Strona 1 z 1
					
				MK3 problem z chlodnica
				: śr lis 15, 2006 17:04
				autor: Hitm@n
				czesc.. pytanie kieruje raczej do ekspertow, chcialem wymienic plyn w chlodnicy, wczoraj wylalem stary i wlalem jeden litr, odpalilem samochod i wlalem nastepny, bo tak mi mowil zeby zrobic jeden z uzytkownikow na forum, i po wlaniu tego 2 litra w pojemniku widac ze jest go troche ponad Max i nic nie opada.. nie wiecie  jaka moze byc tego przyczyna ??
golf 1.4 1993r.
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 18:06
				autor: dziejo
				Hitm@n pisze:wczoraj wylalem stary i wlalem jeden litr,
tak wyglądała   wymiana????? 
[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 17:12 ]
zagrzej  silnik   do momentu kiedy isiagnie temp 90 lub załączy się wentylator  ale przed  tym sprawdz dolny wąż od  chłodnicy powinien być  ciepły przy 86st kiedy to sprzwdzisz  niech ostygnie   zobaczysz  wtedy  co jest grane
 
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 18:25
				autor: Tomila
				Spróbuj tym sposobem. 
- nagrzej silnik do tem. normalnej pracy aby termostat był otwarty
- ustaw pokrętło nagrzewnicy na grzanie w celu opróźnienia nagrzewnicy 
- otwórz korek zbiornika ( trzeba uwazać aby nie poparzyć sie gdyz panuje tam wysokie cisnienie)
- odłącz dolne przewody od chłodnicy w celu opróżnienia układu.
Aby napełnić i uniknąć zapowietrzenia nalezy:
-pokrętło ustawić na grzanie
-podłączyć przewody które uprzednio były zdjete
- do zbiornika wlać tyle płynu zeby nie przekroczyć MAX
-uruchomic silnik i pozostawic az do włączenia wentylatora ( oczywiście trzeba obserwować temperature na wskaźniku)
- gdy sie załączy wentylator to i termostat musi byc otwarty zgasic silnik i ewentualnie uzupełnic poziom płynu .
-
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 18:33
				autor: GSOWIEC
				Popatrz też na 
TEN LINK ...
 
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 18:38
				autor: dziejo
				Tomila pisze:na grzanie w celu opróźnienia nagrzewnicy 
a  to mk3  ma  zawór?????  ciekawe
 
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 18:45
				autor: GSOWIEC
				dziejo pisze:Tomila pisze:na grzanie w celu opróźnienia nagrzewnicy 
a  to mk3  ma  zawór?????  ciekawe
 
Ta kwestia jest rozwinięta w temacie, do którego link podałem wyżej - tak pisze w książce wyd. AUTO, ale wychodzi na to, że autorzy przesadzili...
 
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 18:45
				autor: Tomila
				niestety ma !!!!  

 zreszta jak większość samochodów Pozdrwiam
 
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 18:55
				autor: dziejo
				dziejo pisze:a to mk3 ma zawór????? ciekawe
 no cóz nie  będe  zaczynał batalii na ten temat 
[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 18:02 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 
[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 18:06 ]
niestety ma !!!! 
 
więc prosze  powiedz (wytłumacz)   wktórym mioejscu się  znajduje  zawór  nagrzewnicy   wmk3
 
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 19:19
				autor: Tomila
				nie mam mozliwości w tym momencie pokazać ci go na zdjeciu ale jak odkrecisz panel sterowania ogrzewaniem to bez problemu dojdziesz do niego po lince.
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 19:25
				autor: Paweł Marek
				Tomila pisze:nie mam mozliwości w tym momencie pokazać ci go na zdjeciu ale jak odkrecisz panel sterowania ogrzewaniem to bez problemu dojdziesz do niego po lince.
KOlego  dajże spokój.  Nie upieraj się. Nie ma żadnego zaworu i koniec o tym pisania proponuję bo pamięci na serwerze braknie 

 
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 20:10
				autor: Hitm@n
				no dobra tylko ze wtedy wlalem litr odpalilem go do tego momentu az sie zalaczyl wentylator wtedy pobralo plyn, ale po nastepnym litrze zostalo go troche ponad max i wogole nie schodzi.. a ile wogole wchodzi tego plynu do chlodnicy ??
			 
			
					
				
				: śr lis 15, 2006 20:23
				autor: Paweł Marek
				Koło 6l
			 
			
					
				
				: czw lis 16, 2006 18:55
				autor: GregorG
				Proponuję dodatkowo przy włączonym sulniku i otwartym zbiorniku wyrównawczym - ściskać wszystkie możliwe węże gumowe w których płynie płyn chłodzący . To powoduje wywalenie powietrza które mogło gdzieniegdzie pozostać przy dolewaniu.
U mnie weszło dokładnie 5.6 litra i także dolewałem , odpalałem silnik i znowu dolewałem i co najważniejsze wygniatałem węże od chłodnicy. Dało wpożo efekt a przy okazji wymieniłem termostat.
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: pt lis 17, 2006 12:29
				autor: Hitm@n
				dzwonilem do mechanika, i mowi ze jest jakas srobka ktora trzeba odkrecic specjalnym kluczem, czy tak jest to sie okarze jak przyjedzie, zapodam fote tej srobki..