieszenia, wszystkie luzy, w tym na górnym mocowaniu amortyzatora, co się też zdarza.
Wtedy można myśleć nad kosztaki i sposobami naprawy. Sprawdź na 100%, bo nie ma sensu, żebyś naprawiał dobrą rzecz. Przykład?
U mnie w Audi stukało głośni na dziurach- okazało się , że mechanizm wycieraczek byl niedokręcony.
W Golfie stukało mi z tyłu. Myślałem, że tuleje wywaliło, a okazało się, że to klapki zderzaka (te zaślepiające zdejmowany hak holowniczy, oraz ucho do holowania) były w bocznym schowku i się tak tłukly o coś.
pOZDRAWIAM.

GOLF3 95R STUKANIE

: ndz lis 26, 2006 13:30
autor: jacbar5
Może żle opisalem problem ale chodzi mnie oto że jak jadę po nierównościach kierownica podskakuje. sprawdzałem luzy na drążkach ale ich niema wszystko dzieje się tylko podczas jazdy po nierównościach.

Re: GOLF3 95R STUKANIE

: ndz lis 26, 2006 15:24
autor: Cefaloid
jacbar5 pisze:Może żle opisalem problem ale chodzi mnie oto że jak jadę po nierównościach kierownica podskakuje. sprawdzałem luzy na drążkach ale ich niema wszystko dzieje się tylko podczas jazdy po nierównościach.
Wyhuśtane górne łożyska mcphersonów dają taki efekt. Podnieś maskę i spróbuj przekręcać ręką za nakładki amortyzatorów. Jak się dają kręcić bez oporu to masz na mcphersonach takie luzy jak stara tirówka nie powiem gdzie. Wymiana tych łożysk nie jest kosztowna.

: ndz lis 26, 2006 19:05
autor: adam aa22
Maglownice zostaw w spokoju. jesli sa ta głuche stukania to napewno do wymiany masz łożyska amortyzatorów, które wystepuja razem z ta guma która tłumi drgania. Jesli natomiast stuki sa metaliczne to najbardziej prawdopodobne sa dzwie mozliwosci, albo sworznie wachczy lub brak albo osłabionete blaszki podtrztmyuace klocki jesli masz typ hamulcy VW mk2. Latwo to sprawdzic jadac po nieruwnosciach i trzymajac lekko noge na hamulcu, jesli stuki metaliczne ustana to juz na 100% chłasuja klocki. To bardzo czesta przyczyna takich chałasów.

: ndz lis 26, 2006 19:28
autor: szpak
łożyska mcphersonów miałem ten sam problem

: śr lis 29, 2006 18:33
autor: jacbar5
Sprawdziłem łożyska i wszystko w porządku. co może być przyczyną?

: śr lis 29, 2006 19:06
autor: Cubus
U mnie jak stukalo z przodu to tez myslalem ze to lozysko na macphersonie a okazalo sie ze guma juz byla troche wytarta. Jak ja wyciagnalem to na oko wygladala prawie tak samo jak nowa a jednak stukalo niemilosiernie.
Sprawdzilem to tak: jak golf stal to rozbujalem go na maxa od tej strony gdzie slyszalem te stuki i zaczely sie pojawiac wlasnie u gory na macphersonie. Kupilem lozysko i gume ale lozysko bylo dobre wiec pomogla wymiana gumy.

: śr lis 29, 2006 22:01
autor: olek256
sprawdzales w jakim stanie sa laczniki stabilizatora? ja dzis wymienilem i juz stukow nie slysze :D

Re: GOLF3 95R STUKANIE

: śr lis 29, 2006 22:28
autor: presario
Wyhuśtane górne łożyska mcphersonów dają taki efekt. Podnieś maskę i spróbuj przekręcać ręką za nakładki amortyzatorów. Jak się dają kręcić bez oporu to masz na mcphersonach takie luzy jak stara tirówka nie powiem gdzie. Wymiana tych łożysk nie jest kosztowna.
az mnie zaciekawilo to co piszecie..i zszedlem na dol zeby sprawdzic co u mnie sie dzieje ...gdyz tez mi wali na nierownosciach ( oprocz blaszek na klockach o ktorych iwem ) ....czy pod pojeciem "nakladki amortyzatorow" rozumiecie te czarne dekielki co sa na amortyzatorach jak sie otowrzy maske ????? jesli da sie krecic ...bez problemu to co mam wymienic ? co kupic ...i ile to mogloby kosztowac wymieniajac w warsztacie ?

: pt gru 01, 2006 20:57
autor: radim
u mnie na nierownosciach pukalo, wymienilem sworzen wahacza, pomoglo

: czw gru 07, 2006 02:03
autor: BartekN
Hej

Wymienilem ostatnio w swoim Vento amorki przednie oraz łozyska mcphersona.Po wymianie zaczeło coś stukać w lewym kole.Myslalem ze to silentbloki na wahaczach,wzialem i wymienilem je na nowe a takze sworznie.Ale nadal cos stuka w lewym kole.Jest to taki gluchy dzwiek,powstajacy przy jezdzeniu po nierownosciach.Zauwazylem ze stuka gdy dobija kolo.Te gumki okragle co sa po 2 dwie sztuki na strone na stabilizatorze tez wymienilem.Co jeszcze sprawdzic??

: czw gru 07, 2006 06:41
autor: pomyslowy
hej,
ja wymieniałem amorki, sprężyny, silentbloki i kupiłe tez łożyska. mechani nie wymienił powiedział że dobre, przestało pukać. pojeżdziłem 2-3 dni i znowu stukanie. pojechałem z reklamacja, okzało się że poluzował się zacisk hamulca i on tak stukał.

Re: GOLF3 95R STUKANIE

: czw gru 07, 2006 09:28
autor: Rafi1982
presario pisze: rozumiecie te czarne dekielki co sa na amortyzatorach jak sie otowrzy maske ????? jesli da sie krecic ...bez problemu to co mam wymienic ? co kupic ...i ile to mogloby kosztowac wymieniajac w warsztacie ?
nie nie te czarne to oslona trzeba je zdjac i pod nimi jest dopiero to usrojstwo metalowe przykrecone sruba :)

[ Dodano: 07 Gru 2006 08:46 ]
BartekN pisze:Hej

Wymienilem ostatnio w swoim Vento amorki przednie oraz łozyska mcphersona.Po wymianie zaczeło coś stukać w lewym kole.Myslalem ze to silentbloki na wahaczach,wzialem i wymienilem je na nowe a takze sworznie.Ale nadal cos stuka w lewym kole.Jest to taki gluchy dzwiek,powstajacy przy jezdzeniu po nierownosciach.Zauwazylem ze stuka gdy dobija kolo.Te gumki okragle co sa po 2 dwie sztuki na strone na stabilizatorze tez wymienilem.Co jeszcze sprawdzic??
pojedz tam gdzie ci wymieniali amorki bo moze sa zle zlozone i ci stukaja u mnie tez stuka wymienilem juz prawie cale zawieszenia i ciagle puka w piatek biore sie za amorki bo tylko one zostaly