Strona 1 z 1

MK3 problem z chlodnica

: śr lis 15, 2006 17:04
autor: Hitm@n
czesc.. pytanie kieruje raczej do ekspertow, chcialem wymienic plyn w chlodnicy, wczoraj wylalem stary i wlalem jeden litr, odpalilem samochod i wlalem nastepny, bo tak mi mowil zeby zrobic jeden z uzytkownikow na forum, i po wlaniu tego 2 litra w pojemniku widac ze jest go troche ponad Max i nic nie opada.. nie wiecie jaka moze byc tego przyczyna ??
golf 1.4 1993r.

: śr lis 15, 2006 18:06
autor: dziejo
Hitm@n pisze:wczoraj wylalem stary i wlalem jeden litr,
tak wyglądała wymiana?????

[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 17:12 ]
zagrzej silnik do momentu kiedy isiagnie temp 90 lub załączy się wentylator ale przed tym sprawdz dolny wąż od chłodnicy powinien być ciepły przy 86st kiedy to sprzwdzisz niech ostygnie zobaczysz wtedy co jest grane

: śr lis 15, 2006 18:25
autor: Tomila
Spróbuj tym sposobem.
- nagrzej silnik do tem. normalnej pracy aby termostat był otwarty
- ustaw pokrętło nagrzewnicy na grzanie w celu opróźnienia nagrzewnicy
- otwórz korek zbiornika ( trzeba uwazać aby nie poparzyć sie gdyz panuje tam wysokie cisnienie)
- odłącz dolne przewody od chłodnicy w celu opróżnienia układu.

Aby napełnić i uniknąć zapowietrzenia nalezy:
-pokrętło ustawić na grzanie
-podłączyć przewody które uprzednio były zdjete
- do zbiornika wlać tyle płynu zeby nie przekroczyć MAX
-uruchomic silnik i pozostawic az do włączenia wentylatora ( oczywiście trzeba obserwować temperature na wskaźniku)
- gdy sie załączy wentylator to i termostat musi byc otwarty zgasic silnik i ewentualnie uzupełnic poziom płynu .
-

: śr lis 15, 2006 18:33
autor: GSOWIEC
Popatrz też na TEN LINK ...

: śr lis 15, 2006 18:38
autor: dziejo
Tomila pisze:na grzanie w celu opróźnienia nagrzewnicy
a to mk3 ma zawór????? ciekawe

: śr lis 15, 2006 18:45
autor: GSOWIEC
dziejo pisze:
Tomila pisze:na grzanie w celu opróźnienia nagrzewnicy
a to mk3 ma zawór????? ciekawe
Ta kwestia jest rozwinięta w temacie, do którego link podałem wyżej - tak pisze w książce wyd. AUTO, ale wychodzi na to, że autorzy przesadzili...

: śr lis 15, 2006 18:45
autor: Tomila
niestety ma !!!! :mrgreen: zreszta jak większość samochodów Pozdrwiam

: śr lis 15, 2006 18:55
autor: dziejo
dziejo pisze:a to mk3 ma zawór????? ciekawe
no cóz nie będe zaczynał batalii na ten temat

[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 18:02 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

[ Dodano: Sro Lis 15, 2006 18:06 ]
niestety ma !!!! :mrgreen:
więc prosze powiedz (wytłumacz) wktórym mioejscu się znajduje zawór nagrzewnicy wmk3

: śr lis 15, 2006 19:19
autor: Tomila
nie mam mozliwości w tym momencie pokazać ci go na zdjeciu ale jak odkrecisz panel sterowania ogrzewaniem to bez problemu dojdziesz do niego po lince.

: śr lis 15, 2006 19:25
autor: Paweł Marek
Tomila pisze:nie mam mozliwości w tym momencie pokazać ci go na zdjeciu ale jak odkrecisz panel sterowania ogrzewaniem to bez problemu dojdziesz do niego po lince.
KOlego dajże spokój. Nie upieraj się. Nie ma żadnego zaworu i koniec o tym pisania proponuję bo pamięci na serwerze braknie :)

: śr lis 15, 2006 20:10
autor: Hitm@n
no dobra tylko ze wtedy wlalem litr odpalilem go do tego momentu az sie zalaczyl wentylator wtedy pobralo plyn, ale po nastepnym litrze zostalo go troche ponad max i wogole nie schodzi.. a ile wogole wchodzi tego plynu do chlodnicy ??

: śr lis 15, 2006 20:23
autor: Paweł Marek
Koło 6l

: czw lis 16, 2006 18:55
autor: GregorG
Proponuję dodatkowo przy włączonym sulniku i otwartym zbiorniku wyrównawczym - ściskać wszystkie możliwe węże gumowe w których płynie płyn chłodzący . To powoduje wywalenie powietrza które mogło gdzieniegdzie pozostać przy dolewaniu.
U mnie weszło dokładnie 5.6 litra i także dolewałem , odpalałem silnik i znowu dolewałem i co najważniejsze wygniatałem węże od chłodnicy. Dało wpożo efekt a przy okazji wymieniłem termostat.

Pozdrawiam

: pt lis 17, 2006 12:29
autor: Hitm@n
dzwonilem do mechanika, i mowi ze jest jakas srobka ktora trzeba odkrecic specjalnym kluczem, czy tak jest to sie okarze jak przyjedzie, zapodam fote tej srobki..