Strona 1 z 13

Budowa turbodoładowanego silnika benzynowego - pomocy!

: śr lis 22, 2006 17:47
autor: KamilW
Witam wszystkich zainteresowanych.

Wiec tytulem wstepu, jakis czas temu zrodzil sie w mojej glowie pomysl zbudowania sobie silnika do golfa... no i dzisiaj ten pomysl zaowocowal tym ze w mojej piwnicy znalazl sie silnik ABS 1,8 90KM z mk3. Ogolnie plan jest taki:

- wziac blok z GTi 16V
- wpakowac w niego bebechy z ABS
- dolozyc turbine z 1,6 TD
- dolozyc intercooler
- i wycisnac z tego ile sie da :)

Co o tym myslicie?

napisze co wiem... mam silnik 1,8 ABS 145 Nm/2500 obr i 90 KM/5500 obr silnik jest w stanie iglastym tzn. ma przejechane 110000 km (ksiazka serwisowa) i nie widac sladu zuzycia, glowica niepopekana, tloki suchutkie, w panewkach przejrzec sie mozna.

Do tego mam nadzieje miec turbo z 1,6 TD...

no i co dalej... aparat w glowice, mniejsze kolo rozrzadu bo pompa oleju na pewno nie wydoi cisnienia przy przelozeniu 1:2 wiec trza je zmniejszyc :) a co dalej to sam nie wiem... wiec potrzebuje rad... jak macie jakies pomysly to piszcie, wszystkie rady jak i slowa krytyki mile widziane.

Pozdrawiam

: śr lis 22, 2006 17:55
autor: Duber
KamilW pisze:slowa krytyki mile widziane.
ja ani slowa o krytyce nie napisze tylko zycze powodzenia,byl gaznik:) teraz to :) ciekawe co potem,a tak na marginesie fajna masz piwnice tez bym chcial takie cuda w swojej znajdywac :)

: śr lis 22, 2006 17:58
autor: Lukassso
KamilW, Fajny pomysł. Ostatnio widziałem turbinę od 1.6 na allegro od złotówki. Moc byłaby nieziemska tylko pytanie. Czy opłaca się...

: śr lis 22, 2006 18:06
autor: KamilW
piotr2 pisze:byl gaznik:)
gaznik bedzxie dalej bo ta turbina bedzie z gaznikiem wspolpracowac :)
Wooqasheck pisze:Czy opłaca się...
no to sie okaze :) mysle ze bydzet tego przedsiewziecia zamknie sie w 500 zl a za to to nawet 1,6 nie kupi :)

: śr lis 22, 2006 18:12
autor: luckash
Witaj KamilW, pomysł masz ciekawy:)

Ja też bede zakładał turbo do mojego RP :hmm: i jak narazie jestem zielony w tym temacie ale kiedyś trzeba zacząć :bajer: ale silnik juz rozebrałem

-= powodzenia w pracach =-

: śr lis 22, 2006 18:30
autor: Lukassso
Jeżeli modyfikacja pójdzie gładko to furacz będzie wymiatał. Z turbosprężarek znalazłem tylko to http://moto.allegro.pl/item144226971_sp ... _golf.html co prawda od silnika 1.9 ale mozliwe e to nawet lepej.

: śr lis 22, 2006 18:38
autor: KamilW
Wooqasheck pisze:od silnika 1.9 ale mozliwe e to nawet lepej.
z jednej strony tak ale wole zastosowac trubo od silnika 1,6, zmniejszy to turbodziure i przeniesie moment na nizsze obroty, co do wzrostu parametrow to w przeprowadzonych przed chwila obliczen wyszlo mi ze mozliwe jest osiagniecie 145KM i 230 Nm i mniej wiecej to by mnie satysfakcjonowalo. Ale zobaczymy co czas pokaze i co z tego wyjdzie :)

: śr lis 22, 2006 18:47
autor: Lukassso
KamilW, Z tego co piszesz wynika że dbasz o najdrobniejsze szczegóły. Jeżeli tak to wrzucaj turbinkę od 1.6. Także teraz mogę jedyne co napisać to powodzenia i oby siana oraz wytrwałości nie zabrakło.

: śr lis 22, 2006 19:17
autor: Duber
a skonczy sie na NOSie

: śr lis 22, 2006 19:25
autor: KamilW
Panowie a teraz juz pierwsze konkretne pytanie:
potrzebuje zrobic doprowadzenie i wyprowadzenie oleju do i z turbiny, i tu prosba do posiadaczy silnikow TD jak to jest u was rozwiazane, wiem tyle ze olej jest brany z podstawy filtra oleju, a jak idzie odplyw? I jakie jest przelozenie do pompy oleju? 1:2 czy mniejsze bo nie chce zatrzec silnika przez nadmierny spadek cisnienia oleju szczegolnie ze juz sworznie tlokowe sa smarowane pod cisnieniem, jest natrysk na tloki i jeszcze teraz bedzie swistak :) Prosze o foty i porady. Dla pomagajacych punkciki i satysfakcja :D

[ Dodano: Czw Lis 23, 2006 18:54 ]
Pierwsze koty za ploty... pozatym ze rozebralem silnik to dzisiaj oczyscilem wszystkie elementy i pomalowalem blok antykorozyjnym podkladem... niewesola robota... okazalo sie rowniez ze gwint w podstawie filtra oleju jest taki sam jak gwint w przewodzie hamulcowym wiec nie bedzie problemow z doprowadzeniem oleju to turbiny... ponizej zdjecie bloku :)

: pt lis 24, 2006 12:54
autor: szymo1
Powrót oleju z turbiny leci bezpośrednio do miski olejowej.

: pt lis 24, 2006 13:01
autor: KamilW
A moglbys mi zrobic pare fotek i wyslac na maila jak to jest w GTD rozwiazanie, tzn co gdzie leci i jak i gdzie jest intercooler, skad leci do niego powietrze. Bede wdzieczny. No tak ale chyba z tylu w bloku jest miejsce na weza odplywowego?

: pt lis 24, 2006 13:34
autor: daaroo
KamilW pisze:no i co dalej... aparat w glowice, mniejsze kolo rozrzadu bo pompa oleju na pewno nie wydoi cisnienia przy przelozeniu 1:2 wiec trza je zmniejszyc :) a co dalej to sam nie wiem... wiec potrzebuje rad... jak macie jakies pomysly to piszcie, wszystkie rady jak i slowa krytyki mile widziane.
nie wiem jak chcesz przelozyc aparat w glowice, druga sprawa to pompa oleju. Napedzana jest z walka posredniego, tego samego co i aparat zaplonowy, wiec jak zmniejszych kolo to automatycznie walek szybciej zacznie sie obracac a takze i sam aparat co spowoduje ze iskra nigdy nie bedzie w odpowiednim momencie, no chyba ze jakos to rozwiazesz.