jak go kręcic?? [MK3]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
newswen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 15:50
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

jak go kręcic?? [MK3]

Post autor: newswen » pn lut 14, 2005 14:16

mam mk3 1,8 55kw i pali mi lekko 11 w cyklu mieszanym, staram sie go wogole nie krecic, wrecz boje sie ze go zamulam i dlatego tyle pali, jak ktos wie to niech poda jakie obroty sa najlepsze dla tego autka....



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » pn lut 14, 2005 16:49

Dla 1.8 jednopunkt (jak u mnie) optymalne obrotki do jazdy to między 2250-3500. O ile dobrze pamiętam do 1.8 75PS przy 2500 obr/min uzyskuje już maksymalny moment obrotowy. Poniżej nie ma co jeżdzić chociaż 1.8 spokojnie wytrzymuje takie obroty ale nie ma sensu. Większe obciążenie.

Na maxa nie warto kręcić powyżej (1.8) 5200-5300 obr/min bo powyżej tych obrotów moc i tak spada a momentu obrotowego już dawno nie ma wysokiego.
Max kucy masz już przy 5000 obr/min zgodnie z danymi producenta.

Sprawdź stronkę www.doppel-wobber.de tam otrzymasz wszystkie info na temat Twojego silnika.


Obrazek

Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » wt lut 15, 2005 21:00

a 3500 obr/min to juz nie za duzo??
mozna to gdzies sprawdzic jakie sa najbardziej optmalne obroty??
czy przy duzych obrotach 4000-5500 moze wyciekac olej przez filtr oleju??



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » wt lut 15, 2005 22:02

3500 to w zasadzie max jeśli chcesz w miare oszczędnie jeździć.

A czy olej wycieka? Jak uszczeli przy zakładaniu filtra ktoś nie posmarował i sie "wywinęła" to może wyciekać. Albo sama uszczelka jest do kitu albo filtr.

U mnie nawet jak mi się zdarzy przecholować to nawet przy 6500 nie wycieka olej. Ale to tylko pare razy mi się przytrafiło i nie polecam.

Ja chcę po prostu wymienić motor i czasami mu pomagam. Ale skurczybyk się trzyma uparcie :chytry:


Obrazek

daniellw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 01, 2004 21:56
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: daniellw » wt lut 15, 2005 22:49

mam dokladnie taki sam silnik i z doswiadczenia widze ze generalnie nie powinno sie schodzic ponizej 2000 obr a juz napewno nie schodzic jesli masz zamiar przyspieszac, przy spokojnej jezdzie ze stalą predkoscią dopuszczam nawet nieco nizsze obroty, ten silnik jest bardzo elastyczny
wiec np na 5 biegu nie jezdze ponizej 80 km/h, na 4 ponizej 60 km/h, na 3 nie mniej niz 45 km/h, górna granica przy w miare spokojnej jezdzie to 3000 obr. pozdrawiam



Awatar użytkownika
newswen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 15:50
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: newswen » śr lut 16, 2005 00:49

dzieki wielkie daniellw, a ile Ci pali autko?????? tyle co mi??????



daniellw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 01, 2004 21:56
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: daniellw » czw lut 17, 2005 13:46

nigdy nie spalilo mi wiecej niz 10 l ale i nie jezdze za duzo po miescie, latem srednio pali mi 8,5 l, zima 9,5 .nie mam ciezkiej nogi, aha jezdze na LPG ale do odpalenia uzywam benzynki szczególnie zima, pozdr



Awatar użytkownika
Forester
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 503
Rejestracja: czw sty 27, 2005 23:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Forester » pt lut 18, 2005 22:59

a czy jazda na 5000 obrotow szkodzi silniczkowi?? chyba nie, skoro wtedy wykorzystuje te swoje wszytskie kucyki, racja?
a to ze wir w baku sie robi to juz inna sprawa :)



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » sob lut 19, 2005 00:25

Szkodzić nie szkodzi ale bez przesady...co za dużo to nie zdrowo.

Jak masz ochotę z kimś się pościgać (oczywiście nie mówię o ulicach :chytry: ) to można kręcić śmiało do takich obrotków. Ale na co dzień szkoda paliwa, szkoda oleju bo zawsze chlapnie trochę więcej i szkoda podzespołów.

Od czasu do czasu takie kręcenie nie zaszkodzi.

No bo za wolno to też przesada :bajer:


Obrazek

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » sob lut 19, 2005 00:30

Zresztą w codziennej spokojnej jeździe ważniejszy jest moment obrotowy niż moc maksymalna.

Warto poznać dobrze charakterystykę silnika,czy woli niskie czy wysokie obroty i w jakim zakresie uzyskuje maksymalny moment obrotowy.

Jeżeli w trakcie normalnej jazdy będziesz utrzymywał obroty w zakresie max momentu obrotowego to na pewno autko będzie palić normalnie w granicach danych producenta.


Obrazek

Awatar użytkownika
Norbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 23:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Post autor: Norbert » pn lut 21, 2005 14:46

TheGwiazdor pisze:Zresztą w codziennej spokojnej jeździe ważniejszy jest moment obrotowy niż moc maksymalna.

Warto poznać dobrze charakterystykę silnika,czy woli niskie czy wysokie obroty i w jakim zakresie uzyskuje maksymalny moment obrotowy.

Jeżeli w trakcie normalnej jazdy będziesz utrzymywał obroty w zakresie max momentu obrotowego to na pewno autko będzie palić normalnie w granicach danych producenta.
Przy jakich prędkościach obrotowych silnika "zapinacie" następny bieg.
Ja mam mk2 1.8 RP i jak jade delikatnie to przy 3000 0br/min wrzucam kolejny - wtedy na wyższym biegu spadna tak do 2100. A jak troszkę dynamiczniej to zmieniam przy 3500 obr/min.
Wydaje mi sie że minimum po zmianie na wyższy bieg to 2000 - od tego można się chyba bezpiecznie rozpędzać...



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » pn lut 21, 2005 18:50

To zależy ja mam GT więc mam krótszą skrzynie. Więc np na 4 to max 150 i brak obrotomierza.

A kiedy biegi zmieniam:

Oszczędnie - między 2500 a 3300

Sportowo - 5000-5100 chociaż zdarzało mi się przecholować.


Obrazek

Awatar użytkownika
newswen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 15:50
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: newswen » wt lut 22, 2005 00:22

musze go sprawdzi teraz na trasie



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt lut 22, 2005 05:40

Co do sportowej jazdy to mimo wszystko prędzej ci się rozbuja na 2-im biegu jak będziesz ciągnoł do 6500 obr./min niż jak przy 5400 obr./min przełączysz na trójke.
Jednak fakt faktem że ciągnięcie do 6500 nie jest wskazane zbyt często,ale czasami można silniczek przedmuchać,a mi się to często zdarza.
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 184 gości