Strona 1 z 1

Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku 1.6

: pn lut 14, 2005 20:31
autor: Artur29
Posiadam od niedawna Golfa III 1.6 i mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Waha się ona w granicach 88-95 stopnie. Natomiast jedni znajomi mówią ze dobra inni ze za duża. Spotkałem też zę w takim samym silniku mieli temperature 70-75 stopni. Niewiem od czego może to zależeć a może należy zmienić uszczelkę po głowicą. Zaznaczam że temperatura podczas normalnej jazdy cały czas skacze w przedziale 88-95 a czasami nawet 100 stopni!!!! Zmieniłem pompę wody , czujnik włączania i wyłączania wentylatora, czujnik na zegar oraz termostat! Proszę o jakąś mądrą radę. Pozdrawiam wszyskich forumowiczów!!!

: pn lut 14, 2005 20:58
autor: kondzio2001
Moge powiedziec ci tylko tyle ze moj mk3 1,6 ABU jest po wymianie uszczelki pod glowica, termostatu, nowy plyn chlodzacy i u mnie temp. waha sie od 70 do 80 stopni w takich warunkach pogodowych jak dzisiaj. Pozdrawiam

: pn lut 14, 2005 21:09
autor: Artur29
Dzięki za info! Ja też mam ABU i chyba będe musiał wymienić uszczelkę!!! Póki co na razie obserwuję temperaturę aby nie zarżnąć silnika! Pozdrowienia!

: pn lut 14, 2005 23:20
autor: miomio1
W moim golfiku mk3 16 ABU tez jest taka sama temp. jak napisał kondzio

Re: Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku

: wt lut 15, 2005 00:09
autor: MaLiBU
Artur29 pisze:Posiadam od niedawna Golfa III 1.6 i mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Waha się ona w granicach 88-95 stopnie. Natomiast jedni znajomi mówią ze dobra inni ze za duża. Spotkałem też zę w takim samym silniku mieli temperature 70-75 stopni. Niewiem od czego może to zależeć a może należy zmienić uszczelkę po głowicą. Zaznaczam że temperatura podczas normalnej jazdy cały czas skacze w przedziale 88-95 a czasami nawet 100 stopni!!!! Zmieniłem pompę wody , czujnik włączania i wyłączania wentylatora, czujnik na zegar oraz termostat! Proszę o jakąś mądrą radę. Pozdrawiam wszyskich forumowiczów!!!
prawidlowa optymalna temperatura pracy silnika to okolice 90 stopni. Zadne 70 ani takie tam. Swiadczy o tym chociazby temperatura otwarcia termostatu, w 1,6 i 1,8 85 stopni wiec jak widac 70 stopni to za malo, w takiej temperaturze silnik jest jeszcxze troche niedogrzany. Ale 100 stopni to chyba w lecie masz? dobrze mysle? bo w takich jak teraz warunkach no to chyba ze przy ostrym butowaniu.... 90 stopni i kropka... Jeszcze jeden dowod- temperatura wlaczenia wiatraka 93-98 stopni. Wszystkie dane z ksiazki...

: wt lut 15, 2005 00:11
autor: MaLiBU
dane dla mk2 ale podejzewam w mk3 to samo jest...

: wt lut 15, 2005 01:28
autor: Zilly
Ja mam ABU i normalnie w jeździe mam tą kreskę na 90 albo troszke za 90. Niekiedy chodzi nawet na ponad 100st ale dmuchawa włącza się i jest OK...

: wt lut 15, 2005 01:46
autor: Krzylu
odkrec korek od zbiorniczka wlacz silnik jak bedzie rozgrzany tylko uwazaj zeby sie nie poparzyc i dodaj energicznie gazu jak bedzie wywalal plyn to mozesz miec zapowietrzony uklada jezeli odpowietrzysz i dalej to samo to uszczelka poszla
Malibu dobrze gada zadne 70st ta temperatura jest jeszcze za niska aby mozna cos sadzic o uszczelce
gdyby byla wysoka 100 i wyzej stopni to wtedy mozna podejrzewac uszczelke

: wt lut 15, 2005 12:46
autor: janusz przybylski
Prawidłowa temperatura to 85-90 C , przy ok.95 włącza sie wiatrak. Tak jest w wiekszości samochodów.

: wt lut 15, 2005 13:00
autor: MaLiBU
Krzylu pisze:odkrec korek od zbiorniczka wlacz silnik jak bedzie rozgrzany tylko uwazaj zeby sie nie poparzyc i dodaj energicznie gazu jak bedzie wywalal plyn to mozesz miec zapowietrzony uklada jezeli odpowietrzysz i dalej to samo to uszczelka poszla
Malibu dobrze gada zadne 70st ta temperatura jest jeszcze za niska aby mozna cos sadzic o uszczelce
gdyby byla wysoka 100 i wyzej stopni to wtedy mozna podejrzewac uszczelke
IMHO przy rozgrzanym silniku dodajac gazu plyn na 100% bedzie wywalalo. Jest to przeciez uklad cisnieniowy a dodatkowo wciskajac gaz pompujemy go pompa wody. Ja nie polecam takiego experymenta. Co do zapowietrzenia to po przewodach widac, jak sie napompuja jak balony, sa twarde strasznie to zapowietrzony...

: wt lut 15, 2005 17:39
autor: fuks
CoX pisze:Ja mam ABU i normalnie w jeździe mam tą kreskę na 90 albo troszke za 90. Niekiedy chodzi nawet na ponad 100st ale dmuchawa włącza się i jest OK...
Dokladnie jest tak i u mnie :) Najczesciej temp. wrzasta gdy przetrzymam autko na sprzegle. Dmuchawa pomaga :)
:pub:

Re: Jaka powinna być temperatura cieczy chłodzącej w silniku

: wt lut 15, 2005 22:24
autor: bryszard
Artur29 pisze:Posiadam od niedawna Golfa III 1.6 i mam problem z temperaturą płynu chłodzącego. Waha się ona w granicach 88-95 stopnie. Natomiast jedni znajomi mówią ze dobra inni ze za duża. Spotkałem też zę w takim samym silniku mieli temperature 70-75 stopni. Niewiem od czego może to zależeć a może należy zmienić uszczelkę po głowicą. Zaznaczam że temperatura podczas normalnej jazdy cały czas skacze w przedziale 88-95 a czasami nawet 100 stopni!!!! Zmieniłem pompę wody , czujnik włączania i wyłączania wentylatora, czujnik na zegar oraz termostat! Proszę o jakąś mądrą radę. Pozdrawiam wszyskich forumowiczów!!!
Masz idealną temperature.Nie rób nic na nowym termostacie pisze temp otwarcia 87stop.Masz ideał książkowy nie ruszaj nic jak tylko załącza wentylator O.K.Po ci jakaś uszczelka pod głowicą.Chciałby m mieć taką tem.wymieniłem termostat i max 80 przy obecnych warunkach i nie moze wejsc na 90

: wt lut 15, 2005 22:27
autor: szorka
z dwojga złego lepiej mieć 80 niż przegrzać motor stracić płyn i uszczelkę i płaćić 2000 za ściąganie z berliner ring- (z własnego doświadczenia :helm: )

: pn mar 21, 2005 11:34
autor: jokle
Jeśli komuś się przegrzewa auto niech sprawdzi też pompę wodną. U mnie okazalo sie, ze pompa nie miala lopatek (polamane). Wymienilem pompe (120 zl) i autko ma normalna temp. 90 stopni.