Strona 1 z 2

[MK 1] Hamulec reczny w Golfie I

: czw lis 23, 2006 16:32
autor: Krzysiek_KG
Byc moze ten temat byl juz poruszony ale niestety nie udalo mi sie znalesc nic co by moglo mnie usatysfakcjonowac. Mam problem z hamulcem recznym. Ostanio wymienialem hamulce i cieszylem sie wreszcie ze bedzie reczny, ale jego dzialanie jest zauwazalne tylko na postoju. Bardzo mi zalezy zeby go wzmocnic na tyle zeby blokowal kola w ruchu. Linki sa teraz naciagniete na maxa i sie zastanawiam czy jest taka mozliwosc. Dodam ze jest to Golf I '83 z silnikiem 1,6. Z gory dziekuje za pomoc

: czw lis 23, 2006 19:08
autor: Lukassso
Odpowietrz układ na pewno pomoże.

: czw lis 23, 2006 21:13
autor: Krzysiek_KG
Odpowietrzenie nic nie daje. Zwykly chamulec dziala rewelacyjnie ale chodzi mi o to zeby reczny mocniej trzymal. Moze moglby wypowidziec sie ktos kto ma Mk1 i jak u niego reczny chodzi?

: czw lis 23, 2006 21:26
autor: pszczyna
A przypadkiem linka nie jest już na tyle naciągnięta że ty ją napinasz a przy zaciąganiu i tak nie wybiera luzu.

: czw lis 23, 2006 21:49
autor: Krzysiek_KG
Sprawa z linka wyglada tak: kiedy po wymianie chamulcow wszystko wrocilo na swoje miejsce naciagnelem linke (nowa) do tego stopnia ze szczeki byla na granicy ocierania o beben. wydaje mi sie ze przy takim napieciu powinno byc najbardziej skuteczne. i tu sie pojawia moje pytanie: co zrobic zeby lepiej blokowalo kola?

Re: [MK 1] Hamulec reczny w Golfie I

: czw lis 23, 2006 23:33
autor: ADi997
Krzysiek_KG pisze:Ostanio wymienialem hamulce i cieszylem sie wreszcie ze bedzie reczny, ale jego dzialanie jest zauwazalne tylko na postoju.
Konkretnie co wymieniałeś ?? Jak było wcześniej ??

: czw lis 23, 2006 23:43
autor: Krzysiek_KG
Poprzedni wlasciciel albo i kilku wogole nie interesowali sie takim czyms jak stan hamulcow. Gdy rozkrecilem tylni hamulec okazalo sie ze trzeba wymienic szczeki i cylinderki. wymienilem, a raczej kupilem linki do recznego bo wogole go nie bylo. wymienilem plyn w calym ukladzie i pozadnie odpowietrzylem. hamulce dzialaja bardzo dobrze ale reczny trzyma srednio na jeza choc jest maksymalnie naciagnieta linka(bardziej to juz szczeki obcieraja).

: czw lis 23, 2006 23:50
autor: ADi997
Bębnów nie wymieniałeś ?? Jeśli dałeś nowe szczęki a bębny są w opłakanym stanie to nie będzie dobrze hamować, ręczny nie działa z tak dużą siłą jak nożny więc współpracujące powierzchnie muszą przylegać do siebie całą powierzchnią (podczas hamowania) aby były efekty.

: pt gru 01, 2006 03:06
autor: bufu82
U mnie jest to samo bebny nowe szczęki nowe cylinderki nowe i wszytko inne co możnabyło wymienić nowe, i niestety ręczny też nie blokuje w czasie jazdy no chyba że jest troche mokro na drodze, ale czy się tego ręcznego aż tak uzywa w czasie jazdy:) na postoju ręczny działa bez problemu łapie mi na jeden ząbek, uklad odpowietrzony jak u kolegi! ;) A może zamiana na tarczówki załatwiłaby u Ciebie problem, mi to nie przeszkadza! Pozdro!

: pt gru 01, 2006 10:46
autor: kumkwat
Identyczne pytanie o wzmocnienie ręcznego zadawałem sobie po przesiadce z innego auta, również tył bęben, jeden ząbek i hamowało na szlag :bajer:

U mnie mimo wymiany linki, szczęk, cylinderków działa tak samo słabo podczas jazdy. Przypuszczam że może pomóc wymiana bębnów, ale niekoniecznie.

Byc może taka uroda tego układu. TTTM - TenTypTakMa :bigok:

: ndz gru 03, 2006 05:03
autor: bufu82
powiem tak tył brembo itd i nic to nie zmieniło jak coś mi się uda z tym coś zrobić to dam znać

: pt gru 08, 2006 12:44
autor: BMBL
Mam u siebie to samo i chciałem pomieniać szczęki na zwykłe ferodo ale skoro brembo nic nie daje too... :crazy:

: pt gru 08, 2006 18:34
autor: ADi997
Ręczny przy tarczówkach jest dużo gorszy od bębnów.
U mnie odziwo ręczny działa na każdej nawierzchni.
Jak ktoś chce max. ulepszyć ręczny to na hydraulika przerobić.

: pt gru 08, 2006 18:43
autor: sworcjusz_kg
ADi997 a ile moze kosztowac taka przerobka recznego na hydraulika? mam u siebie ten sam problem a czasem by sie przydal taki maly poslizg :bajer: