Strona 1 z 2

problem z wolnymi obrotami w vw golfie 2

: pn lut 14, 2005 13:06
autor: drwal
witam zacne grono forumowiczow
na wstepie zaznaczam ze jestem zupelnum ignorantem jesli chodzi o vw,
tzn rozrozniam serie I, II itd ale bez fachowego slownictwa ;)

szukam porady. moj tesc na golfa II z 88r z silnikiem 1,3 na wielopunkcie, nr silnika NZ 032402. auto bylo sprowadzane ze szwablandu, ogolnie jest w dobrym stanie ale od samego poczatku byly problemy z wolnymi obrotami. na wstepie wymienilismy przewody podcicnienia bo byly chyba oryginalne :grin: , rozpadajace sie w rekach. wygladalo ze pomoglo. ale teraz jest jeszce fajniej, czasami wsz jest oki, a czasami wolne gubi (czy to na postoju, czy w trakcie jechania na luzie, a nawet potrafi sie dlawic przy zminie biegow). podejrzewamy ze jest zwalony czujnik przeplywu powietrza (ten z tylu tuz pod listwa wtryskowa)
moze ktos mial podobny problem, lub wie jak sie do tego zabrac
zaznaczam ze wizyte na polczynskiej w wawce ze wzgledow finansowych mozna wykluczyc :grin:
z gory dzieki

ps

: pn lut 14, 2005 20:56
autor: drwal
ponawiam

: pn lut 14, 2005 21:55
autor: igor002
spróbój reset, moze to aparat zapłonowy, jakieś swiece cewka moduł zapłonowy, moze przepływomierz, świece, kable wn itp,moze być wiele rpzyczyn, kable przebijaja?, świece są czyste i maja dobryodstep? mja iskre? zapłon dobrze wyregulowany?

: wt lut 15, 2005 00:27
autor: MAREK 74
znowu sie zaczyna :RESET KOMPA śmiechu warte

po prostu jedź do kogoś co się na tym zna bo widać że nie bardzo sie na tym znasz
taki samochód robi się w pół dnia na gotowo a tu są tacy co z wolnymi obrotami walczą dwa tygodnie nic

Re: problem z wolnymi obrotami w vw golfie 2

: wt lut 15, 2005 00:45
autor: MaLiBU
drwal pisze:witam zacne grono forumowiczow
na wstepie zaznaczam ze jestem zupelnum ignorantem jesli chodzi o vw,
tzn rozrozniam serie I, II itd ale bez fachowego slownictwa ;)

szukam porady. moj tesc na golfa II z 88r z silnikiem 1,3 na wielopunkcie, nr silnika NZ 032402. auto bylo sprowadzane ze szwablandu, ogolnie jest w dobrym stanie ale od samego poczatku byly problemy z wolnymi obrotami. na wstepie wymienilismy przewody podcicnienia bo byly chyba oryginalne :grin: , rozpadajace sie w rekach. wygladalo ze pomoglo. ale teraz jest jeszce fajniej, czasami wsz jest oki, a czasami wolne gubi (czy to na postoju, czy w trakcie jechania na luzie, a nawet potrafi sie dlawic przy zminie biegow). podejrzewamy ze jest zwalony czujnik przeplywu powietrza (ten z tylu tuz pod listwa wtryskowa)
moze ktos mial podobny problem, lub wie jak sie do tego zabrac
zaznaczam ze wizyte na polczynskiej w wawce ze wzgledow finansowych mozna wykluczyc :grin:
z gory dzieki

ps
to z tylu pod listwa wtryskowa to zawor dodatkowego powietrza (o ile dobrze mysle). Moze sprawdz sonde lambde. Odepnijcie jak bedzie ok to jej wina. Mozesz tez sprawdzic odme, w FAQ jest opis "z czym to sie je" NZ w zimie lubia robic z odma psikusy i czasami tak sie to objawia, a tymbardziej jak napisales ze przewody podcisnieniowe byly poparciale to odma na pewno tez dostala w kosc. Poza standardowymi rzeczami jak ktos na gorze napisal - swice kable etc. moze to byc spowodowane wieloma elementami, czujnik halla czy przeplywomierz np.

W wawie mam dobrego elektryka, moze on ci pomorze, Staniwiecka 8, 8111720. Mozesz powolac sie na mnie, Michal od czerwonego kiedys a srebrnej dwojki GTI teraz....(bede mial zniszki :helm: ). Nie zedrze tyle co w ASO a moze przy odrobinie szczescia Ci poimoze. Bardzo dobry specjalista, ja sie na nim nie zawiodlem poki co. W ostatecznosci pod Piasecznem jest serwis Boscha - Autotronic ale zdzieraja strasznie....

: wt lut 15, 2005 01:17
autor: marceliii
Marek tak się nabijasz a sam nie umiesz doradzić.
Że niby te obroty to taka prosta sprawa?
:(

: wt lut 15, 2005 01:42
autor: MAREK 74
nie nabijam sie
ale wychodzez założenia że musze widzieć co się dzieje ,a nie doradzać w stylu wymień to i tamto potem to i w sumie wyjdzie że wymienisz wszystko prócz silnika

ale jak widze że ktos ci doradza "reset kompa" to minie *#cenzura#* bierze bo nawet nie wie co z czym i jak to działa

miałem taki samochód dwa tygodnie temu obroty były do dee ,szarpał
robiłem go 4 godziny i pojechał
wymieniłem to co było uszkodzone ,ustawiłem ,bo już ktoś grzebał w przepływomierzu bo nie wiedział właśnie co i jak

system jest prosty ,ale trzeba sie znać i mieć doświadczenie
a diagnoza przez internet to tak jakbyś zadzwonił do lekarza żeby cie zbadał przez telefon.

: wt lut 15, 2005 07:08
autor: marceliii
Ok,sory,zwracam honor.
Problem w tym ze je chce poznać budowe tego silnika od podstaw bo lubie grzebać,ale niestety to mój pierwszysamochód,a problem jest poważny,sam rozumiesz,dojeżdżam do skrzyżowania,wciskam hamulec a on se gaśnie,i teraz zapal na szybko zalany silnik.
A najgorsze jest to że czasami niema problemu nie umie ustalić dokładnie kiedy się tak dzieje.
:(
Pojade podłączyć go pod ten komputer,może mi tam coś ciekawego powiedzą.
P.S.Co do tego restartowania komputera to też się troszke uśmiałem.
No i szkoda że niejesteś ze śląska,napewno bym podskoczył kiedyś z
bateryjką browców i byśmy pokombinowali.
Pozdro

: wt lut 15, 2005 12:00
autor: drwal
dzieki za wsz posty, z tego co poczytalem to wysle jednak tescia do warsztatu, mysle ze reset kompa nic nie da, zamarzajaca odma to tez napewno nie jest, widac bylo slady grzebania jeszcze w szwablandzie, srubka od reg obrotow zupelnie wykrecona, a linka gazu podciagnieta coby wysokie obr trzymal) moze jakis "madry" grzebal tez przy przeplyw. powietrza.
w kazdym razie musi go obejrzec ktos, kto sie na golfach zna

ps. troszke sie jednak znam na silnikach, osobiscie posiadan cupetke 123 2,8 e z '82r, tylko z takim wielopunktem pierwszy raz mialem stycznosc (poza tym ten golf mial byc gaznikowy, jak go przywiezli tez twierdzili ze gaznik, dopiero jak im listwe pokazalem palcem to zaczeli sie zastanawiac :grin: )

: wt lut 15, 2005 13:40
autor: djb
sprawdz czy nie masz uszkodzonego czujnika temperatury (kolor niebieski - powinien miec przy zimnym 2kOhm a ciepły 400 Ohm) sprawdz tez podcisnieniowy przyspieszacz zaplonu (to taka metalowa banka na aparacie zaplonowym)

: wt lut 15, 2005 15:57
autor: marceliii
Ale ten czujnik temp.to ten niebieski zaraz za tym czarnym?
Bo nie wiem gdzie szukać?
A jak sie sprawdza ten podciśnieniowy regulator obrotów,wiem że ma tyrkać czy coś w tym stylu jak sie zapłon przekręci,ale dokładnie nie wiemczytałem że też tam można gdzieś opór zmierzyć,więc pokombinuje,tylko napiszcie mi gdzie jest ten czujnik temp.silnika?
:)

: wt lut 15, 2005 16:11
autor: djb
tak, obok czarnego

Podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu tu masz jak sprawdzic http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t= ... isnieniowy

: wt lut 15, 2005 20:58
autor: marceliii
Ok,jutro się zabieram za pomiar rezystancji tego czujnika temp.oraz będe sprawdzał ten podciśnieniowy przyśpieszacz zapłony,na koniec jeszcze zostanie ten czujnik halla,ale on kurde drogi,a no i lambda,ale to na komputerze sprawdze.
:(

: wt lut 15, 2005 21:17
autor: MaLiBU
marceliii pisze:Ok,jutro się zabieram za pomiar rezystancji tego czujnika temp.oraz będe sprawdzał ten podciśnieniowy przyśpieszacz zapłony,na koniec jeszcze zostanie ten czujnik halla,ale on kurde drogi,a no i lambda,ale to na komputerze sprawdze.
:(
lampbde bardzo latwo sprawdzisz po prostu ja odpinajac, przy kolektorze ssacym jest zestaw 3 kostek, ta chyba 3-pinowa od sondy jest. Wychodzi od niej kabel w dol do kata i sondy. Jak rozepniesz wtyczke to komputer przejdzie w tryb awaryjny i usredni wartosci dla sondy. Jezeli w takim wypadku bedzie silnik chodzil dobrze to znaczy ze sonda do wymiany, jezeli nie to jest OK. Polecam tez kiedys w lecie najlepiej wyczyscic dokladnie przepustnice, rozebrac do czesci pierwszych i benzynka wyszczotkowac, efekt powalajacy.... W moim bylym 1,3 rozwiazalo to wiele problemow przez ktore pol instalacji prawie wymienilem.