[MK2] Luz na kole pasowym pompy wody
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] Luz na kole pasowym pompy wody
podczas wymiany paska klinowego zauważyłem luz na kole pasowym pompy wody
czy wymienia się samo łożysko ? czy całą pompe ? jakie są koszta wymiany w warsztacie?
czy taki zwykły zjadacz chleba jak ja poradzi sobie sam z taką wymianą mam garaż ale bez kanału czy to jest jakieś trudne zadanie? dzięki za odpowiedzi
czy wymienia się samo łożysko ? czy całą pompe ? jakie są koszta wymiany w warsztacie?
czy taki zwykły zjadacz chleba jak ja poradzi sobie sam z taką wymianą mam garaż ale bez kanału czy to jest jakieś trudne zadanie? dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony wt lis 28, 2006 11:14 przez bocian01, łącznie zmieniany 1 raz.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
jeżeli cieknie z pomiędzy obudowy a osi płyn, a ożysko szumi,to ja wymieniaj...bocian01 pisze:zauważyłem luz na kole pasowym pompy wody
całą pompębocian01 pisze:czy wymienia się samo łożysko ? czy całą pompe ?
mysle, że z powodzeniem.bocian01 pisze:czy taki zwykły zjadacz chleba jak ja poradzi sobie sam
Re: [ mkII ] pompa wody
kompletna pompa ok. 70zł + robocizna w warsztacie ok. 100zł ale raczej w 150zł sie zmieściszbocian01 pisze:czy wymienia się samo łożysko ? czy całą pompe ? jakie są koszta wymiany w warsztacie?
jeśli to tylko to
dasz sobie rade nie jest to skompliowane,bocian01 pisze:czy taki zwykły zjadacz chleba jak ja poradzi sobie sam z taką wymianą mam garaż ale bez kanału czy to jest jakieś trudne zadanie?
bez kanału trudno ale też dałoby się jak podnieszesz wysoko przód ....
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie, problem może pojawić się tylko z wykręceniem śrób. Jak to się uda bez żadnej urwanej to reszta jest banałem, nowa uszczelka, zakręcić, pasek i po pracybocian01 pisze:nie potrzeba żadnych regulacji czy coś takiego?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Zdejmujesz alternator... i zaczynaja sie schody... albo zdejmujesz tez pompe wtryskowa (musisz potem zlozyc spowrotem rozrzad, i ustawic pompe) albo kombinujesz majac nadzieje ze uda Cie sie wszystkie sruby odkrecic.
Pompa wody jest przykrecona razem z mocowaniem altka, na 4 sruby 13-stki, dwie sa latwo dostepne i widoczne po zdjeciu altka, a dwie sa ponizej pompy wtryskowej i dostep do nich jest naprawde bardzo kiepski, nawet ich dobrze nie widac, co dopiero mowic o odkrecaniu. Sa schowane w szparze miedzy pompa wtryskowa a gornym koncem obejmy alternatora. Musisz sie uzbroic w rozne klucze 13, plaskie, oczkowe, grzechotki, przedluzki, przeguby... i mnostwo mnostwo cierpliwosci!! Mnie sie udalo (po kilku godzinach motania i porzadnym ******* sie.
Powodzenia... naprawde sie przyda
Pompa wody jest przykrecona razem z mocowaniem altka, na 4 sruby 13-stki, dwie sa latwo dostepne i widoczne po zdjeciu altka, a dwie sa ponizej pompy wtryskowej i dostep do nich jest naprawde bardzo kiepski, nawet ich dobrze nie widac, co dopiero mowic o odkrecaniu. Sa schowane w szparze miedzy pompa wtryskowa a gornym koncem obejmy alternatora. Musisz sie uzbroic w rozne klucze 13, plaskie, oczkowe, grzechotki, przedluzki, przeguby... i mnostwo mnostwo cierpliwosci!! Mnie sie udalo (po kilku godzinach motania i porzadnym ******* sie.
Powodzenia... naprawde sie przyda
Ale po co "dobierać" sie do rozrządu - sam ostatnio wymieniałem pompę - prościej jest odkręcić całą pompę od bloku, przy odrobinie szczęścia nie trzeba nawet zdejmować węży (jak nie ukręci się żadna śrubka - mi sie ukręciła ).Monsteer pisze:ale nie obejdzie się bez sciągania paska rozrządu i o ile dobrze pamiętam trzeba odkręcić koło zębate napędzające rozdzielacz zapłonu. Mam 1,8 RP. Ale można to spokojnie samemu zrobić. Trzeba dobrze poznaczyć ząbki (jeśli ktoś nie umie ustawić rozrządu w/g znaków)
Odkęcasz 4 śruby (m.in jeżeli masz wspomaganie to wspornik do pompy wspomagania) i pompa "odchodzi" od silnika, później już tylko odkręcić kilka śrubek M6 i wymienić wkład pompy.
Co prawda mój silnik to ABS, ale chyba w tym przypadku jest identycznie.
Pompę kupiłem Rouvill'a - 66zł, jeżeli będziesz odkręcał pompę od bloku byłoby dobrze mieć nowy oring na tym połaczeniu - ja nie miałem, "przykleiłem" na stary + czerwony silikon.
Znalazłem "dokumentację" (sorry, za jakość)
Ostatnio zmieniony wt lis 28, 2006 10:22 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.
był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
jest Audi A6 C5 2.4+LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 198 gości