Strona 1 z 2

Golf II 1.8 RP - kłopoty z wolnymi obrotami

: sob lis 18, 2006 14:54
autor: Andrzej1963
Cześć! Mam problem i liczę,że mi pomożecie. Chodzi o to,że w moim 1.8 RP-(monowtrysk) coś się pochrzaniło z wolnymi obrotami.Wygląda to mniej wiecej tak: przy normalnej jeeżdzie(na biegu jest wszystko ok,ale po wyrzuceniu na luz obroty gwałtownie spadają praktycznie do około 200/min po czym za chwilę wracają do stanu właściwego czyli ok. 900/min.Ten objaw ma nawet tendencję do gaśnięcia silnika. Wcześniej było wszystko idealnie obroty pięknie zatrzymywały się na 900/min i były stałe,a teraz nawet jak na chwile wrócą do niby prawidłowej wartości to falują i silnik zachowuje się tak jakby go coś przytrzymywało(dusiło) po wrzuceniu biegu i normalnej jeżdzie. Aha, odpiąłem na chwilę akumulator,aby zresetować dane i to pomogło(wróciło wszystko do normy), ale dosłownie na kilkanaście kilometrów(ta usterka pojawiła mi się w trasie praktycznie bez żadnych wcześniejszych objawów). Bardzo proszę wszystkich znających temat o pomoc. Pozdrawiam.

: sob lis 18, 2006 14:56
autor: bomberxl
Użyj szukajki o tym jest 100000 postów.A najczęściej silnik krokowy albo lewe powietrze.

: sob lis 18, 2006 14:59
autor: Duber
witam w clubie RP.cofnij sie kilkadziesia postow wstecz.baaardzo duzo o tym pisalismy. i jedyna rada to sciaganie tej klemy jesli nikt ci nie grzebal przy monowtrysku.lub gdzie indziej

: sob lis 18, 2006 15:23
autor: Andrzej1963
Nikt nigdzie nie grzebał wszystko tak jak pisałem było idealnie i w jednej chwili się pochrzaniło.A mógłbyś mi powiedzieć gdzie jest umiejscowiony ten silnik krokowy i ewent jak wygląda-fotka byłaby ideałem jakby Ci sie chciało(mała ilość wiedzy na ten temat).Może on paść tak nagle? I czy można go ewentualnie jakoś sprawdzić czy jest dobry czy uszkodzony. Z góry dzięki za informacje.

: sob lis 18, 2006 17:01
autor: szuszek83
miałem taki sam kłopot, machanicy mówili ze do wymiany silnik krokowy, po kilku tygodniach przypadkowo doszedłem do tego, okazalo sie że była peknieta podstawa monowtryku (gyomowo-plastikowa) i jak silnik chodził na biegu jałowym , to obroty chodziły w dół i w góre, czyli łąpał lewe powietrze, a na innych biegach broty chodziły w miare równo, wracajając do monowtrysku przypadkowo podniosłem go i wtedy zauważyłem ze sie nie trzyma silnika, po wymianie tej podstawy (koszt ok. 40-50zł) obroty silnika idealne. Sprawdź u siebie, moze i to bedzie to. Życze powodzenia.

: sob lis 18, 2006 17:13
autor: Duber
szuszek83, ma racje popsikaj jakims dezydorantem dokladnie tam jesli na wolnych obrotach ci obroty wzrosna to jest ta guma ale ja watpie bo tez tak mialem i to nie bylo to,samo przeszlo po zmianie stacji paliw na inna.ale rp zawsze ma problemy z obrotami,a jesli ta guma by byla walnieta powinien nie wracac na swoje 900obr tylko zdechnac ale...

: sob lis 18, 2006 17:17
autor: szuszek83
zdarzało sie jak silnik nie byl rozgrzany to obroty lataly od 500 do 1200 i wtedy czasami gasł na miescie, a jak pozniej sie rozgrzał to i ciagnelo powietrze wtedy obroty byly na poziomie ok 1000, zalezy wlasnie jak powietrze przyssało to podstawe, rozniej wlasnie bywa, trzeba wszystkie warianty sprawdzic:) pozdro

: sob lis 18, 2006 22:46
autor: bomberxl
Z tankowaniami faktycznie jest różnie.Dzisiaj zalałem lpg na takiej jakiejś stacji przy WORD w Gorzowie.Chętnie cały ten gaz wpompowałbym w zadek właściciela stacji i kazał mu puścić bąka przy ognisku...

: sob lis 18, 2006 23:36
autor: Kand
RP jest bardzo czuły na zmiany pogody Zauważyłem że jak mój stoi jeden dzień niejeżdzony i jak pada to obroty spadają Staram się mieć ponad połowę paliwa w baku bo woda mniej się skrapla

: sob lis 18, 2006 23:52
autor: szuszek83
teraz tankuje cały czas na statoil i akurat u nich gaz jest zaj.......sty, filterek gazu cały czas czyściutki, a poprzednio tankowałem w orlenie i gaz nadawał sie własnie do tego jak bomberxl napisal:)

: ndz lis 19, 2006 00:06
autor: Duber
Kand pisze:Zauważyłem że jak mój stoi jeden dzień niejeżdzony i jak pada to obroty spadają
jak to przeczytalem to podzielam uwage.

: ndz lis 19, 2006 01:01
autor: Andrzej1963
Dzięki za porady i spostrzeżenia,sprawdzę oczywiście to o czym mówicie. Jednak z tego o czym wspominacie,ja nie spotkałem się przy swoim nigdy. Mam na myśli jakieś kłopoty po dłuższym postoju lub wrażliwość na warunki pogodowe. Autko bardzo ładnie chodziło,praca silnika jak i obroty jak już wcześniej wspominałem 100% ideał było(auto jeżdzi tylko na benzynie) A powiedzcie jak ta podstawa okaże się dobra to co zostanie -ten silnik krokowy jednak? A w którym miejscu on jest i jak wygląda,bo nie wiem,da się go jakoś sprawdzić czy jest dobry czy nie? Pytam trochę na zapas,ale lepiej wiedzieć. Czekam na wiadomości,dzięki. Pozdrawiam wszystkich.

: ndz lis 19, 2006 01:09
autor: Bożuch
u mnie obroty spadają prawie do zera jak jest wilgotno i nie wiem co to może być jak suchutko to wszystko jest oki. Taki urok RP-ka :(

: ndz lis 19, 2006 01:26
autor: guti
Bożuch pisze:u mnie obroty spadają prawie do zera jak jest wilgotno i nie wiem co to może być jak suchutko to wszystko jest oki. Taki urok RP-ka
a elektryke masz w porzadku? kopułka, kable? bo moze masz przebicia jak jest wilgotno, ja tak mialem i palil na 3 gary jak było mokro , zmenilem kable i jak reka odjał

Andrzej1963, jakby Ci nie pomołgo zdjecie klemy to odepnij na 10 min wtyczke od kompa taka szeroka w głebi podszybia, ja juz potrafie po ciemku odpiac :D no ale coz taki urok naszych kochanych RP :)