Strona 1 z 2
[MK2] Luz na kole pasowym pompy wody
: pt lis 24, 2006 20:19
autor: bocian01
podczas wymiany paska klinowego zauważyłem luz na kole pasowym pompy wody
czy wymienia się samo łożysko ? czy całą pompe ? jakie są koszta wymiany w warsztacie?
czy taki zwykły zjadacz chleba jak ja poradzi sobie sam z taką wymianą mam garaż ale bez kanału czy to jest jakieś trudne zadanie? dzięki za odpowiedzi
: pt lis 24, 2006 20:26
autor: stonefree
bocian01 pisze:zauważyłem luz na kole pasowym pompy wody
jeżeli cieknie z pomiędzy obudowy a osi płyn, a ożysko szumi,to ja wymieniaj...
bocian01 pisze:czy wymienia się samo łożysko ? czy całą pompe ?
całą pompę
bocian01 pisze:czy taki zwykły zjadacz chleba jak ja poradzi sobie sam
mysle, że z powodzeniem.
Re: [ mkII ] pompa wody
: pt lis 24, 2006 20:28
autor: RobertP
bocian01 pisze:czy wymienia się samo łożysko ? czy całą pompe ? jakie są koszta wymiany w warsztacie?
kompletna pompa ok. 70zł + robocizna w warsztacie ok. 100zł ale raczej w 150zł sie zmieścisz
jeśli to tylko to
bocian01 pisze:czy taki zwykły zjadacz chleba jak ja poradzi sobie sam z taką wymianą mam garaż ale bez kanału czy to jest jakieś trudne zadanie?
dasz sobie rade nie jest to skompliowane,
bez kanału trudno ale też dałoby się jak podnieszesz wysoko przód ....
: pt lis 24, 2006 20:31
autor: łyssy
wczoraj wymieniłem rozrząd:
pompa 100 zł
pasek 40zł
robocizna 130zł
le w innym warsztacie mozna za 100 zł wymienic i pompe tez mozna za 70zł kupic jak by co
: pt lis 24, 2006 20:41
autor: bocian01
łożysko troche szumi ale płyn nie cieknie
wystarczy spuścić płyn wymontować pompe i założyć drugą?
nie potrzeba żadnych regulacji czy coś takiego?
i jeszcze jedno jakiej firmy kupić pompe wody
: pt lis 24, 2006 20:47
autor: Paweł Marek
bocian01 pisze:nie potrzeba żadnych regulacji czy coś takiego?
nie, problem może pojawić się tylko z wykręceniem śrób. Jak to się uda bez żadnej urwanej to reszta jest banałem, nowa uszczelka, zakręcić, pasek i po pracy
: pt lis 24, 2006 20:51
autor: RobertP
bocian01 pisze:wystarczy spuścić płyn wymontować pompe i założyć drugą?
dokładnie tak
resztę już chyba koledzy opisali i nic nie trzeba dodawać
: sob lis 25, 2006 00:01
autor: MaSa_Golf
Zdejmujesz alternator... i zaczynaja sie schody... albo zdejmujesz tez pompe wtryskowa (musisz potem zlozyc spowrotem rozrzad, i ustawic pompe) albo kombinujesz majac nadzieje ze uda Cie sie wszystkie sruby odkrecic.
Pompa wody jest przykrecona razem z mocowaniem altka, na 4 sruby 13-stki, dwie sa latwo dostepne i widoczne po zdjeciu altka, a dwie sa ponizej pompy wtryskowej i dostep do nich jest naprawde bardzo kiepski, nawet ich dobrze nie widac, co dopiero mowic o odkrecaniu. Sa schowane w szparze miedzy pompa wtryskowa a gornym koncem obejmy alternatora. Musisz sie uzbroic w rozne klucze 13, plaskie, oczkowe, grzechotki, przedluzki, przeguby... i mnostwo mnostwo cierpliwosci!! Mnie sie udalo (po kilku godzinach motania i porzadnym ******* sie.
Powodzenia... naprawde sie przyda
: sob lis 25, 2006 00:53
autor: stonefree
MaSa_Golf, On ma benzyniaka
: sob lis 25, 2006 22:58
autor: Monsteer
ale nie obejdzie się bez sciągania paska rozrządu i o ile dobrze pamiętam trzeba odkręcić koło zębate napędzające rozdzielacz zapłonu. Mam 1,8 RP. Ale można to spokojnie samemu zrobić. Trzeba dobrze poznaczyć ząbki (jeśli ktoś nie umie ustawić rozrządu w/g znaków)
: wt lis 28, 2006 09:14
autor: Amanda
Monsteer pisze:ale nie obejdzie się bez sciągania paska rozrządu i o ile dobrze pamiętam trzeba odkręcić koło zębate napędzające rozdzielacz zapłonu. Mam 1,8 RP. Ale można to spokojnie samemu zrobić. Trzeba dobrze poznaczyć ząbki (jeśli ktoś nie umie ustawić rozrządu w/g znaków)
Ale po co "dobierać" sie do rozrządu - sam ostatnio wymieniałem pompę - prościej jest odkręcić całą pompę od bloku, przy odrobinie szczęścia nie trzeba nawet zdejmować węży (jak nie ukręci się żadna śrubka
- mi sie ukręciła ).
Odkęcasz 4 śruby (m.in jeżeli masz wspomaganie to wspornik do pompy wspomagania) i pompa "odchodzi" od silnika, później już tylko odkręcić kilka śrubek M6 i wymienić wkład pompy.
Co prawda mój silnik to ABS, ale chyba w tym przypadku jest identycznie.
Pompę kupiłem Rouvill'a - 66zł, jeżeli będziesz odkręcał pompę od bloku byłoby dobrze mieć nowy oring na tym połaczeniu - ja nie miałem, "przykleiłem" na stary + czerwony silikon.
Znalazłem "dokumentację"
(sorry, za jakość)
: wt lis 28, 2006 10:07
autor: MaSa_Golf
stonefree w 1.6, 1.8 i 1.6D pompa jest taka sama, tylko w 1.3 byla inna wiec u kolegi
bocian01 wymiana bedzie wygladac przktycznie identycznie
: wt lis 28, 2006 17:32
autor: stonefree
MaSa_Golf,
MaSa_Golf pisze:zdejmujesz tez pompe wtryskowa
o tym myślałem
: wt lis 28, 2006 23:28
autor: MaSa_Golf
stonefree] to taki maly szczegolik
Ale z tego co widzialem (u kuzyna w audi b3 1.
to w benzynach jest bezproblemowy dostep do pompy wody, a w dieselkach jest masakra, trzeba sie nagimnastykowac