[ALL VW] Rozpurka co się traci a co zyskuje??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Elwis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Kontakt:

[ALL VW] Rozpurka co się traci a co zyskuje??

Post autor: Elwis » wt lis 14, 2006 20:29

Jak w temacie, zastanawiam się nad kupnem rozpurki na przednie kielichy, ale nie wiem co dzięki niej zyskam. Troche denerwuje mnie jak wpadam w dziure. Mam glebe 40/40 cchaiłbym by troszke inaczej wyłapywał te dziury.
Prosze o opinie i spostrzeżenia
Ostatnio zmieniony wt lis 14, 2006 23:23 przez Elwis, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » wt lis 14, 2006 20:32

Usztywnia karoserię co jest szczególnie odczuwalne w szybko pokonywanych zakrętach.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

lechu93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr cze 14, 2006 20:36
Lokalizacja: puck

Post autor: lechu93 » wt lis 14, 2006 20:35

napewno zyskasz latwosc pokonywania zakretow przy predkosciach, a napewno nie zyskasz komfortu jazdy bo auto bedzie jeszcze sztywniejsze.

NO I ZYSKASZ BAJER KTORY BEDZIE WIDOCZNY PO PODNIESIENU MASKI :chytry:

POZDRAWIAM


kaszub:)

Darcyn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 721
Rejestracja: czw cze 22, 2006 17:57
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Darcyn » wt lis 14, 2006 20:38

nie wiem czy akurat ona daje sztywnosc ale ja swoim -80, rozporka i na 205 oponach kłade takie zakrete ze jak sie pozniej zastanowie co ja zrobilem to sam sobie nie moge uwierzyc



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » wt lis 14, 2006 20:40

Rozpórka zapobiega schodzeniu się kielichów McPhersonów w zakrętach.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lis 14, 2006 21:56

najlepsze efekty daje zastosowanie kompletu 4 rozpórek: górna i dolna oraz przednia i tylna



Awatar użytkownika
grzechu2410nn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 506
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: grzechu2410nn » wt lis 14, 2006 22:00

"Usztywnia karoserię co jest szczególnie odczuwalne w szybko pokonywanych zakrętach."


z kucharskimi pozdrowieniami Grzegorz Dziedzic

lutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt maja 16, 2006 20:49
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: lutek » wt lis 14, 2006 23:51

Jeśli nie masz dobrze przygotowanej budy i nie założysz kompletu dół i góra to efekt bedzie praktycznie żaden.



Awatar użytkownika
garczus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 23:42
Lokalizacja: Katowice[SK]
Kontakt:

Post autor: garczus » śr lis 15, 2006 00:27

lutek pisze:Jeśli nie masz dobrze przygotowanej budy i nie założysz kompletu dół i góra to efekt bedzie praktycznie żaden.
dokladnie, bo zakladajac tylko gorna to bedzie tylko bajer pod maska :P i prawie 0 efektu z technicznej strony:)


nie sztuką jest mieć nowego golfa, sztuką jest wsadzić całe serce w starego by wyglądał jak nowy
Moje MK1 Cabrio: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1461509#1461509

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » śr lis 15, 2006 01:21

garczus pisze:
lutek pisze:Jeśli nie masz dobrze przygotowanej budy i nie założysz kompletu dół i góra to efekt bedzie praktycznie żaden.
dokladnie, bo zakladajac tylko gorna to bedzie tylko bajer pod maska :P i prawie 0 efektu z technicznej strony:)
A gdzie sie w golfie mocuje rozporki dolne?



lutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt maja 16, 2006 20:49
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: lutek » śr lis 15, 2006 09:27

W aucie na miasto niekoniecznie musi to być dolna rozpórka. Wystarczy dość wytrzymała płyta pod silnik. Rozpórki zwykle wyprowadzane są do wahaczy(o ile jest na to miejsce) albo są opierane o obejmy na amortyzarorach(najczęściej wchodzą między sprężyne a amortyzator).



kamil.wilk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:11
Lokalizacja: kraków-gorlice. bardziej kraków obecnie
Kontakt:

Post autor: kamil.wilk » śr lis 15, 2006 09:40

Witam.
Nie wspomnieliście o bardzo ważnej rzeczy. Usztywnienie przodu wiąże się z uciekaniem tyłu na śliskiej nawierzchni!!!!!

Proponuje założyć i porobić testy na śliskim. A potem zdjąć i zobaczyć na tej samej nawierzchni co się stanie.
Obserwacje są wręcz zadziwiające.



lutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt maja 16, 2006 20:49
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: lutek » śr lis 15, 2006 11:44

Niekoniecznie-zależy od geometrii. Dlatego napisałem że przy rozpórkach jeśli chcesz jakis konkretny efekt to najlepiej przygotować bude kompleksowo bo półśrodki są dobre w osiedlowym warzywniaku:)



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » sob sie 08, 2009 13:00

Ja dodam swoje 2 grosze. Też zamierzam założyć rozpórkę do mojego GTi ze względu na to że ma założone sztywne, gwintowane zawieszenie. Rozmawiałem o tym z mechanikami w kilku zakładach tuningujących i wszyscy zgodnie powiedzieli że jeśli nie chce poprzestawiać auta albo żeby kielichy mi się nie zeszły to muszę założyć rozpórkę (górna przednia wystarczy). Rozpórka górna powinna być zakładana jeżeli auto jest obniżone i masz sztywne sportowe zawieszenie bo wtedy część siły działające po wjechaniu powiedzmy w dziurę są przenoszone w dużo większym stopniu na nadwozie niż ma to miejsce w standardowym zawieszeniu, które pochłania więcej tej energii, wstrząsów, uderzeń czy jak tam inaczej można to nazwać. Mnie takie wyjaśnienie kilku mechaników którzy siedzą w tym trochę przekonały do zakupu i montażu rozpórki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 328 gości