Strona 1 z 1

Remont zawieszania

: śr lis 15, 2006 00:18
autor: presario
Witam
Mam pytanko co musze wymienic w zawieszeniu....tzn jakie czesci bo chce zrobic kompleksowy remont ..nalezy sie mojemu golfowi ..wiem ze musze wymienic tak :
- tarcze + klocki (http://moto.allegro.pl/item140175057_sp ... t_kpl.html ) te z allegro beda pasowac ?
- amorki + sprezyny + odboje ( czy jako to sie tam nazywa ) ( to zarowno przod jak i tyl )
- tuleje gumowo-metolowe tyl


No wlasnie i co z przodu sie jeszcze wymienia ? i Co sadzicie o tych klockach i tarczach..bo cos niska cena jak na brembo i ferodo...
pozdrawiam

: śr lis 15, 2006 00:31
autor: giet
Z przodu możesz jeszcze wymienić: poduszki amortyzatorów i łożyska tych poduszek i tzw ochraniacze na teleskop amortyzatora.

: śr lis 15, 2006 08:59
autor: Fabian LDZ
przód
Amortyzatory
osłony + odboje
poduszki amortyzatorów
tuleje w wahaczach
sworznie
łączniki stabilizatora
tył
Amortyzatory
osłony + odboje
poduszki amortyzatorów
tuleje w belce
+ jak mówisz hamulce

: śr lis 15, 2006 15:47
autor: yoobi
O czasu kiedy wymieniłem tuleje wahaczy z przodu oraz tuleje tylnej belki zawieszenie jest o wiele cichsze. Prawie nic się nie tłucze (przed wymianą było dość głośno) zatem polecam ich zmianę.

Pozdrawiam
yoobi

: śr lis 15, 2006 19:41
autor: presario
a co polecacie ze swiec i kabli napieciowych ???? znalazlem w sklepie jakies bosha ale sa jednokatodowe...20 zł za sztuke...a z kabli to jakies noname 65 zł za komplet ( co wydaje mi sie smieszna cena...pewnie sa badziewne ). Wczoraj sprawdzilem czy te co mam obecnie sa ok..postawilem samochod w ciemnym miejscu i szwagier gazowal..widac bylo chyba dwie iskry...ktore pojawialy sie...ale wygladalo tak jak w przewodzie :/ Czy przy dobrych przewodach bedzie widac jakies minimalne iskry ? czy tez nie powinno byc nic...ciemno ?

: śr lis 15, 2006 21:51
autor: Paweł_G
Świece powinno się dobierać do konkretnego typu silnika ponieważ ważna jest odległość i ilość elektrod. Ja w ABU mam 3 elektrodowe świece NGK Bur 6 et - dość drogie bo 20 zł za szt. Kable kupiłem firmy Sentech. Jak widać było iskre to kable do wymiany.

: śr lis 15, 2006 22:11
autor: Fabian LDZ
Co do świec weź NGK V-line 01 - koszt 50zł komplet
Przewody NGK, Bosch, Beru a jak nie masz na nie kasy to Sentech też ujdzie

: śr wrz 19, 2007 12:08
autor: Gozdus
Witam!!

Mam pytanie z jakim kosztem trzeba sie liczyc przy takim kompleksowym remontem zawieszenia? Chodzi mi o cene czesci + robota (bo chyba troche bedzie roboty przy tym wszystkim). Interesuje mnie rowniez wymiana na czesci uzywane.

Pozdrawiam

: śr wrz 19, 2007 13:14
autor: SAMO
wszystko zależy od firmy czy org czy zamiennik ja za same amory do golfa dałem przód kolumny bilsteina chyba 400 zł na tył kba po znizce 40% ok 200 zł tyleje z tyłu ok 50 zł sworznie wachccza ok 50-60 zł łaczniki drązka stalilizatora to ok 20-30 zł tuleje bede wymieniał ale nie wiem jaki jest koszt jesli chcesz dłuzej pojeżdżic kup lepszej furmy a jak krótko tani zamiennik ja mam w kilku miejscach znizki i cześc po znjaomosci takze tez mnie to taniej wynosi wszystko wzgledne odboje i osłony tez zależy ok 70 zł

: śr wrz 19, 2007 15:23
autor: buczah
Pojedz na stacje kontroli pojazdów, niech wrzuca samochod na trzepaczke i bedziesz wiedzial co masz wymienic jesli chodzi o zawieszenie :bigok:

: śr wrz 19, 2007 16:14
autor: wolfzan
Paweł_G pisze:Świece powinno się dobierać do konkretnego typu silnika ponieważ ważna jest odległość i ilość elektrod. Ja w ABU mam 3 elektrodowe świece NGK Bur 6 et - dość drogie bo 20 zł za szt. Kable kupiłem firmy Sentech. Jak widać było iskre to kable do wymiany.
Kolega ma rację.

Ja też śmigam na świecach NGK i kablach Sentech i jest cacy :pub:

: czw wrz 20, 2007 09:42
autor: krzysiek82
Polecam robić wszystko samemu tylko potem musisz jechać na geometrie i zbieżność. Odnośnie wymiany jak już robić to wszystko czyli jak pisali koledzy wcześniej. Jak zrobisz sam masz satysfakcje oraz minimum z 200zł w kieszeni bo pewnie tyle by wziął za to mechanik.
Uwaga żeby się nie narobić i nie denerwować zbytnio polecam pożyczyć od kogoś ściągacze do sprężyn, warto także dorobić sobie z kawałka rurki kluczyk do odkręcania nakrętki z amora (znacznie skraca czas wykręcania oraz wkręcania).