Strona 1 z 1

[mk2] Sztywność całej konstrukcji golfa.

: wt lis 21, 2006 20:07
autor: Darayavahus
Mam swojego klekota dopiero nie całe 2 miesiące i mogę się jedynie domyślać jego przeszłości ale pewna sprawa mnie zaniepokoiła. Jak zmieniałem koła z letnich na zimowe w garażu, używając takiego zwykłego jednopunktowego podnośnika zauważełem, ze kiedy samochód jest w górze to nie mogę drzwi otworzyć ani zamknąć. Znaczy jest to możliwe, ale wymaga dużej siły bo ewidentnie zamek haczy o ten bolec wystający. Nigdy wcześniej się z czymś takim nie spotkałem ale faktem jest, ze wszystkie samochody jakie miałem okazję podnosić były sporo młodsze. Jak dla mnie drzwi się przesuwają o jakieś dobre 5mm, nie pamiętam teraz czy w górę czy w dół. Wiem, ze samochód był robiony z jednej strony ale ten problem w identycznym nasileniu występuje po obu stronach. W każdej dwójce nadwozie jest tak "giętkie" czy tylko mi się trafił taki ciekawy egzemplarz?

: wt lis 21, 2006 20:14
autor: marek2907
starsze samochody miały dużo mniejszą sztywność nadwozia niż nowoczesne samochody wiec zabardzo niemasz się czym przejmować. chyba że na wybojach pęka ci przednia szyba to wtedy robi się problem

: wt lis 21, 2006 20:14
autor: PAWEL89
W moim mogę otwierać i zamykać normalnie

: wt lis 21, 2006 20:30
autor: Duber
ja tez bym sie nie przejmowal bardzo czesto tak widze w calych nigdy nie bitych autach

: wt lis 21, 2006 20:50
autor: Lipek81
No ja mam to samo - tzn. otworzyć drzwi to jeszcze się da, ale już nie zamknąć. Mój był bity, ale raczej nazwałbym to większą stłuczką, niż kolizją - poza tym był uderzony w prawy przód, nieznacznie, więc na sztywnosć to raczej nie miało wpływu. Rdzy na podwoziu też nie ma.

: wt lis 21, 2006 21:00
autor: Mis
Darayavahus pisze:W każdej dwójce nadwozie jest tak "giętkie" czy tylko mi się trafił taki ciekawy egzemplarz?
u mnie nie wystepuje takie zjawisko, jest sztywny a tez podnosze go na zwyklym lewarku przy zmianie kol

: śr lis 22, 2006 21:56
autor: Lipek81
A może to zależy jak go się podnosi? Bo ja mam nieoryginalny lwarek i nie mogę nim podnosić na samym progu, tylko trzeba go wsunąć trochę głębiej - może to ma wpływ?

: śr lis 22, 2006 22:05
autor: Paweł Marek
Troche to zależy od tego ile auto ma drzwi. Ponieważ mamy w domu i dwudrzwiowego GTI i 4-drzwiowe Vento, oba nie bite, to moge napisać że w Vento jest takie zjawisko, a w GTI nie. Tak samo jak miałem 4 drzwiową jetkę to też tak było, bardziej wyrażone niż w Vento

: czw lis 23, 2006 01:35
autor: Grzesiekk1982
Paweł Marek pisze:Troche to zależy od tego ile auto ma drzwi
Dokładnie i to więcej niż trochę :)
Lipek81 pisze:A może to zależy jak go się podnosi?
Też zależy- przede wszystkim jak wysoko uniesiesz jeden narożnik samochodu.

Starsze samochody miały znacznie mniejszą sztywność i tak musi być, szczególnie 5 drzwiowe samochody z NIEWKLEJANYMI szybami. Wklejane szyby bardzo poprawiają sztywność.
Sedan też jest sztywniejszy od 5D hatchbacka (szyba, półka tylna,ścianka za kanapą).
Nie przejmuj się. W Audi też tak mam (da się jakoś otworzyć na siłę), w Golfie ciężko się otwierają/zamykają.
Pozdrawiam