Strona 1 z 1

[MK4] pochylone tylne koło...

: pt lis 24, 2006 09:12
autor: mentol
W moim mk 4 zauwazyłem pochylone tylne lewe koło, co może być tego przyczyną?
Jeden mechanior mówił mi na przeglądzie ze "te golfy już tak maja", a drugi ze może byc skrzywiona piasta albo cos tam...

W tym tylnim lewym działają słabiej hamulce, i uszkodzony jest czujnik ABS (prawdopodobnie), tzn. ABS "raz jest, raz niema, co się zgadza z kontrolką". Czy skrzywienie tego koła może mieć jakiś związek z czujnikiem ABS? bo zastanawiam się nad wymianą czujnika, ale moze to nic nie pomoze...

: pt lis 24, 2006 10:34
autor: artur_golfiv
Czujnik wymien, tylko najpierw sprawdz na Vagu ktory nie dziala.
Czujnik mozesz kupic za 25zl na allegro (orginalny) i nie daj sie naciagnoc przez mechanika na jakis za 200zl.
Pochylone kolo moze byc spowodowane walnietym wahaczem, albo zuzyta tulejka na wahaczu, najlepiej wejsc pod samochod i sprawdzic samemu.

: wt kwie 10, 2007 15:50
autor: lookaazz
artur_golfiv pisze:Czujnik mozesz kupic za 25zl na allegro (orginalny) i nie daj sie naciagnoc przez mechanika na jakis za 200zl.
Właśnie dziś stoje przed takim wyborem. U mechanika w zwykłym warsztacie powiedzeli grubo ponad 200zł. u Kaczwarczyka w Krakowie 120zł- a to paradoks. Wracam do domu, patrze na allegro, lewy przedni czujnik (taki ja mi trza) 27,50. Panowie, jak to jest? kupował juz ktoś taki czujnik? przecież to 10x taniej !! ... Jakie wasze zdanie?
a tu link do aukcji:
http://www.moto.allegro.pl/item18154132 ... alny_.html

: wt kwie 10, 2007 17:52
autor: RobertP
lookaazz pisze:
artur_golfiv pisze:Czujnik mozesz kupic za 25zl na allegro (orginalny) i nie daj sie naciagnoc przez mechanika na jakis za 200zl.
Właśnie dziś stoje przed takim wyborem. U mechanika w zwykłym warsztacie powiedzeli grubo ponad 200zł. u Kaczwarczyka w Krakowie 120zł- a to paradoks. Wracam do domu, patrze na allegro, lewy przedni czujnik (taki ja mi trza) 27,50. Panowie, jak to jest?
myślę że Ci mechanicy albo chcieli Cię naciągnąć albo nie mieli do czynienia
z ta wersją czujnika, a z podobną do starszych typów jakie były w Pssatach B3 i Golfach 2
te kosztują nowe nawet ponad 200zł, a uzywane z rozbiórkowych aut można
spotkać niezbyt często i chcą za nie ok. 120zł
ten który tyle kosztuje jest podobny do tego http://www.moto.allegro.pl/item18048996 ... nowy_.html
ma 1 wtykę i tylko 2 kable
lub do tego http://www.moto.allegro.pl/item18180214 ... _audi.html
albo tego: http://www.moto.allegro.pl/item18192410 ... i_100.html

a może ten który Ty masz mieć ma być z funkcją ASP ? to może dlatego tyle kasy Ci mechanicy zażądali ?
zerknij ile kabli wychodzi przy kole z Twojego czujnika a będzie wiadome
czemu tyle kasy zaśpiewali

: wt kwie 10, 2007 18:08
autor: jajko
artur_golfiv pisze:Pochylone kolo moze byc spowodowane walnietym wahaczem, albo zuzyta tulejka na wahaczu, najlepiej wejsc pod samochod i sprawdzic samemu.
Jaki wahacz? Z tyłu jest belka skrętna, nie żaden wahacz. Najprawdopodobniej masz krzywą piastę bo ktoś walnął np. w krawężnik kiedyś. Słyszałem kiedyś, że może mieć to związek ze rozpadającym się łożyskiem, ale nie daje temu do końca wiary. Bez opinii dobrego mechanika nie obejdzie się.
Co do czujnika, to skoro raz jst a raz nie to sprawdź czy gdzieś przewód nie jest przetarty od czujnika i wyczyść przede wszystkim czujnik i te rowki przy których jest umieszczony -taka jakby tarcza z kwadratowymi dziurkami umieszczona na piaście.

: wt kwie 10, 2007 18:41
autor: greg
jajko pisze:aki wahacz? Z tyłu jest belka skrętna, nie żaden wahacz
to zależy od wersji (kombi lub z napedem na 4 koła)

: wt kwie 10, 2007 18:48
autor: jajko
greg pisze:
jajko pisze:aki wahacz? Z tyłu jest belka skrętna, nie żaden wahacz
to zależy od wersji (kombi lub z napedem na 4 koła)
Informacje wziąłem z profilu, chociaż co do kombi to faktycznie, może zbyt pochopnie.

: wt kwie 10, 2007 19:01
autor: greg
jajko, ja nie wiem czy in ma 4motion czy kombi, ale mnie zakłądam z góry że jak nie opisał to nie ma. mentol, jeśli masz belkę to 2 wyjści a- krzywa piasta lub belka (boczny poślizg z uderzeniem w krawężnik np.) jak wahacz to moze skrzywiony wahacz a moze mocowanie a moze jeszcze coś innego. Jak nie sprawdzisz naocznie i przyrządami to nie będzie wiadomo

: wt kwie 10, 2007 19:09
autor: jajko
greg pisze:jajko, ja nie wiem czy in ma 4motion czy kombi, ale mnie zakłądam z góry że jak nie opisał to nie ma
Racja, racja. Trochę się pospieszyłem z tym postem :wink:

: wt kwie 10, 2007 22:11
autor: greg
jajko pisze:Racja, racja. Trochę się pospieszyłem z tym postem :wink:
nic się nie stało - w końcu to chodzi nam o pomoc no nie :pub:

: wt wrz 18, 2007 17:30
autor: trewo
greg pisze:jajko, ja nie wiem czy in ma 4motion czy kombi, ale mnie zakłądam z góry że jak nie opisał to nie ma. mentol, jeśli masz belkę to 2 wyjści a- krzywa piasta lub belka (boczny poślizg z uderzeniem w krawężnik np.) jak wahacz to moze skrzywiony wahacz a moze mocowanie a moze jeszcze coś innego. Jak nie sprawdzisz naocznie i przyrządami to nie będzie wiadomo
witajcie, mam identyczny problem odchylenie kola mam ok 2,10 stopnia, dopuszczalne jest 1,3. W serwisie mi powiedzieli ze będzie to PRAWDOPODOBNIE dolny wahacz - koszt ponad 2 tys :((((

Greg, jakimi przyrządami, bylem na geometrii i taki wyszedł pomiar?
muszę to wymienić jednak nie chce wymieniać polowy dostępnych części ....

: wt wrz 18, 2007 19:24
autor: greg
trewo, przyrządami tj czy nie skrzywione auto po wypadku(jeśli auto miało wypadek), bo co z tego że sprawdzisz zbieżność jak auto krzywe i zawsze wtedy wyjdzie ze to niby wahacz

: wt wrz 18, 2007 19:45
autor: trewo
greg pisze:trewo, przyrządami tj czy nie skrzywione auto po wypadku(jeśli auto miało wypadek), bo co z tego że sprawdzisz zbieżność jak auto krzywe i zawsze wtedy wyjdzie ze to niby wahacz
ale jakie tą są przyrządy? i masz dobrze myślisz - auto jest po wypadku ...

: wt wrz 18, 2007 20:13
autor: greg
trewo, jest przyrząd do kontroli punktów nadwozia - masz stałe punkty (mam gdzieś wymiary jakie są wymagane) i tam ustalasz co jest krzywe