Strona 1 z 2

[Vento 2.0] Swieci kontrolka oleju

: czw lis 16, 2006 20:30
autor: adre321
Mam problem z sygnalizacją cisnienia oleju! Zaczyna migac i piszczeć gdy
nagrzeje sie silnik! Problem pojawia sie jak przydusze go na wolnych
obrotach a po przegazowaniu lub jeżdzie na wyższych znika! Wymieniłem olej
na Mobil mineralny i wlozyłem średniej jakosci filtr nie pamiętam
producenta (od Filtrona trzymam sie z daleka) i nic to nie pomogło. Wcześniej jeździłem na
półsyntetyku Mobila. Venciak ma przejechane 230 tys. Od czego mam zacząć
zbadac tą usterke? Słyszałem ze takie wariowanie moze byc spowodowane
zwarciem w płytce w liczniku czytającej czujniki oleju, albo przebiciem na kablach od czujników oleju! Mam nadzieje ze nie kłania sie jeszcze remont silnika! Odma może
miec z tym cos wspólnego bo jest nieszczelna? Na korku wlewu oleju zbiera
sie czasem maź, ale nie zauważyłem zeby ubywało płynu chłodniczego!
Prosze o pomoc! Pozdrawiam

: czw lis 16, 2006 21:04
autor: MICHUU!
Witam byc moze spadla wydajnasc pompy i jak dostanie wyzszych obrotow to dopiero cisnienie jest odpowiednie. A zauwazyles moze zmniejszanie sie pozoimu oleju?? co do zmiany oleju z polsyntetyka na mineralny to nie powinno byc zadnych konsekwencji to mozna zrobic zawsze niezaleznie od stanu technicznego silnika.

: czw lis 16, 2006 21:11
autor: adre321
Poziom oleju sie nie zmienia! To sie działo juz na polsyntetyku i nie dolewałem nigdy bo nie bylo potrzeby! Nie trzeba uzupełniać! Silnik tez podczas swiecenia kontrolki nie zmienia głosu swojej pracy! Pracuje normalnie i chodzi ok!

: czw lis 16, 2006 21:42
autor: Adamtd
adre321 pisze: Słyszałem ze takie wariowanie moze byc spowodowane
zwarciem w płytce w liczniku czytającej czujniki oleju, albo przebiciem na kablach od czujników oleju! Mam nadzieje ze nie kłania sie jeszcze remont silnika!
No i jesteś na dobrym tropie.
Może użyjesz opcji "szukaj" bo temat mocno roztrzęsiony, ale napisze Ci trzy zdania:
1. Sprawdzenie czujnika oleju
2. Zmiana oleju i filtra.
3. Pomiar ciśnienia oleju
4. Remont silnika
Są też różne inne przypadki - ale ta procedura jest do przejścia na początek, a potem można szukać czego innego

: czw lis 16, 2006 21:47
autor: adre321
Olej i filtr zmieniałem tydzien temu! Tak jak pisze zmieniłem pólsyntetyk na mineralny Mobila! Myślałem ze to cos da ale niestety klapa! A przebicie na kablach od czujników albo problemy w liczniku odpadają?

: czw lis 16, 2006 22:01
autor: wojtek98
Jesli kontrolka sie zapali , poprostu odlacz kabelek od czujnika oleju :D bedziesz wiedzial czy to ten czujnik

Mialem cos takiego w swojej PN-ce tyle ze mrugala kontrolka od wody :D okazalo sie ze licznik jest walniety , condensator byl uwalony :smoke: :hmm:

: czw lis 16, 2006 22:01
autor: Adamtd
adre321 pisze: A przebicie na kablach od czujników albo problemy w liczniku odpadają?
Rób tak jak napisałem i tak jakby to faktycznie był problem z ciśnieniem (bo to sygnalizuje ta kontrolka!!!) a jak wszystkie testy wyjdą OK to można bawić się w szukanie przebić

: czw lis 16, 2006 22:08
autor: adre321
Ok moze na poczatek wymienie czujnik oleju bo to chyba najmniejszy koszt tej zabawy! Ja widze tylko jeden (ten obok odmy)? Ponoć są dwa? To prawda? Gdzie mam szukac drugiego?

: czw lis 16, 2006 22:21
autor: Adamtd
adre321 pisze:moze na poczatek wymienie czujnik oleju
Na początek to sie go sprawdza (mierzy) - a nie wywala kasy w błoto niepotrzebnie
Gdzie mam szukac drugiego?
Jaki masz silnik (typ)?

: czw lis 16, 2006 22:23
autor: powalla
Ja miałem podobnie i winny był filtr oleju(lotos diesel był zawsze lany wiec on nie był problemem)podobno za "mało przepuszczalny" był i po zmianie na Filtron jak ręką odjął(zrobiłem potem 40000km i ani razu nie zapiszczało).Ten dziadowski filtr nawet nie pamietam nazwy ,wiem tylko ,że był tani i potem tylko Filtron(dlaczego masz uprzedzenie?)kupowałem(Bosch za drogi) i było OK.

ps: zmień najpierw filtr oleju(koszta podobne do czujnika,a nawet taniej ,bo czujniki są 2)

: czw lis 16, 2006 22:24
autor: bomberxl
Mi błyskała kontrolka,jak miałem walnięty czujmik ten na filtrze oleju(na podastawie filtra właściwie).

: pt lis 17, 2006 02:02
autor: adre321
To jest silnik 2.0 benzyna 8V 115 KM! Wcześniej jeździłem na Filtronie i działo sie to samo! Mechanik doradzil mi zebym wsadzil lepszy filtr ale jak widac nie pomogło!

: pt lis 17, 2006 03:24
autor: guti
czujnik oleju, ja wsadzilem nie ten co trzeba i zaczaeło mi piszczec i mrugac mimo ze byl stan oleju, wymienilem czujnik i po kłopocie, a wymienialem ten w bloku silnika

: pn gru 04, 2006 23:57
autor: brooklyn525
Mam to samo w golfie III 1.6 benzyna wymienilem juz olej i filtr i nic nie pomogło teraz bede szukał dalej