[MK3] Przewody wysokiego napięcia - kolejność
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] Przewody wysokiego napięcia - kolejność
Witam !
Potrzebuje pomocy , zdjąłem kopułkę (silnik 1,4 AEX 60KM) żeby kupić nową . Przed zdjęciem zaznaczyłem markerem jaki przewód gdzie idzie w które miejsce do kopułki . Sprzedawca tak pilnie oglądał kopułkę ,że mi wszystko wytarł .
Szukałem na forum i nic ,
ciągnąłem książki i cierpliwości mi już brakuje bo nie mogę nic na ten temat znaleźć .
Proszę pomóżcie lub podpowiedzcie gdzie szukać .
Dzięki za wszystko Jurek
Potrzebuje pomocy , zdjąłem kopułkę (silnik 1,4 AEX 60KM) żeby kupić nową . Przed zdjęciem zaznaczyłem markerem jaki przewód gdzie idzie w które miejsce do kopułki . Sprzedawca tak pilnie oglądał kopułkę ,że mi wszystko wytarł .
Szukałem na forum i nic ,
ciągnąłem książki i cierpliwości mi już brakuje bo nie mogę nic na ten temat znaleźć .
Proszę pomóżcie lub podpowiedzcie gdzie szukać .
Dzięki za wszystko Jurek
Ostatnio zmieniony sob lis 18, 2006 16:08 przez jurek039, łącznie zmieniany 1 raz.
Więc tak :
Może napiszę co robię z tłumaczeniem z polskiego na nasze .
Stojąc przed silnikiem R4 od lewej mamy :
1 cylinder ,
2 cylinder ,
Itd. Aż do kopułki .Patrząc na kopułkę to w środkowej części jest miejsce na przewód zasilający no i cztery następne wejścia przewodów idą jakby na krzyż tzn. jeden do góry , do przodu auta , do dołu i czwarty najbliższy od kierowcy czyli szyby .
Licząc przewody od lewej strony czyli od pierwszego cylindra gdzie go wpiąć w kopułce ?
Może napiszę co robię z tłumaczeniem z polskiego na nasze .
Stojąc przed silnikiem R4 od lewej mamy :
1 cylinder ,
2 cylinder ,
Itd. Aż do kopułki .Patrząc na kopułkę to w środkowej części jest miejsce na przewód zasilający no i cztery następne wejścia przewodów idą jakby na krzyż tzn. jeden do góry , do przodu auta , do dołu i czwarty najbliższy od kierowcy czyli szyby .
Licząc przewody od lewej strony czyli od pierwszego cylindra gdzie go wpiąć w kopułce ?
jeśli nie wiesz jak ustwaić NAJlepiej będzie jeżeli wykręcisz 1 swiecę wystarczy tylko tą jedna !!!! włącz 3 - albo 4 bieg aby nie kręc kluczykiem wystarczy go pchnąc !coś cienkigo i nie twardego włozysz do cylindra max górne połozenie tłoka wtedy zapinasz na kopułke 1 kabel i probelm z głowy po kolei leciisz 1 3 4 2
[ Dodano: Sob Lis 18, 2006 15:23 ]
[ Dodano: Sob Lis 18, 2006 15:23 ]
odp wyżejjurek039 pisze:od pierwszego cylindra gdzie go wpiąć w kopułce ?
Podpowiedź dobra tylko pracochłonna , bo muszę ściągnąć obudowę i filtr powietrza zdjąć cewki z instalacji LPG i resztę LPG .
Zdjęcie świecy i znalezienie punktu najwyższego położenia tłoka to sobie chyba poradzę , tylko jeszcze jedno gdy 1 tłok jest w najwyższym położeniu to palec w kopułce powinien być skierowany w stronę jednego z czterech przewodów i to będzie mój numer jeden , mam rację .
Liczyłem na łatwiznę , coby tego nie ściągać wszystkiego .
Jak nikt nie zechce się pofatygować i spojrzeć pod maskę to i tak mi pomogliście . +
Zdjęcie świecy i znalezienie punktu najwyższego położenia tłoka to sobie chyba poradzę , tylko jeszcze jedno gdy 1 tłok jest w najwyższym położeniu to palec w kopułce powinien być skierowany w stronę jednego z czterech przewodów i to będzie mój numer jeden , mam rację .
Liczyłem na łatwiznę , coby tego nie ściągać wszystkiego .
Jak nikt nie zechce się pofatygować i spojrzeć pod maskę to i tak mi pomogliście . +
dokładnie przymierżając kopułkę tak będzie! jesli tłok będzie u góry a palec (elektroda) palca będzie po przeciwnej stronie to rusz jeszcze go tak aby palec przesunął się o 180 st podejrzewam że u ciebie 1 kabel będzie jak od góry patrzysz to na wysokości wentylatora mniej wiecej ale musisz to soprawdzić samjurek039 pisze:czterech przewodów i to będzie mój numer jeden , mam rację .
nie to, że się nie chce tylko silniki i auta nieco inne, i niekoniecznie musi być aparat zapłonowy tak samo. Jeśli nie chce Ci się rozbierać, to możesz metodą prób i błędów spróbować. Ustal najbardziej prawdopodobny miejsce 1 cyl. i załóż kable w/g podanej kolejności. Po założeniu powinien zapalić. Możliwości aż tak wiele nie ma. Dziwi mnie jeszcze fakt, że na kopułce nie jest opisane fabrycznie.jurek039 pisze:Jak nikt nie zechce się pofatygować i spojrzeć pod maskę to i tak mi pomogliście . +
- Mikołaj 11
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz sty 29, 2006 14:35
- Lokalizacja: Warszawa
Wiem już o co biega , w niektórych silnikach kopułka jest z prawej strony głowicy , przymocowana w poziomie czyli jak u mnie . A w książce znalazłem kopułkę zamontowaną pionowo przed silnikiem z prawej strony .
Ale dziękuje Wszystkim Bardzo mocno , Dzięki waszej pomocy moje maleństwo załapało .
Teraz podpowiem innym jak to ma być , czyli powtórzę to czym mi koledzy pomogli , to dla leniwych jak ja coby filtrów nie ściągali .
Zaczynamy od jedynki to ten bolec w kopułce idący w stronę przedniego zwisu autka ,
( przewody zakładałem w lewą stronę czyli przeciwnie do wskazówek zegara )
następny kabelek z cylindra 3 wędruje do bolca skierowanego pionowo w dół ,
czwóreczkę mamy na bolcu najbliższym kierowcy , czyli szyby ,
No i ostatni czyli 2 w najwyżej położonym miejscu , czyli na górze kopułki .
Co do podpowiedzi Mikołaja 11 to ma rację bo są tam nacięcia , tylko jest ich tyle ,że nie wiem jako nowicjusz na które patrzeć . Ale Dzięki !!!
Oj szkoda ,że wcześniej tylko obserwowałem to forum . A mogłem tylu ludziom podpowiedzieć a ja egoista zalogować mi się nie chciało ale teraz to się zmieni
-OBIECUJ Ę –
Dzięki za pomoc i pozdrawiam .
mój VW już śmiga
Ale dziękuje Wszystkim Bardzo mocno , Dzięki waszej pomocy moje maleństwo załapało .
Teraz podpowiem innym jak to ma być , czyli powtórzę to czym mi koledzy pomogli , to dla leniwych jak ja coby filtrów nie ściągali .
Zaczynamy od jedynki to ten bolec w kopułce idący w stronę przedniego zwisu autka ,
( przewody zakładałem w lewą stronę czyli przeciwnie do wskazówek zegara )
następny kabelek z cylindra 3 wędruje do bolca skierowanego pionowo w dół ,
czwóreczkę mamy na bolcu najbliższym kierowcy , czyli szyby ,
No i ostatni czyli 2 w najwyżej położonym miejscu , czyli na górze kopułki .
Co do podpowiedzi Mikołaja 11 to ma rację bo są tam nacięcia , tylko jest ich tyle ,że nie wiem jako nowicjusz na które patrzeć . Ale Dzięki !!!
Oj szkoda ,że wcześniej tylko obserwowałem to forum . A mogłem tylu ludziom podpowiedzieć a ja egoista zalogować mi się nie chciało ale teraz to się zmieni
-OBIECUJ Ę –
Dzięki za pomoc i pozdrawiam .
mój VW już śmiga
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości