Strona 1 z 3

[MK3] Jeszce raz termostat

: pn lis 20, 2006 14:17
autor: jawel
Mam pytanko! Czy przy zamkniętym termostacie górna rurka przy chłodnicy ma być ciepła? Pytam dlatego że silnik łapie temperature max 70 st dolna rura jest zimna ale za to górna gorąca chłodnica jest też wyraźnie ciepła. Czy to termostat?

: pn lis 20, 2006 14:56
autor: gopiter
Dolna rura powinna byc zimna do momentu otwarcie sie termostatu czyli ok 87C natomiast gorna jest caly czas goraca.Jesli tak masz to termostat jest sprawny.Natomiast co do max temp 70C to Ci nie pomoge bo sam mam podobny problem.Zmienilem termostat ale niewiele to dalo,byc moze to czujnik temp. ale nie bierz tego za pewnik.Zaraz sprobuje zmierzyc opornosc czujnika u siebie i zobacze co mi wyjdzie.

Pozdro!

: pn lis 20, 2006 15:03
autor: jawel
Na termostacie mam czujnik z czterema pinami, czy on jest odpowiedzialny za wskazania temperatury? Jak go sprawdzić?

[ Dodano: 20 Lis 2006 14:04 ]
Które piny ? Jaka oporność?

: pn lis 20, 2006 15:13
autor: Grzesiekk1982
jawel, Tutaj wklejałem komuś innemu (co prawda do silnika AEX, ale są neimal identyczne wartości, mogą się róznic o kilka ohm, dla przedziałów kilkadziesiąt -kilkaset)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... emperatury.
Wygląd czujnika i piny te same.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 20 Lis 2006 14:15 ]
Tzn chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej, nie wiem czy Tobe chodzi o ten sam?? Nie wiem gdzie on jest w ABU...

: pn lis 20, 2006 15:46
autor: kristo
Hej
Mam to samo z tem. 70 st. Czy posiadacze ABU zauważyliście, że na forum ten temat coś często nas dręczy. Może te silniki tak lubią ?

: pn lis 20, 2006 15:55
autor: jawel
Grzesiekk1982, Sprawdziłem oporność pomiędzy 1 i 3 pinem i mam 1.6k oma musze jeszcze sprawdzić na rozgrzanym silniku. Z tego co pisałeś wnioskuje że czujnik ze wzrostem temperatury traci oporność. Mój czujnik ma 1,6 kom a powinien 2-3k omy to chyba powinien zawyżać temperaturę na wskażniku? Nie wiem teraz czego się czepić czujnika cze termostatu bo niepokoi mie to że chłdnica jest wyraźnie ciepła

: pn lis 20, 2006 16:03
autor: dzikgtc
jawel pisze:niepokoi mie to że chłdnica jest wyraźnie ciepła
Chłodnica będzie bardzo wyraźnie ciepła to przeciez normalne. Przy ~87*C masz mieć bardzo ciepłą dolną rurę z chłodnicy, jak masz to znaczy że termostat jest ok. A jeśli poniżej 87*C jest ciepła to termostat walnął. Jak masz termostat jakiś NoName to na 99% właśnie on się popsuł.

: pn lis 20, 2006 16:06
autor: gosia
i ja mam temp 70 :crazy: 8-[

: pn lis 20, 2006 16:15
autor: jawel
dzikgtc, chłodnica jest ciepła a dolny wąż zimny. Jaki termostat? Nie wiem Jeszcze z Niemiec

[ Dodano: 20 Lis 2006 15:19 ]
Wywalę jutro ten termostat i zobaczę 3 dychy nie taki pieniądz

: pn lis 20, 2006 16:37
autor: gopiter
Jesli juz wymieniasz termostat to kup Wahler'a a nie jakis inny badziew.

[ Dodano: 20 Lis 2006 15:39 ]
Ale podejrzewam ze w Twoim przypadku wina nie lezy po stronie termostatu...

: pn lis 20, 2006 18:02
autor: dzikgtc
A ja wlasnie podejrzewam ze wina lezy calkowicie po stronie termostatu, zablokowal sie w pozycji zamknietej i nie puszcza wody w duzy obieg. Chociaz ta temperatura 70 stopni na zamkniętym obiegu to tajemnicza sprawa, powienien sie wrecz gotowac. A działa Tobie nadmuch gorącego powietrza? I tak BTW ja mam teraz temperature w miescie 90 a na trasie 80-85 wiec raczej nie ma sie czym martwic.

: pn lis 20, 2006 19:45
autor: gopiter
No wlasnie, jesli termostat bylby caly czas zamkniety to by gotowalo wode!A skore temp. caly czas jest 70C to raczej swiadczy o tym ze termostat jest otwarty przez caly czas i przez to uklad nie moze sie dogrzac.Ja u siebie mialem taka sama sytuacje, zmienilem termostat i teraz jest w okolicach 80C na trasie.Jednak jesli przekrocze predkosc 100km/h to temp. szybko spada na 70C i to jest dopiero zagadka!Dlaczego sie tak dzieje???

: pn lis 20, 2006 20:05
autor: marek2907
gopiter pisze:No wlasnie, jesli termostat bylby caly czas zamkniety to by gotowalo wode!A skore temp. caly czas jest 70C to raczej swiadczy o tym ze termostat jest otwarty przez caly czas i przez to uklad nie moze sie dogrzac.Ja u siebie mialem taka sama sytuacje, zmienilem termostat i teraz jest w okolicach 80C na trasie.Jednak jesli przekrocze predkosc 100km/h to temp. szybko spada na 70C i to jest dopiero zagadka!Dlaczego sie tak dzieje???
a jaki masz termostat??? bo jeśli np: Vernet to możesz go sobie...
kup Wahlera i bedzie działał dobrze. opisane przez ciebie objawy wskazują że masz niesprawny termostat

: pn lis 20, 2006 20:52
autor: gopiter
marek2907 pisze:a jaki masz termostat??? bo jeśli np: Vernet to możesz go sobie...
kup Wahlera i bedzie działał dobrze. opisane przez ciebie objawy wskazują że masz niesprawny termostat
Problem polega na tym ze zmienilem wlasnie na Wahlera i sytuacja wyglada tak jak opisalem wyzej...