Strona 1 z 2
[ALL VW] Rozpurka co się traci a co zyskuje??
: wt lis 14, 2006 20:29
autor: Elwis
Jak w temacie, zastanawiam się nad kupnem rozpurki na przednie kielichy, ale nie wiem co dzięki niej zyskam. Troche denerwuje mnie jak wpadam w dziure. Mam glebe 40/40 cchaiłbym by troszke inaczej wyłapywał te dziury.
Prosze o opinie i spostrzeżenia
: wt lis 14, 2006 20:32
autor: Dragon
Usztywnia karoserię co jest szczególnie odczuwalne w szybko pokonywanych zakrętach.
: wt lis 14, 2006 20:35
autor: lechu93
napewno zyskasz latwosc pokonywania zakretow przy predkosciach, a napewno nie zyskasz komfortu jazdy bo auto bedzie jeszcze sztywniejsze.
NO I ZYSKASZ BAJER KTORY BEDZIE WIDOCZNY PO PODNIESIENU MASKI
POZDRAWIAM
: wt lis 14, 2006 20:38
autor: Darcyn
nie wiem czy akurat ona daje sztywnosc ale ja swoim -80, rozporka i na 205 oponach kłade takie zakrete ze jak sie pozniej zastanowie co ja zrobilem to sam sobie nie moge uwierzyc
: wt lis 14, 2006 20:40
autor: ADi997
Rozpórka zapobiega schodzeniu się kielichów McPhersonów w zakrętach.
: wt lis 14, 2006 21:56
autor: cowboy
najlepsze efekty daje zastosowanie kompletu 4 rozpórek: górna i dolna oraz przednia i tylna
: wt lis 14, 2006 22:00
autor: grzechu2410nn
"Usztywnia karoserię co jest szczególnie odczuwalne w szybko pokonywanych zakrętach."
: wt lis 14, 2006 23:51
autor: lutek
Jeśli nie masz dobrze przygotowanej budy i nie założysz kompletu dół i góra to efekt bedzie praktycznie żaden.
: śr lis 15, 2006 00:27
autor: garczus
lutek pisze:Jeśli nie masz dobrze przygotowanej budy i nie założysz kompletu dół i góra to efekt bedzie praktycznie żaden.
dokladnie, bo zakladajac tylko gorna to bedzie tylko bajer pod maska
i prawie 0 efektu z technicznej strony:)
: śr lis 15, 2006 01:21
autor: olozwirski
garczus pisze:lutek pisze:Jeśli nie masz dobrze przygotowanej budy i nie założysz kompletu dół i góra to efekt bedzie praktycznie żaden.
dokladnie, bo zakladajac tylko gorna to bedzie tylko bajer pod maska
i prawie 0 efektu z technicznej strony:)
A gdzie sie w golfie mocuje rozporki dolne?
: śr lis 15, 2006 09:27
autor: lutek
W aucie na miasto niekoniecznie musi to być dolna rozpórka. Wystarczy dość wytrzymała płyta pod silnik. Rozpórki zwykle wyprowadzane są do wahaczy(o ile jest na to miejsce) albo są opierane o obejmy na amortyzarorach(najczęściej wchodzą między sprężyne a amortyzator).
: śr lis 15, 2006 09:40
autor: kamil.wilk
Witam.
Nie wspomnieliście o bardzo ważnej rzeczy. Usztywnienie przodu wiąże się z uciekaniem tyłu na śliskiej nawierzchni!!!!!
Proponuje założyć i porobić testy na śliskim. A potem zdjąć i zobaczyć na tej samej nawierzchni co się stanie.
Obserwacje są wręcz zadziwiające.
: śr lis 15, 2006 11:44
autor: lutek
Niekoniecznie-zależy od geometrii. Dlatego napisałem że przy rozpórkach jeśli chcesz jakis konkretny efekt to najlepiej przygotować bude kompleksowo bo półśrodki są dobre w osiedlowym warzywniaku:)
: sob sie 08, 2009 13:00
autor: Gawior
Ja dodam swoje 2 grosze. Też zamierzam założyć rozpórkę do mojego GTi ze względu na to że ma założone sztywne, gwintowane zawieszenie. Rozmawiałem o tym z mechanikami w kilku zakładach tuningujących i wszyscy zgodnie powiedzieli że jeśli nie chce poprzestawiać auta albo żeby kielichy mi się nie zeszły to muszę założyć rozpórkę (górna przednia wystarczy). Rozpórka górna powinna być zakładana jeżeli auto jest obniżone i masz sztywne sportowe zawieszenie bo wtedy część siły działające po wjechaniu powiedzmy w dziurę są przenoszone w dużo większym stopniu na nadwozie niż ma to miejsce w standardowym zawieszeniu, które pochłania więcej tej energii, wstrząsów, uderzeń czy jak tam inaczej można to nazwać. Mnie takie wyjaśnienie kilku mechaników którzy siedzą w tym trochę przekonały do zakupu i montażu rozpórki.