Strona 1 z 1

[Mk III 1.8 ABS] wskaźnik temperatury

: czw lis 16, 2006 18:43
autor: Tomila
Witam wszystkich. Mam małe pytanko dotyczace temperatury silnika, mianowicie przy rozgrzanym silniku u mnie ona jest na pierwszej kresce po 70 i tak trzyma cały czas.
Z tego co wiem wskazówka powinna byc w okolicach 90 stopni i wiecej.
Moje pytanko to : co moze byc przyczyną?
PS. po wymianie termostatu przez jakis czas było okej.

: czw lis 16, 2006 19:05
autor: GregorG
Temperatura powinna być na 90 st. to znaczy na środku skali i koniec. Jeżeli jest na 70 st. to zapewne termostat znowu nawalił. U mnie było tak samo , zmieniłem i jest super przejadę 6 km obojętnie zima czy lato i wskaźnik wędruje na środek aż miło i trzyma 90 st.
Zima idzie i te 70 st będzie jeszcze mniej bo silnik się nie dogrzewa i więcej pali. Także raczej zmień termostat jeszcze raz na Wahler - takie montuje VW.

Pozdrawiam

: czw lis 16, 2006 19:10
autor: krukos
Tomila, witam!miałem identyczny problem!vw GOLF 1,8.Po wymianie termoststu wszystko wrociło do normy.koszt 20 zł!

: czw lis 16, 2006 19:30
autor: Tomila
Wporządku , no to zmieniam póki ciepło. Dzieki wielkie za podpowiedzi .

: czw lis 16, 2006 21:18
autor: MICHUU!
poprzednim razem kupiles go*no nie termostat :grin:

: pt lis 17, 2006 13:15
autor: raf2234
U mnie po wymianie termostatu (Vernet) pokazuje 80 stopni. Niezależnie, czy jest temperatura na zewnatrz +40 czy -30. Autko sie nagrzewa szybko a wskazówka wskaźnika temperatury "stoi" w miejscu.

Mam pytanie, czy ktoś probował sprawdzac zespół czujnik-wskaznik? Czy jak włoże czujnik do gotujacej sie wody (100 stopni), to na wskazniku powinno byc 100, czy też jest w fabrycznym układzie uwzgledniony jakis spadek temperatury płynu ze wzgledu na zamocowanie czujnika?

: pt lis 17, 2006 14:10
autor: rol6
U mnie również jest ciekawa sytuacja.
Oryginalnie miałem zegary firmy TRW i normalna temperatura była jak Pan Bóg przykazał - 90 stopni.
Postanowiłem wzbogacić Golfika o MFA i nabyłem licznik z MFA, podłączyłem wszystko, itd i o dziwo temperatura wskazywana na "nowym" liczniku Motometer - 70 stopni.
Kombinuję podłaczam kolejno TRW - 90 stopni, na Motometerze - 70 stopni.
Diagnoza - zepsuty wskaźnik temperatury w nowym liczniku. Kupuję na Allegro inny wskaźnik temp. od licznika Motometer i ...... :grrr:
sytuacja się powtarza - 70 stopni.
Następnie wymieniłem czujnik temp. ten w króćcu przy głowicy i jest lepiej, lecz nie idealnie.
Teraz normalna temp. pracy to 80 stopni, po pewnym czasie dojdzie do 90 stopni, lecz tylko w mieście. Na trasie jest tylko 80 stopni.
Ktoś może spotkał się z podobnym przypadkiem?
Czy czujnik temperatury można skalować?
Dodam, że cały układ chłodzenia działa sprawnie, tylko temp. na liczniku jest być może przekłamana.

: pt lis 17, 2006 16:35
autor: tcm1
mnie moj wskaznik tez oszukuje, dolatuje az do 110 (przy staniu w kornu) a podczas jazdy mam roznie 80-90. wymienilem wszystko co mozliwe, oba czujniki temp, termostat itd..ciagle to samo. jest jeszcze jedna opcja, ze czujnik temp moze byc nie orginalny ( koszt 25zl) slyszalem ze to moze powodowac bledne wskazania, na dniach mam zamiar kupic sobie orginalny z salonu vw. dam znac jak efekt.pozdr

: pt lis 17, 2006 17:06
autor: Tomila
Zauwazyłem ze pojawiają sie nowe przyczyny błednej tem. Zakupiłem termostat ale poczekam z wymianą. Bo to juz byłby trzeci w ciągu pół roku i kazdy z innej firmy.
Widze ze wielu z was pisze o czujniku oraz okłamywaniu wskaxnika tem.