problem z wolnymi obrotami w vw golfie 2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

drwal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn lut 14, 2005 12:42
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

problem z wolnymi obrotami w vw golfie 2

Post autor: drwal » pn lut 14, 2005 13:06

witam zacne grono forumowiczow
na wstepie zaznaczam ze jestem zupelnum ignorantem jesli chodzi o vw,
tzn rozrozniam serie I, II itd ale bez fachowego slownictwa ;)

szukam porady. moj tesc na golfa II z 88r z silnikiem 1,3 na wielopunkcie, nr silnika NZ 032402. auto bylo sprowadzane ze szwablandu, ogolnie jest w dobrym stanie ale od samego poczatku byly problemy z wolnymi obrotami. na wstepie wymienilismy przewody podcicnienia bo byly chyba oryginalne :grin: , rozpadajace sie w rekach. wygladalo ze pomoglo. ale teraz jest jeszce fajniej, czasami wsz jest oki, a czasami wolne gubi (czy to na postoju, czy w trakcie jechania na luzie, a nawet potrafi sie dlawic przy zminie biegow). podejrzewamy ze jest zwalony czujnik przeplywu powietrza (ten z tylu tuz pod listwa wtryskowa)
moze ktos mial podobny problem, lub wie jak sie do tego zabrac
zaznaczam ze wizyte na polczynskiej w wawce ze wzgledow finansowych mozna wykluczyc :grin:
z gory dzieki

ps



drwal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn lut 14, 2005 12:42
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: drwal » pn lut 14, 2005 20:56

ponawiam



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » pn lut 14, 2005 21:55

spróbój reset, moze to aparat zapłonowy, jakieś swiece cewka moduł zapłonowy, moze przepływomierz, świece, kable wn itp,moze być wiele rpzyczyn, kable przebijaja?, świece są czyste i maja dobryodstep? mja iskre? zapłon dobrze wyregulowany?


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » wt lut 15, 2005 00:27

znowu sie zaczyna :RESET KOMPA śmiechu warte

po prostu jedź do kogoś co się na tym zna bo widać że nie bardzo sie na tym znasz
taki samochód robi się w pół dnia na gotowo a tu są tacy co z wolnymi obrotami walczą dwa tygodnie nic


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Re: problem z wolnymi obrotami w vw golfie 2

Post autor: MaLiBU » wt lut 15, 2005 00:45

drwal pisze:witam zacne grono forumowiczow
na wstepie zaznaczam ze jestem zupelnum ignorantem jesli chodzi o vw,
tzn rozrozniam serie I, II itd ale bez fachowego slownictwa ;)

szukam porady. moj tesc na golfa II z 88r z silnikiem 1,3 na wielopunkcie, nr silnika NZ 032402. auto bylo sprowadzane ze szwablandu, ogolnie jest w dobrym stanie ale od samego poczatku byly problemy z wolnymi obrotami. na wstepie wymienilismy przewody podcicnienia bo byly chyba oryginalne :grin: , rozpadajace sie w rekach. wygladalo ze pomoglo. ale teraz jest jeszce fajniej, czasami wsz jest oki, a czasami wolne gubi (czy to na postoju, czy w trakcie jechania na luzie, a nawet potrafi sie dlawic przy zminie biegow). podejrzewamy ze jest zwalony czujnik przeplywu powietrza (ten z tylu tuz pod listwa wtryskowa)
moze ktos mial podobny problem, lub wie jak sie do tego zabrac
zaznaczam ze wizyte na polczynskiej w wawce ze wzgledow finansowych mozna wykluczyc :grin:
z gory dzieki

ps
to z tylu pod listwa wtryskowa to zawor dodatkowego powietrza (o ile dobrze mysle). Moze sprawdz sonde lambde. Odepnijcie jak bedzie ok to jej wina. Mozesz tez sprawdzic odme, w FAQ jest opis "z czym to sie je" NZ w zimie lubia robic z odma psikusy i czasami tak sie to objawia, a tymbardziej jak napisales ze przewody podcisnieniowe byly poparciale to odma na pewno tez dostala w kosc. Poza standardowymi rzeczami jak ktos na gorze napisal - swice kable etc. moze to byc spowodowane wieloma elementami, czujnik halla czy przeplywomierz np.

W wawie mam dobrego elektryka, moze on ci pomorze, Staniwiecka 8, 8111720. Mozesz powolac sie na mnie, Michal od czerwonego kiedys a srebrnej dwojki GTI teraz....(bede mial zniszki :helm: ). Nie zedrze tyle co w ASO a moze przy odrobinie szczescia Ci poimoze. Bardzo dobry specjalista, ja sie na nim nie zawiodlem poki co. W ostatecznosci pod Piasecznem jest serwis Boscha - Autotronic ale zdzieraja strasznie....


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt lut 15, 2005 01:17

Marek tak się nabijasz a sam nie umiesz doradzić.
Że niby te obroty to taka prosta sprawa?
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » wt lut 15, 2005 01:42

nie nabijam sie
ale wychodzez założenia że musze widzieć co się dzieje ,a nie doradzać w stylu wymień to i tamto potem to i w sumie wyjdzie że wymienisz wszystko prócz silnika

ale jak widze że ktos ci doradza "reset kompa" to minie *#cenzura#* bierze bo nawet nie wie co z czym i jak to działa

miałem taki samochód dwa tygodnie temu obroty były do dee ,szarpał
robiłem go 4 godziny i pojechał
wymieniłem to co było uszkodzone ,ustawiłem ,bo już ktoś grzebał w przepływomierzu bo nie wiedział właśnie co i jak

system jest prosty ,ale trzeba sie znać i mieć doświadczenie
a diagnoza przez internet to tak jakbyś zadzwonił do lekarza żeby cie zbadał przez telefon.


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt lut 15, 2005 07:08

Ok,sory,zwracam honor.
Problem w tym ze je chce poznać budowe tego silnika od podstaw bo lubie grzebać,ale niestety to mój pierwszysamochód,a problem jest poważny,sam rozumiesz,dojeżdżam do skrzyżowania,wciskam hamulec a on se gaśnie,i teraz zapal na szybko zalany silnik.
A najgorsze jest to że czasami niema problemu nie umie ustalić dokładnie kiedy się tak dzieje.
:(
Pojade podłączyć go pod ten komputer,może mi tam coś ciekawego powiedzą.
P.S.Co do tego restartowania komputera to też się troszke uśmiałem.
No i szkoda że niejesteś ze śląska,napewno bym podskoczył kiedyś z
bateryjką browców i byśmy pokombinowali.
Pozdro


No cóż , na sprzedaż
:(

drwal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn lut 14, 2005 12:42
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: drwal » wt lut 15, 2005 12:00

dzieki za wsz posty, z tego co poczytalem to wysle jednak tescia do warsztatu, mysle ze reset kompa nic nie da, zamarzajaca odma to tez napewno nie jest, widac bylo slady grzebania jeszcze w szwablandzie, srubka od reg obrotow zupelnie wykrecona, a linka gazu podciagnieta coby wysokie obr trzymal) moze jakis "madry" grzebal tez przy przeplyw. powietrza.
w kazdym razie musi go obejrzec ktos, kto sie na golfach zna

ps. troszke sie jednak znam na silnikach, osobiscie posiadan cupetke 123 2,8 e z '82r, tylko z takim wielopunktem pierwszy raz mialem stycznosc (poza tym ten golf mial byc gaznikowy, jak go przywiezli tez twierdzili ze gaznik, dopiero jak im listwe pokazalem palcem to zaczeli sie zastanawiac :grin: )



Awatar użytkownika
djb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: pn gru 06, 2004 02:15
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: djb » wt lut 15, 2005 13:40

sprawdz czy nie masz uszkodzonego czujnika temperatury (kolor niebieski - powinien miec przy zimnym 2kOhm a ciepły 400 Ohm) sprawdz tez podcisnieniowy przyspieszacz zaplonu (to taka metalowa banka na aparacie zaplonowym)



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt lut 15, 2005 15:57

Ale ten czujnik temp.to ten niebieski zaraz za tym czarnym?
Bo nie wiem gdzie szukać?
A jak sie sprawdza ten podciśnieniowy regulator obrotów,wiem że ma tyrkać czy coś w tym stylu jak sie zapłon przekręci,ale dokładnie nie wiemczytałem że też tam można gdzieś opór zmierzyć,więc pokombinuje,tylko napiszcie mi gdzie jest ten czujnik temp.silnika?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
djb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: pn gru 06, 2004 02:15
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: djb » wt lut 15, 2005 16:11

tak, obok czarnego

Podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu tu masz jak sprawdzic http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t= ... isnieniowy



Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » wt lut 15, 2005 20:58

Ok,jutro się zabieram za pomiar rezystancji tego czujnika temp.oraz będe sprawdzał ten podciśnieniowy przyśpieszacz zapłony,na koniec jeszcze zostanie ten czujnik halla,ale on kurde drogi,a no i lambda,ale to na komputerze sprawdze.
:(


No cóż , na sprzedaż
:(

MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » wt lut 15, 2005 21:17

marceliii pisze:Ok,jutro się zabieram za pomiar rezystancji tego czujnika temp.oraz będe sprawdzał ten podciśnieniowy przyśpieszacz zapłony,na koniec jeszcze zostanie ten czujnik halla,ale on kurde drogi,a no i lambda,ale to na komputerze sprawdze.
:(
lampbde bardzo latwo sprawdzisz po prostu ja odpinajac, przy kolektorze ssacym jest zestaw 3 kostek, ta chyba 3-pinowa od sondy jest. Wychodzi od niej kabel w dol do kata i sondy. Jak rozepniesz wtyczke to komputer przejdzie w tryb awaryjny i usredni wartosci dla sondy. Jezeli w takim wypadku bedzie silnik chodzil dobrze to znaczy ze sonda do wymiany, jezeli nie to jest OK. Polecam tez kiedys w lecie najlepiej wyczyscic dokladnie przepustnice, rozebrac do czesci pierwszych i benzynka wyszczotkowac, efekt powalajacy.... W moim bylym 1,3 rozwiazalo to wiele problemow przez ktore pol instalacji prawie wymienilem.


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 433 gości