Strona 1 z 3
[MK3] Jak wymontować airbag kierowcy i przełacznik zespolony
: pn lis 20, 2006 12:28
autor: rojbert
zwracam sie z pytankiem
jak wynontować airbag kierowcy w mk3 bo muszę sie dostać do stacyjki
: pn lis 20, 2006 12:32
autor: snowak
Odłączyć akumulator.
Odczekać ze 30 minut.
Imbus 5 i z tyłu kiery są dwie śruby.
Potem odpiąć poduszkę i rozkręcić resztę rzeczy.
: pn lis 20, 2006 12:34
autor: rojbert
snowak pisze:Odłączyć akumulator.
Odczekać ze 30 minut.
Imbus 5 i z tyłu kiery są dwie śruby.
Potem odpiąć poduszkę i rozkręcić resztę rzeczy.
a trzeba czekać 30min
w jakim celu ?
: pn lis 20, 2006 12:34
autor: Smaczny
snowak pisze:Odłączyć akumulator.
Odczekać ze 30 minut.
Imbus 5 i z tyłu kiery są dwie śruby.
Potem odpiąć poduszkę i rozkręcić resztę rzeczy.
Dokładnie, nie mozna też podłączyć akumulatora, jak nie ma poduszki.
: pn lis 20, 2006 12:42
autor: snowak
30 min aby rozładowały się pojemności (kondensatory) w sterowniku poduszek. Jeżeli tego nie zrobisz to załapiesz błąd poduszek lub w gorszym przypadku dostaniesz w dziób
Chyba że nie będziesz odpinał poduszki od taśmy, ale to i tak ryzyko, a jeśli chcesz się dostać do stacyjki to pewnie będziesz ściągał kierę.
: pn lis 20, 2006 12:47
autor: kijannaa
będziesz potrzebował:
klucza imbusowego nr 5
wkrętak "krzyżowy" (+)
klucza nr 24
klucza nr 10
oto jak musisz postępować:
zdejmujesz dolną część obudowy kiery ( dwa wkręty)
dostajesz się do wtyczki od poduchy, jest po lewej stronie, później odkręcasz poduszkę ( do tego potrzebny jest klucz imbusowy), następnie odchylasz poduszkę i odpinasz wtyczkę łaczącą ją z taśmą zwijacza. Ważne jest żebyś zaznaczył sobie ustawienie kiery względem osi kolumny kierowniczej. Później odkręcasz kiere (klucz 24)
Mam nadzieję że pomogłem
: pn lis 20, 2006 12:53
autor: Grzesiekk1982
rojbert, A ja proponuję looknąć w fotoporadę:
http://vw2.info/vwforum/poducha/ To daje więcej niż 100 instrukcji czytanych
Pozdrawiam.
: pn lis 20, 2006 14:58
autor: inek01
snowak pisze:30 min aby rozładowały się pojemności (kondensatory) w sterowniku poduszek. Jeżeli tego nie zrobisz to załapiesz błąd poduszek lub w gorszym przypadku dostaniesz w dziób
Bajki troche opowiadacie z tymi kondensatorami
Kilka razy odlaczalem aku i od razu rozlaczalem tasme poduchy. Zadnych bledow nie bylo, nie mowiac o odpaleniu...
: pn lis 20, 2006 15:22
autor: Grzesiekk1982
: pn lis 20, 2006 15:47
autor: rojbert
no dobra juz wiem jak zdemontowac kierownicę
czas teraz na przełacznik zespolony - jak go wymontować aby nic nie uszkodzić
: pn lis 20, 2006 20:08
autor: inek01
Grzesiekk1982 pisze:A ja uważam, że nie zaszkodzi (nawet jeśli nie pomoże), a te 30 min w garażu można jakoś wykorzystać
Jakby kazdy elektromechanik mial czekac niewiadomo na co 30 min. to tracilby tylko kase. Bo czas to pieniadz
mozna tez po robocie wychylic.
: pn lis 20, 2006 20:23
autor: rojbert
inek01 pisze:Grzesiekk1982 pisze:A ja uważam, że nie zaszkodzi (nawet jeśli nie pomoże), a te 30 min w garażu można jakoś wykorzystać
Jakby kazdy elektromechanik mial czekac niewiadomo na co 30 min. to tracilby tylko kase. Bo czas to pieniadz
mozna tez po robocie wychylic.
ale z drugiej strony gdzie on zarobi w 30 min 300-1000zł aby pokryć koszty wymiany poduszki w przypadku jej wypalenia
: pn lis 20, 2006 20:32
autor: inek01
rojbert pisze:ale z drugiej strony gdzie on zarobi w 30 min 300-1000zł aby pokryć koszty wymiany poduszki w przypadku jej wypalenia
Nie ma drugiej strony, bo poduszka na pewno nie odpali.
Co jest ? Wszyscy sie boja tych poduszek jakos...
: pn lis 20, 2006 20:45
autor: Thomas_07