Jeśli chcesz mieć punkt odniesienia (normalnie przyjęty i stosowany tak jak piszesz) z miejsca siedzenia kierowcy to nie ma sprawy, ja opisywałem z punktu widzenia kogoś stojącego przed samochodem i patrzącego do komory silnika - myślałem, że będzie wtedy Ci łatwiej. Z całą pewnością będzie łatwiej dla Ciebie i innych czytających tego posta zorientować się o który otwór chodzi jak będę tak samo to opisywał czyli patrząc na Twoje zdjęcia. Byłby niezły mętlik gdybym opisywał otwory na zdjęciu patrząc z siedzenia kierowcy - chyba że wykonałbyś zdjęcia reflektorów i przedniego pasa od strony przedniej szyby. Rozumiesz o co mi chodzi ?
Jeśli chodzi o zaznaczone śrubokrętem na Twoich zdjęciach otwory to nie o te chodzi.
W przypadku zdjęć lewego reflektora to w poście powyżej pisałem o tych 3 otworach, które są widoczne za Twoim śrubokrętem (patrząc w stronę akumulatora) na plastikowej osłonie tyłu reflektora i pisałem, że do regulacji pionowej masz włożyć śrubokręt w otwór po lewej stronie od symbolu żarówki (widocznego na zdjęciu)- ten bliżej wzdłużnej osi symetrii samochodu czyli bliżej lewego wkręta mocującego plastokową obudowę tyłu reflektora do przedniego pasa, otwór na wprost zaraz za śrubokrętem nie służy do żadnej regulacji a ten po prawej stronie z karbami wokół służy do regulacji reflektora w poziomie.
Jeśli chodzi o reflektor prawy to też nie o ten otwór chodzi. Jak spojrzysz za przedni pas na tylną część reflektora to (patrząc na zdjęcie za tym pasem trochę na prawo od widocznego śrubokręta a dokładnie na linii stanowiącej przedłużenie światła postojowego w stronę komory silnika jest niczym nie osłonięte i widoczne gniazdo w tylnej obudowie reflektora służące do jego pionowej regulacji i tam musisz kręcić śrubokrętem.
Myślę, że bardziej opisowo już się tego nie da wyjaśnić (bazując na Twoich zdjęciach).
Jeśli masz jeszcze wątpliwości to na zdjęciu lewego reflektora opisz cyframi wszystkie otwory jakie na nim widzisz a ja Ci powiem podając daną cyfrę o który chodzi.
Sam teraz widzisz, że opisując położenie otworów w oparciu o wykonane zdjęcia jeszcze gorzej by było je opisać przyjmując za punkt odniesienia miejsce kierowcy wewnątrz samochodu.
Od razu chciałem czytających moje posty w tym temacie przeprosić za zamieszanie jakie wprowadziłem złym opisem umiejscowienia otwórów w pierwszych moich wypowiedziach.
Proponuję też abyś zrobił zdjęcie od tyłu tj. od strony komory silnika, reflektora (prawego...
lewego... nie chcę już bardziej teraz mieszać) ustalmy, że tego po stronie pasażera
i wtedy napiszę którą śrubą go regulować.
[ Dodano: 03 Mar 2008 05:03 ]
DZIOBEK nie gniewaj się, że wykorzystałem Twoje zdjęcie ale inaczej nie mogłem.
Myślę, że teraz już nie będzie wątpliwości :
cyfrą "1" zaznaczyłem własciwy otwór w który powinieneś włożyć śrubokręt aby dokonać regulacji reflektora w pionie a cyfrą "2" otwór do regulacji w poziomie - ale ten Cię nie powinien interesować.
i analogiczne oznaczenia cyframi przy prawym reflektorze z tym, że strzałki pokazują gdzie masz szukać śrub regulacyjnych niczym nie osłoniętych (dostęp do nich nie przez otwory tylko są od razu widoczne) a widocznych jak spojrzysz w dół za przednim pasem