[MK2] Luz na kole pasowym pompy wody

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bocian01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 09, 2006 13:41
Lokalizacja: Łódz

[MK2] Luz na kole pasowym pompy wody

Post autor: bocian01 » pt lis 24, 2006 20:19

podczas wymiany paska klinowego zauważyłem luz na kole pasowym pompy wody
czy wymienia się samo łożysko ? czy całą pompe ? jakie są koszta wymiany w warsztacie?
czy taki zwykły zjadacz chleba jak ja poradzi sobie sam z taką wymianą mam garaż ale bez kanału czy to jest jakieś trudne zadanie? dzięki za odpowiedzi :crazy:
Ostatnio zmieniony wt lis 28, 2006 11:14 przez bocian01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt lis 24, 2006 20:26

bocian01 pisze:zauważyłem luz na kole pasowym pompy wody
jeżeli cieknie z pomiędzy obudowy a osi płyn, a ożysko szumi,to ja wymieniaj...
bocian01 pisze:czy wymienia się samo łożysko ? czy całą pompe ?
całą pompę
bocian01 pisze:czy taki zwykły zjadacz chleba jak ja poradzi sobie sam
mysle, że z powodzeniem.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [ mkII ] pompa wody

Post autor: RobertP » pt lis 24, 2006 20:28

bocian01 pisze:czy wymienia się samo łożysko ? czy całą pompe ? jakie są koszta wymiany w warsztacie?
kompletna pompa ok. 70zł + robocizna w warsztacie ok. 100zł ale raczej w 150zł sie zmieścisz
jeśli to tylko to
bocian01 pisze:czy taki zwykły zjadacz chleba jak ja poradzi sobie sam z taką wymianą mam garaż ale bez kanału czy to jest jakieś trudne zadanie?
dasz sobie rade nie jest to skompliowane,
bez kanału trudno ale też dałoby się jak podnieszesz wysoko przód ....


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » pt lis 24, 2006 20:31

wczoraj wymieniłem rozrząd:
pompa 100 zł
pasek 40zł
robocizna 130zł

le w innym warsztacie mozna za 100 zł wymienic i pompe tez mozna za 70zł kupic jak by co



Awatar użytkownika
bocian01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 09, 2006 13:41
Lokalizacja: Łódz

Post autor: bocian01 » pt lis 24, 2006 20:41

łożysko troche szumi ale płyn nie cieknie
wystarczy spuścić płyn wymontować pompe i założyć drugą?
nie potrzeba żadnych regulacji czy coś takiego?

i jeszcze jedno jakiej firmy kupić pompe wody :blush:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 24, 2006 20:47

bocian01 pisze:nie potrzeba żadnych regulacji czy coś takiego?
nie, problem może pojawić się tylko z wykręceniem śrób. Jak to się uda bez żadnej urwanej to reszta jest banałem, nowa uszczelka, zakręcić, pasek i po pracy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt lis 24, 2006 20:51

bocian01 pisze:wystarczy spuścić płyn wymontować pompe i założyć drugą?
dokładnie tak :) :okej:
resztę już chyba koledzy opisali i nic nie trzeba dodawać :okej:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » sob lis 25, 2006 00:01

Zdejmujesz alternator... i zaczynaja sie schody... albo zdejmujesz tez pompe wtryskowa (musisz potem zlozyc spowrotem rozrzad, i ustawic pompe) albo kombinujesz majac nadzieje ze uda Cie sie wszystkie sruby odkrecic.
Pompa wody jest przykrecona razem z mocowaniem altka, na 4 sruby 13-stki, dwie sa latwo dostepne i widoczne po zdjeciu altka, a dwie sa ponizej pompy wtryskowej i dostep do nich jest naprawde bardzo kiepski, nawet ich dobrze nie widac, co dopiero mowic o odkrecaniu. Sa schowane w szparze miedzy pompa wtryskowa a gornym koncem obejmy alternatora. Musisz sie uzbroic w rozne klucze 13, plaskie, oczkowe, grzechotki, przedluzki, przeguby... i mnostwo mnostwo cierpliwosci!! Mnie sie udalo (po kilku godzinach motania i porzadnym ******* sie.

Powodzenia... naprawde sie przyda



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob lis 25, 2006 00:53

MaSa_Golf, On ma benzyniaka



Awatar użytkownika
Monsteer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pn mar 13, 2006 16:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Monsteer » sob lis 25, 2006 22:58

ale nie obejdzie się bez sciągania paska rozrządu i o ile dobrze pamiętam trzeba odkręcić koło zębate napędzające rozdzielacz zapłonu. Mam 1,8 RP. Ale można to spokojnie samemu zrobić. Trzeba dobrze poznaczyć ząbki (jeśli ktoś nie umie ustawić rozrządu w/g znaków)



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » wt lis 28, 2006 09:14

Monsteer pisze:ale nie obejdzie się bez sciągania paska rozrządu i o ile dobrze pamiętam trzeba odkręcić koło zębate napędzające rozdzielacz zapłonu. Mam 1,8 RP. Ale można to spokojnie samemu zrobić. Trzeba dobrze poznaczyć ząbki (jeśli ktoś nie umie ustawić rozrządu w/g znaków)
Ale po co "dobierać" sie do rozrządu - sam ostatnio wymieniałem pompę - prościej jest odkręcić całą pompę od bloku, przy odrobinie szczęścia nie trzeba nawet zdejmować węży (jak nie ukręci się żadna śrubka :grin: - mi sie ukręciła ).
Odkęcasz 4 śruby (m.in jeżeli masz wspomaganie to wspornik do pompy wspomagania) i pompa "odchodzi" od silnika, później już tylko odkręcić kilka śrubek M6 i wymienić wkład pompy.
Co prawda mój silnik to ABS, ale chyba w tym przypadku jest identycznie.
Pompę kupiłem Rouvill'a - 66zł, jeżeli będziesz odkręcał pompę od bloku byłoby dobrze mieć nowy oring na tym połaczeniu - ja nie miałem, "przykleiłem" na stary + czerwony silikon.

Znalazłem "dokumentację" :grin: (sorry, za jakość)
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lis 28, 2006 10:22 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » wt lis 28, 2006 10:07

stonefree w 1.6, 1.8 i 1.6D pompa jest taka sama, tylko w 1.3 byla inna wiec u kolegi bocian01 wymiana bedzie wygladac przktycznie identycznie :bigok:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt lis 28, 2006 17:32

MaSa_Golf,
MaSa_Golf pisze:zdejmujesz tez pompe wtryskowa
o tym myślałem ;)



Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » wt lis 28, 2006 23:28

stonefree] to taki maly szczegolik :P
Ale z tego co widzialem (u kuzyna w audi b3 1.8) to w benzynach jest bezproblemowy dostep do pompy wody, a w dieselkach jest masakra, trzeba sie nagimnastykowac :(



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 198 gości