Strona 1 z 3

Reset kompa

: ndz lut 13, 2005 16:14
autor: bigozz
Czy można w jakiś "domowy sposób" zresetować komputer aby wykasować kody błędu bez podpinania waga? Wymieniłem właśnie N-75 ale auto cały czas średnio ciągnie. przypuszczam, że ten błąd zapisał się już na stałe i muszę go najpierw wykasować. dzięki i pozdrawiam!

: ndz lut 13, 2005 16:45
autor: MarcingolF
odłącz akumulator na 15-20 minut, powinno wystarczyć.

: ndz lut 13, 2005 16:58
autor: igor002
odłacz na 20 minut, potem podłacz i zapal auto, niech pracuje do momętu właczenia wentylatora chłodnicy, wczesniej nic nie rób i nie gazuj ani nic z tych rzeczy.
pozdro

: ndz lut 13, 2005 17:39
autor: mozik1
zdejmij klemę + na długość papierosa. taki reset ma jeszcze jedną zaletę (przynajmniej u mnie) komputer uczy się stylu jazdy. jeżeli od razu będziesz się wsciekał zacznie więcej palić nawet do 2l/100 benzyny nie wiem jak przy gazie. podobno dobrze jest pojeździć ciągle ok.40 minut (delikatnie) u mnie działa. nie resetuj go za często nie lubi tego

: ndz lut 13, 2005 20:08
autor: igor002
niewolno jeżdzić po załączeniu auta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
musi stać sam bez ruszania na wolnych obr.
moze ci wiecej palił wąłśnioe rpzez to ze pojechałeś i bardziej cisnełes, bo zle sie ustawił, a jak jeżdziłemś na wolnych delikatnie to ci mniej pali, nie wolno powtażam jeżdzic od razu, musi sie wszystko ustawić.
pozdrawiam

: ndz lut 13, 2005 20:15
autor: GTO
niestety blad siedzi w pamieci nieulotnej eepromie i tylko vag go wykasuje

: ndz lut 13, 2005 20:53
autor: MrSalieri
A musi sie wlaczyc ta dmuchawa czy wystarczy aby osiagnol temperature pracy ?
Bo jak osiagnol to mu troche przygazowalem... Apropo spalania to odczuwam ze cos wlasnie zaczol wiecej palic ale zaczelo sie to juz przed resetem kompa. Myslalem ze tak jest przez bardzo duze mrozy ale ostatnio ich nie ma a wskaznik paliwa cos za szybko spada :|

: ndz lut 13, 2005 23:33
autor: MAREK 74
nie można nawet do niego podchodzić , chodzić na palcach nie oddychać

czasami mi sie śmiać chce :)

: pn lut 14, 2005 01:13
autor: igor002
hehe, ja jak gołebie w pobliżu są to najlepiej przykryj plandeką zeby zadne cos mu ni eprzseszkodziło.

: pn lut 14, 2005 01:24
autor: Corvax
Jeśli byłby to N75 to błąd raczej nie byłby na stałe - resetujesz go nawet wyłaczając zapłon. Po prostu podłącz do VAGa i sprawdź co nie bangla. A i jeszcze jedno co do tych myków z zostawianiem auta na wolnych obrotach i czekaniu aż się załączy zapłon - z tdi taki numer może nie przejść - na wolnych obrotach w takich temp. jak obecnie silnik się nie rozgrzeje, a jeśli nawet to potrwa to bardzo długo.

: pn lut 14, 2005 10:01
autor: bigozz
Dzięki corvax właśnie mnie uprzedziłeś przecierz TDi nie grzeje się na wolnych.

: pn lut 14, 2005 19:28
autor: bigozz
ponawiam pytanie MrSalieri. czy trzeba czekać aż włżczy się wentylator czy wystarczy 90 stopni.

: pn lut 14, 2005 22:41
autor: Gitner
Corvax pisze:Jeśli byłby to N75
Panowie co oznacza ten blad? Jak sie objawia?

Pozdro
Gitner

: wt lut 15, 2005 15:57
autor: bigozz
N75 to zawór elektromagnetyczny regulujący cisnienie doładowania turbiny! Najczęściej objawia się tym że auto nie ma mocy jego vmax to ok 140 km/h przy 3000obr/min. Najłatwiej sprawdzić to tak, że otwórz maskę i z lewej strony niedaleko przepływomiez będziesz miał ten zawór rozpoznasz go po trzech dochodzących do niego wężykach czerwonym, niebieskim i czarnym. odpal samochód i posłuchaj go czy tyka jeśli tak to jest ok.