Strona 1 z 1

[MK3] Pytanie o termostat

: czw lis 23, 2006 20:39
autor: Artik31
witam wymieniałem termostat na wahlera bo nie trzymał temperatury dochodził max do 70 z hakiem.dalej jest to samo może trafił się wadliwy.A pytanie moje dotyczy montażu silnik 1,6 ABU czy napierw się wkłada uszczelkę a potem termostat? czy odwrotnie?. bo ja włożyłem najpier termostat a potem uszczelkę i skręciłem może odwrotnie założyłem i przepuszcza.

: czw lis 23, 2006 20:45
autor: Paweł Marek
Dobrze włożyłeś. Niestety to się zdarza. Albo uszczelka dołożona do termostatu nie jest najlepsza, albo powierzchnia króćca jest spaczona, albo nierówno założyłeś i nierównomiernie dokręcałeś. Ostatecznie odrobina silikonu na oring nie zaszkodzi.

: czw lis 23, 2006 21:26
autor: marek2907
jakiej firmy masz termostat najlepsze są Wahler (i te polecamy na forum) najgorsze to Vernet ( te to już w pudełkach niedziałają)

: czw lis 23, 2006 23:08
autor: Artik31
jakiej firmy masz termostat najlepsze są Wahler (i te polecamy na forum) najgorsze to Vernet ( te to już w pudełkach niedziałają)
właśnie zamontowałem wahlera ale dziwne że po zmianie termostatu dalej to samo czyżby odrazu wahler był wybrakowany ? w sklepie polecili mi firmy BERA zna ktoś może taki czy są dobre ?

: czw lis 23, 2006 23:10
autor: stonefree
Zwróciliście uwagę,że czasem w pudełku z termostatem są 2 oringi większy i mniejszy?Po co taki patent?

: pt lis 24, 2006 00:02
autor: marek2907
ja kupiłem wahlera i wszystko gra o Ber4a nie słyszałem ale jest opcja że czuknik temporatury Ci kłamie
Zwróciliście uwagę,że czasem w pudełku z termostatem są 2 oringi większy i mniejszy?Po co taki patent?
ja kupiłem 3 termostaty - 2 NO NAME i 1 Wahlera i we wszystkich był tylko jedem oring

: pt lis 24, 2006 10:34
autor: lolo_golf
Ja kiedys tez kupiłem wahlera i byl do bani, potem kupilem nastepny i jest ok. Kup jeszcze jeden jak dalej to samo bedzie to inna przyczyna :chytry:

: pt lis 24, 2006 11:07
autor: jawel
poczytaj to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: pt lis 24, 2006 11:44
autor: Artik31
marek2907 pisze:ja kupiłem wahlera i wszystko gra o Ber4a nie słyszałem ale jest opcja że czujnik temperatury Ci kłamie
według mnie czujnik jest w porządku bo po zmianie termostatu czekałem na postoju tak długo aż włączy się wentylator i jak się włączył to wskazówka była przy 90 stopniach.tylko podczas jazdy dłuższej dojdzie maksymalnie do 80st i zaraz spada do 70st .A co do sprawdzania dolnym wężem to jak na postoju to robi się ciepły dopiero po 80 stopniach na wskaźniku czyli według mnie nie zamyka się do końca jak się rozgrzeje

: pt lis 24, 2006 23:22
autor: baloo
u mnie jest podobmie jak jade to max 80 stopni jak sie zatrzymam to wskazuje po chwili 90
ale wentylator zaczyna pracowac po przekroczeniu 70 i jak dojdzie do 90 to wlacza sie chyba drugi bieg to co padniety termostat?

: wt lis 28, 2006 12:06
autor: Artik31
baloo pisze:u mnie jest podobmie jak jade to max 80 stopni jak sie zatrzymam to wskazuje po chwili 90
ale wentylator zaczyna pracowac po przekroczeniu 70 i jak dojdzie do 90 to wlacza sie chyba drugi bieg to co padniety termostat?
Witam.Najlepiej na początku sprawdź temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym czy zgadza się z tą na wskaźniku w kabinie.Jeśli jest dobrze to wentylator może się włączać za wcześnie jeśli jest uszkodzony czujnik termiczny w chłodnicy.A jeśli temperatura mierzona w zbiorniczku jest inna niż w kabinie to przekłamuje czujnik temperatury.A jaki masz silnik?Bo np w ABU termostat powinien się otwierać przy 84st.

Re: [MK3] Pytanie o termostat

: wt lis 28, 2006 14:37
autor: Groszek
Artik31 pisze:witam wymieniałem termostat na wahlera bo nie trzymał temperatury dochodził max do 70 z hakiem.dalej jest to samo może trafił się wadliwy.A pytanie moje dotyczy montażu silnik 1,6 ABU czy napierw się wkłada uszczelkę a potem termostat? czy odwrotnie?. bo ja włożyłem najpier termostat a potem uszczelkę i skręciłem może odwrotnie założyłem i przepuszcza.
Niektóre typy tak mają ja też wczoraj kupiłem nowy Wahlera i też mam tak samo ale jest sprawny bo na postoju podchodzi do 90 a podczas jazdy do 70 dodam że mam cały czas właczone ogrzewanie. Ja bym tak zostawił za dużego zużycia paliwa od tego nie ma a i silnika nie przegrzejesz.

: śr lis 29, 2006 18:45
autor: rayan
Witam nichce zakładać nowego tematu bo na bank go usuną. Mam najgłupsze pytanie w serwisie mianowice jak czytać wskażnik temperatury? . Gdzie dokładnie jest 90*C i przy jakim wychyleniu wskażnika (ile stopni?) powinna się zapalić dioda od wody? :pub: