Strona 1 z 1

[MK3] Wymiana paska rozrzadu a pompa wodna

: pn lut 14, 2005 21:54
autor: Gitner
Witam
Prosze o pilna odpowiedz. Czy w VW TDI pompa wodna jest napedzana przy pomocy rozrzadu, tzn czy przy wymianie paska konieczna / dobrze by bylo jest wymienic pompe wodna? Tak uslyszalem dzis od zaufanej osoby (mechanika), ktora ostrzegla mnie ze awaria pompy moze rozwalic rozrzad. Jutro wymieniam rozrzad + rolki wiec ze wzgledu na promocyjny koszt pompy ta tez bym wymienil...

Pozdro
Gitner

: pn lut 14, 2005 22:20
autor: kaz
Cze
pompa wodna w 1.9 TDI nie jest napędzana paskiem rozrządu, a odzielnym paskiem klinowym, przy wym. paska roz. nie jest konieczna wymiana pompy chyba że ma luzy albo się poci. przy wymianie trzeba odkręcić tylko kółko od pompy i tyle ma wspólnego pompa z paskiem rozrządu, nie rozumiem jakim sposobem pompa może rozwalić pasek :panna:
ps. lepiej zastanów się nad tym mechanikiem :kac:
zapetaj się go czy będzie zdejmował pokrywę zaworów i luzował koło pasowe wałka rozrządu przy tej robocie?
jeżeli ci powie po co, to odpuść se go totalnie :hmm:

: pn lut 14, 2005 22:46
autor: Gitner
kaz pisze:zapetaj się go czy będzie zdejmował pokrywę zaworów i luzował koło pasowe wałka rozrządu przy tej robocie?
jeżeli ci powie po co, to odpuść se go totalnie :hmm:
OK dzieki, zapytam...

Pozdro
Gitner

: wt lut 15, 2005 12:56
autor: stary123
zapetaj się go czy będzie zdejmował pokrywę zaworów i luzował koło pasowe wałka rozrządu przy tej robocie?
jeżeli ci powie po co, to odpuść se go totalnie hmm
O co chodzi z luzowaniem koła pasowego wałka rozrządu?? Chciałbym wymienic sam pasek z napinaczem w moim MKII 1.6D zbieram informacje jak to zrobić..

: wt lut 15, 2005 22:30
autor: kaz
Cze
chodzi o to że na kole pasowym wałka rozrządu nie ma znaków, koło te nie jest nawet na klinie.
wałek rozrządu jest blokowany z drugiej strony liniałem nastawczym, dlatego koło musi być luźne względem wałka, pompa wtryskowa jest blokowana trzpieniem, a znak na wale jest widoczny w okienku na skrzyni na kole zamachowym.
ps.Stary myślę że powinieneś se odpuścić to nie jest takie proste jak w 1.8 bęzynie.
Gitner jak twój mechanik i pompa wody w promocyjnej cenie :grin:

: śr lut 16, 2005 02:31
autor: dukem
Tak sobie czytam i ja chyba tez sobie odpuszcze samodzielna zmiane paska...pytanie techniczne...ile mechanik powinien wziac za wymiane zebym nie czul sie okradniety?

: śr lut 16, 2005 11:40
autor: Gitner
kaz pisze:Gitner jak twój mechanik i pompa wody w promocyjnej cenie
Hmm... robil tak jak mowiles, a pompa miala byc wymieniana zaleznie od jej stanu, a ze byla dobra wiec nowa oddalem do sklepu... ;) Po wymianie rozrzadu i rolek autko chodzi cichutko, bajka :) A wymienilem tez uszczelniacz na walku rozrzadu bo stary byl do dupy i olej walil do obudowy paska rozrzadu.

Pozdro
Gitner

: śr lut 16, 2005 12:02
autor: Gitner
dukem pisze:ile mechanik powinien wziac za wymiane zebym nie czul sie okradniety?
W ASO VW za wymiane paska rozrzadu, rolek napinacza i uszczelniacza zadali 240zl, pracownicy po godzinach wzieli 100zl ;)

Pozdro
Gitner

: śr lut 16, 2005 12:03
autor: dukem
Czyli jak ode mnie chcieli 100 to nie bylo zle...a co warto jeszcze wymienic oprocz paska?

: śr lut 16, 2005 12:15
autor: Gitner
dukem pisze:Czyli jak ode mnie chcieli 100 to nie bylo zle...a co warto jeszcze wymienic oprocz paska?
Napisalem wyzej co wymienilem w MK3..

Pozdro
Gitner

: śr lut 16, 2005 13:07
autor: Pabloss
witam. Mi znajomy mechanik wymieniea ostatnio wszystkie paski (trzy) rozrząd, od alternatora i od wspomagania. Niestety po wymianie cos mi piszczalo. Po sprawdzeniu okazało się ze to pasek od alternatora. Mechanik powiedział mi ze byl za mocno nacigniety, wiec go poluzował i teraz nie piszczy. Niestety uwazam ze jest teraz za luźny bo jak chodzi na wolnych obrotach to wydaje mie sie ze "tańczy" góra , dół. Czy jest jakaś zasada co do naciągania paska na alternatorze????

: śr lut 16, 2005 14:14
autor: dukem
Poszukaj w ksiazce serwisowej...o ile dobrze sobie przypominam to jest tam cos w stylu ze pasek pod naciskiem kciuka w jakiejs tam odleglosci od kola pasowego powinien sie uginac centymetr albo poltora...jakos tak...w serwisowce napewno to jest

A tak wogole to pasek chyba ma prawo wykonywac niewielkie ruchy...