Strona 1 z 1

[Cordoba 1.6 ABU] Rzuca silnikiem.

: czw lis 23, 2006 12:25
autor: jeremy
Witam,

Mam nadzieję, że ktoś z szanownych forumowiczów coś mi podpowie :) Mam problem z zachowaniem silnika w moim pojeździe, a mianowicie:
1. Chodzi jak diesel (nie tylko na wolnych obrotach), coś jakkby nie palił na jeden gar - świece, przewody sprawdzone, iskra na każdym kablu - to nie to :(
2. Przy dodaniu gazu (ostro - noga w podłogę), podczas zwiększania obrotów słychać jakby stukot - pomyślałem, że może popychacze - sprawdziłem - niestety odpada
3. świece czarne - przypuszczam, że coś z zapłonem, ale przecież nikt go nie ruszał a raczej sam się nie przestawił.

Jakieś 500 km temu wymieniłem pasek, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Olej i filtr też niedawno wymieniane. Do tej pory chodził jak zegarek (dziwne zachowanie zrobiło się podczas jazdy - raczej spokojnej). Wszystkie objawy występują zarówno na benzynie jak i na gazie.
Do sprawdzenia jeszcze podstawa wtrysku - może jakieś pomysły jak to zrobić ?

Proszę o uwagi i wolne wnioski :)

: czw lis 23, 2006 22:35
autor: Adamtd
jeremy pisze:Jakieś 500 km temu wymieniłem pasek, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie
Może mieć bardzo duże znaczenie jak rozrząd został źle ustawiony - sprawdziłbym to

: czw lis 23, 2006 23:25
autor: Grzesiekk1982
Jeśli te wszystkie objawy występują również po nagrzaniu silnika, to też stawiał bym na nieustawiony rozrząd. Kable, świece szczególnei przy rozruchu dają się we znaki.
jeremy pisze:jakby stukot
Spalanie stukowe :chytry: Taki metaliczny stukot? Jeśli tak, to tym bardziej rozrząd (w starych samochodach występuje też przy nieustawionym zapłonie, ale tu odpada).
Pozdrawiam.

: pt lis 24, 2006 09:26
autor: jeremy
Dzięki za podpowiedzi. Zapomniałem dodać, że znaki na kołach też sprawdziłem :) Chociaż nie powiem, że nie miałem dylematu jak zakładałem pasek, bo przesunięcie o jeden ząb na wałku rozrządu powoduje, ze na kole zamachowym jest albo za wcześnie albo za późno (ustawiłem tak, aby popychacze ciszej chodziły). Dodam, że po założeniu wszystko chodziło dobrze, dopiero po przejechaniu kilkuset km zaczęły się dziać takie dziwne rzeczy. I jeszcze jedno pytanko: jak sprawdzić rozrząd ? (oczywiście poza znakami na kołach)

: pt lis 24, 2006 10:11
autor: marek2907
jeremy pisze:Dodam, że po założeniu wszystko chodziło dobrze, dopiero po przejechaniu kilkuset km zaczęły się dziać takie dziwne rzeczy.
może coś przeskoczyło o ząbek

: pt lis 24, 2006 12:06
autor: jeremy
Jest tak samo jak było ustawione po założeniu paska - czyli jak znaki na wałku rozrządu się zgrywają to na wale korbowym znak jest trochę przed wcięciem. Przestawienie o jeden ząbek powoduje sytuację, że znak na wale korbowym jest trochę za wcięciem, ale wtedy słychać rozrząd (stukanie krzywek wałka o popychacze).

[ Dodano: 28 Lis 2006 21:56 ]
Oto, co udało mi się do tej pory ustalić (chronologicznie):
1. Okazało się, że jeden popychacz jest padnięty - można go wciskać palcem
2. Po wymianie popychacza i odpaleniu - taki sam efekt -popychacz można wciskać palcem (ten sam popychacz)
3. Po zdjęciu głowicy okazało się, że uszczelka jest dmuchnięta (do cylindra obok)
4. Zawory wszystkie chodzą (dają się wciskać)

Może teraz jakieś pomysły się nasuną co może powodować psucie tego popychacza ?

[ Dodano: 01 Gru 2006 15:30 ]
Problem został rozwiązany - po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Ciekawe tylko na jak długo ;)