[mk2] Hamulce tył

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

eSTe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 11, 2005 19:57
Lokalizacja: Piła

[mk2] Hamulce tył

Post autor: eSTe » pt lis 17, 2006 00:24

Witam. Posiadam Golfa 2 '91 1,8. Nigdy nie bylo problemu z hamulcami, azdo momentu gdy zaczely trzeć i linka ręcznego nie trzymała. Rozebrałem bebny, szczeki były już wytarte, więc je wymieniłem. Okazało się, że jeden cylinderek cieknie, wiec takze go wymieniłem. Odpowietrzyłem dwa tylne koła, czy powinienem odpowietrzyć takze przednie? Problem polega na tym ze, gdy hamuje ostro, to tylne koła stają w miejscu, nawet wtedy, gdy przednie sie nie zatrzymają. Co może być przyczyna takiego zachowania? Dziekuje za podpowiedzi!



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » pt lis 17, 2006 02:03

a masz przed tylna osia korektor sily hamowania ?? moze jest zapieczony i zachowuje sie tak jakby auto bylo pod obciazeniem (zaladowane) czyli zwieksza sile hamowania na tylna os...


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lis 17, 2006 03:21

no tak nie powinno byc jak mowisz ze tyl Ci mocniej hamuje niz przod, sprawdz ten korektor hamowania, byc moze sie zablokowal i trzyma wlasnie w takiej pozycji jakby był dociazany tył, a jezeli chodzi i odpowietrzenie to pamietaj ze przewody sa poprowadzone na krzyz, tzn przednie lewe kolo jest połaczone z prawym tylnim, a prawe przednie z tylnim lewym, wiec nie wiem jak reszta kolegow ale mnie sie wydaje ze wypadałoby odpowietrzyc przód, no ale sie moge mylic.
obejrzyj ten korektor od spodu , popros druga osobe zeby wcisnela hamulec i jak zobaczysz ze korektor sie porusza to jest ok a jak jest w jednej pozycji to niestety on jest przyczyna tego zachowania auta, sprobuj go recznie rozruszac a jak nie da rady no to wymiana albo zrezygnowanie z niego bo tak podobno tez sie da.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

eSTe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lis 11, 2005 19:57
Lokalizacja: Piła

Post autor: eSTe » pt lis 17, 2006 15:50

Dziekuje za wskazowki, dzisiaj to sprawdze a takze odpowietrze przod. Napisze co stwierdzilem.



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » pt lis 17, 2006 16:05

eSTe pisze:Okazało się, że jeden cylinderek cieknie, wiec takze go wymieniłem.
Szkoda że tylko jeden
Z doświadczenia wiem że jak jeden zaczyna przeciekać to zwykle po jakimś niedługim czasie z drugim będzie podobnie. Po prostu przychodzi na nie czas.
Dla tego dobrze jest wymieniać te cylinderki parami. Jedna robota za jednym zamachem.



Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » pt lis 17, 2006 17:19

A moim skromnym zdaniem trzeba odpowietrzyć wszystkie koła,chociaż pompa jest dwustopniowa i najpierw idzie 1 sekcja-przód,później 2-tył.Może klocki z przodu też chcą na złom?

[ Dodano: 17 Lis 2006 16:22 ]
A tak nawiasem mówiąc,to przy ostrym depnięciu to cztery można zablokować.A na pewno przód najpierw się zablokuje.


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt lis 17, 2006 19:16

bomberxl pisze:A moim skromnym zdaniem trzeba odpowietrzyć wszystkie koła,chociaż pompa jest dwustopniowa i najpierw idzie 1 sekcja-przód,później 2-tył.
no właśnie mam i do tego zapytanie
czy jesteście pewni że najpierw hamuje przód a później tył ?
takie wrażenie właśnie jest że najpierw przód
ale ktoś mi wytłumaczył że nic bardziej mylnego
najpierw hamują koła tylne a później przednie,
na prostym przykładzie mi to wytłumaczył z tym że na dużym samochodzie:
jedzie sobie ciężarówka z naczepą i nagle kierowca depcze po hamulcach
co sie dzieje jak hamuje napierw przód naczepa ucieka w bok, więc chyba jest inaczej
niż napisał bomberxl
najpierw hamuje tył a później przód i to po tym przykładzie wydaje mi się logicznijsze
ale sam do końca nie jestem pewien, wolałbym żeby odnieść się do prawidziwych
fachoców i inżynierów w tej sprawie :-) :okej:
można byłoby zrobić kilka doświadczeń z pompą (rozebrać ją wyjąć tłoczki i popatrzeć
który jak pracuj i którędy najpier idzień płyn do przewodów z pompy, ale komu się chce :okej: :smoke:

[ Dodano: Pią Lis 17, 2006 18:18 ]
bomberxl pisze:A tak nawiasem mówiąc,to przy ostrym depnięciu to cztery można zablokować.A na pewno przód najpierw się zablokuje.
to prawda !
i to obala to co napisałem wcześniej
ale na serio nie mam pewności co hamuje wcześniej, wiem że wszyscy napiszą że przód
ale czy napewno ????
może ktoś wyjasni to na rysunkach ? i pokaże przekroje pomp hamulcowych ? :smoke:

[ Dodano: Pią Lis 17, 2006 18:22 ]
eSTe pisze:Odpowietrzyłem dwa tylne koła, czy powinienem odpowietrzyć takze przednie?
w zasadzie powinno się wszyskie przelecieć, to nic nie kosztuje a będziesz
pewniejszy że jest OK i będzie bezpieczniej :okej:
poza tym pownieneś sprawdzić korektor siły hamowania, jest on przy
tylnej belce po stronie lewej samochodu, wisi taki ze sprężynką , poruszaj nim,
przesmaruj sprężynkę :okej:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lis 17, 2006 20:40

Moim zdaniem wszystkie koła hamują jednocześnie. Jest tylko różnica w sile hamowania - przednie koła mają hamulce tarczowe, nie mają korektora hamowania, więc hamują z siłą proporcjonalną do siły z jaką naciska się pedał hamulca. Poza tym przednie koła są, podczas hamowania, bardziej dociśnięte do jezdni, dzięki czemu ich skuteczność hamowania jest lepsza niż kół tylnych. Tylne koła mają hamulce bembnowe, oraz ich siła hamowania jest regulowana także przez kolektor. W czasie hamowania, kiedy samochód nie jest załadowany, korektor osłabia działanie hamulców tylnych, tak, aby tylne koła nie wpadły w poślizg. Gdy samochód jest bardziej obciążony, to korektor zwiększa siłę hamowania na kołach tylnych - ponieważ, na skutek załadowania samochodu, koła tylne mają lepszy docisk do jezdni, trudniej jest je wprowadzić w poślizg, a co za tym idzie, można zwiększyć siłę ich hamowania. Całość ma za zadanie zapobiec poślizgowi kół tylnych, co może doprowazić do zarzucenia tyłem podczas hamowania.
Ktoś może zapytać, dlaczego w sportowych samochodach z tyłu są także tarcze - bo hamulce tarczowe mniej się grzeją (są lepiej chłodzone), a wiadomo - im wyższa temperatura hamulców, tym gorsza skuteczność hamowania. Ponieważ, przy szybkie jeździe częściej dochodzi do hamowania z wyższych prędkości, konieczne tało się zastosowanie także z tyłu hamulców tarczowych.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
bomberxl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 640
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 20:12
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: bomberxl » pt lis 17, 2006 21:48

Przód będzie hamował później jak sobie zamienisz przewody w pompie,a co do ciężarówki,to logiczne jest,ale przy dużych samochodach przystosowanych do dużych ładunków.
A że przód hamuje pierwszy to nie mit,tylko fakt.


no to nareszcie necik w domu i przepraszam za nie uzywanie polskich liter z powodu ich braku :-)

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt lis 17, 2006 22:08

Lipek81 pisze: dlaczego w sportowych samochodach z tyłu są także tarcze

nie tylko w sportowych autach są tarcze z tyłu -- to zależy od modelu i wersi wyposażeniewej auta i od masy auta, dlaczego się montuje bębny w autach -- pomimo ich słabszej skutecznosci?? -- otóż dlatego bo są tańsze w produkcji i tyle, w droższych wersiach (nawet mk2 z ABS) są tercze i z przodu i z tyłu


:-k ...

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lis 17, 2006 22:16

Tak, ale początkowo montwano raczej w sportowych, ewentualnie w droższych samochodach. Jeżeli samochód ma ABS to wtedy elektronika dba o to, zeby koło się nie poślizgnęło - dlatego rezynguje się wtedy z "osłabiania" tylnych hamulców korektorem hamowania, lub ich konstrukcją.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » pt lis 17, 2006 22:40

Lipek81 pisze:Tak, ale początkowo montwano raczej w sportowych
HEHEHE a ja miałem fiata 125p z 1987 roku i miałem hamulce tarczowe z przodu i z tyłu


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt lis 17, 2006 22:48

hanti pisze:HEHEHE a ja miałem fiata 125p z 1987 roku
nie martw się, ja miałem 125p z 74r i też miałem cztery tarcze, hihi


:-k ...

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt lis 17, 2006 22:51

Bo Fiat 125p bazował na jakiejś starszej konstrukcji włoskiej (nie pamiętam nazwy), która kiedyś uchodziła za auto "ponadprzeciętne" :) . Z resztą ta konstrukcja została potem przeniesiona do poloneza - jeszcze w 92 roku polonezy miały wszędzie tarcze. Nie wiem dokładnie w którym roku, ale tarcze z tyłu zostały zastąpione w polonezie bębnami. Dodam jeszcze, że spotyka się też takie konstrukcje, gdzie z tyłu, przy każdym kole montowany jest zarówno hamulec tarczowy, jak i bębnowy (np. Toyota Corolla). Chodzi o to, że hamulec bębnowy służy jako awaryjny (ręczny) - jest w tym wypadku skuteczniejszy, natomiast jako hamulec roboczy wykorzystywany jest tarczowy.
Ostatnio zmieniony pt lis 17, 2006 22:57 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 459 gości