[MK3 AAM/ABS] Jaki czujnik temperatury wybrać
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Wardek
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
- Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady
[MK3 AAM/ABS] Jaki czujnik temperatury wybrać
Witam. Mam silnik AAM z wałkiem z modelu 2E i sterownikiem z modelu ABS...
Na tablicy rozdzielczej wskazówka na rozgrzanym silniku nie schodzi poniżej 110'C
Wiem na 100% że to czujnik temp bo sprawdzałem - założyłem czujnik kumpla z modelu AAM i wskazywał ok około 90'C
Wiem bardzo dobrze że "taniość" z Allegro za 20 zł to strata kasy...
Ale z drugiej strony kolega kupił kiedyś w ASO czujnik zgodny z oznaczeniami dla modelu AAM czyli 357 919 501A lub 6U0 919 501 B już niepamiętam który, czyba ten drugi temperature mu wskazywał około 115'C na rozgrzanym silniku. (zwrotów w ASO nie ma!)
W związku z powyższym pytam jaki czujnik kupić??
Dostępne czujniki:
1 - 83,00 zł - VW w ASO
2 - 59.90 zł - EPS
3 - 69,90 zł - Vemo-Hans pries
4 - 49,90 zł - Vemo
Co prponujecie Prosze o rzeczowe wypowiedzi
Na tablicy rozdzielczej wskazówka na rozgrzanym silniku nie schodzi poniżej 110'C
Wiem na 100% że to czujnik temp bo sprawdzałem - założyłem czujnik kumpla z modelu AAM i wskazywał ok około 90'C
Wiem bardzo dobrze że "taniość" z Allegro za 20 zł to strata kasy...
Ale z drugiej strony kolega kupił kiedyś w ASO czujnik zgodny z oznaczeniami dla modelu AAM czyli 357 919 501A lub 6U0 919 501 B już niepamiętam który, czyba ten drugi temperature mu wskazywał około 115'C na rozgrzanym silniku. (zwrotów w ASO nie ma!)
W związku z powyższym pytam jaki czujnik kupić??
Dostępne czujniki:
1 - 83,00 zł - VW w ASO
2 - 59.90 zł - EPS
3 - 69,90 zł - Vemo-Hans pries
4 - 49,90 zł - Vemo
Co prponujecie Prosze o rzeczowe wypowiedzi
Ostatnio zmieniony wt lis 14, 2006 12:43 przez Wardek, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
http://moto.allegro.pl/item140683694_cz ... ginal.html
http://moto.allegro.pl/item138985697_or ... _seat.html
http://moto.allegro.pl/item140817052_or ... da_vw.html
http://moto.allegro.pl/item141725615_or ... da_vw.html
może coś tu znajdziesz
http://moto.allegro.pl/item138985697_or ... _seat.html
http://moto.allegro.pl/item140817052_or ... da_vw.html
http://moto.allegro.pl/item141725615_or ... da_vw.html
może coś tu znajdziesz
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
http://moto.allegro.pl/item138985697_or ... _seat.html
w 100% orginalny - możesz śmiało kupować
[ Dodano: Wto Lis 14, 2006 10:28 ]
w 100% orginalny - możesz śmiało kupować
[ Dodano: Wto Lis 14, 2006 10:28 ]
ten nie będzie pasowałmarek2907 pisze:http://moto.allegro.pl/it...t_skoda_vw.html
- Wardek
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
- Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady
o własnie to akurat jest podróbka najniższej klasy.Fabian LDZ pisze:http://moto.allegro.pl/item138985697_or ... _seat.html
w 100% orginalny - możesz śmiało kupować
Tak, na pierwszy rzut oka widac że inny...Fabian LDZ pisze:marek2907 napisał/a:
http://moto.allegro.pl/it...t_skoda_vw.html Ten nie będzie pasował
dzięki, za pomocny linkmarek2907 pisze:http://moto.allegro.pl/it...i_oryginal.html
Jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie czy namiary to prosze bardzo...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Wardek
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
- Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady
o własnie to akurat jest podróbka najniższej klasy.Fabian LDZ pisze:http://moto.allegro.pl/item138985697_or ... _seat.html
w 100% orginalny - możesz śmiało kupować
Fabian LDZ pisze:może na zdjęciu tak wygląda ale powiem Ci że jesteś w błędzie bo to aukcja mojej firmy!Wardek pisze:o własnie to akurat jest podróbka najniższej klasy.
podróbki też mamy ale po 20zł a nie po 30
Nie żeby sie czepiał, z całym szacunkiem dla Ciebie i Firmy..
Ale zaciekawiła mnie aukcja, w wtorek jeszcze po pierwszej w nocy w "komentarzach" wyszukałem tych którzy kupili ten czujnik i napisałem z ciekawości maile z zapytaniem czy jest oryginalny i jak daje wskazania. Nie będe wysuwał wniosków tylko zacytuje w takim razie co klienci odpowiedzieli w mailach, cytuje:
"podróbka pokazuje głupoty na tablicy"
"chińszczyzna nie bierz"
"dałem pozytyw, ale odradzam kupno"
"u mnie 70'C pokazuje"
Nazw allegrowiczów nie podaje żeby sie nikomu nie narazić. Pozdro
Na mnie sie nie stresuj bo Ja tylko ci zacytowałem co napisali w mailach... Może masz tam zdjecie złe wstawione czy co niewiem...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Wardek
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
- Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady
Dobra mniejsza z tym...Fabian LDZ pisze:looz ja się nie stresuje bo nie mam czym
na allegro handlujemy nie od dzis i naprawde z całym szacunkiem ale kretynów tam nie brakuje
zresztą skoro uważa że to podróbka to po co dał pozytyw?
Koledzy ponawiam pytanie na temat tego czujnik, prosiłbym jeszcze o jakieś opinie:
Niby w serwisie najlepiej. Ale z drugiej strony kolega kupił kiedyś w ASO czujnik zgodny z oznaczeniami dla modelu AAM czyli 357 919 501A lub 6U0 919 501 B już niepamiętam który, czyba ten drugi temperature mu wskazywał około 115'C na rozgrzanym silniku. (zwrotów w ASO nie ma!)
W związku z powyższym pytam jaki czujnik kupić??
Dostępne czujniki:
1 - 83,00 zł - VW w ASO
2 - 59.90 zł - EPS
3 - 69,90 zł - Vemo-Hans pries
4 - 49,90 zł - Vemo
Co proponujecie Prosze o rzeczowe wypowiedzi
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..
Mam maly problemik
mianowicie dzis kupilem czujnik temperatury za 70zł ( i oring nowy ) pisze na nim made in germany nr czesci to 357 919 501 A z zołta obwodka silnik 1,8 AAM = czyli taki jaki powinien byc
i temperature na czujniku mi pokazuje 110 na trasie lekko ponizej 110
mierzylem rezystencje na 1i3 pinie wynosila 226 czyli wedlug tabeli 90st a na tych 2 pirwszych pinach 2 i 4 rezystencja byla 105 czyli wedlug tabeli 110 st a jak wiem to 1 i 3 pin odpowiada za wskazanie na desce
ale jeszcze sie zastanawiam czy na pinach 1i3 i 2i4 nie powinna byc ta sama rezystencja ??
Dodam jeszcze ze na starym czujniku made in luxemburg temperature mi wskazywal na trasie 50 po miescie podchodzilo pod 70
temperature silnika mialem miezona termometrem laserowym i wynosila 92C
i teraz juz sam nie wiem
co radzicie reklamowac czujnik ??
plynu mam po srodku MIN a MAX
mianowicie dzis kupilem czujnik temperatury za 70zł ( i oring nowy ) pisze na nim made in germany nr czesci to 357 919 501 A z zołta obwodka silnik 1,8 AAM = czyli taki jaki powinien byc
i temperature na czujniku mi pokazuje 110 na trasie lekko ponizej 110
mierzylem rezystencje na 1i3 pinie wynosila 226 czyli wedlug tabeli 90st a na tych 2 pirwszych pinach 2 i 4 rezystencja byla 105 czyli wedlug tabeli 110 st a jak wiem to 1 i 3 pin odpowiada za wskazanie na desce
ale jeszcze sie zastanawiam czy na pinach 1i3 i 2i4 nie powinna byc ta sama rezystencja ??
Dodam jeszcze ze na starym czujniku made in luxemburg temperature mi wskazywal na trasie 50 po miescie podchodzilo pod 70
temperature silnika mialem miezona termometrem laserowym i wynosila 92C
i teraz juz sam nie wiem
co radzicie reklamowac czujnik ??
plynu mam po srodku MIN a MAX
posłużę Vagiem
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie ta para styków do licznika ma około połowe mniejszy opór niż ta do sterownika silnika. A wogóle problem jest, bo to w końcu licznik odpowiada za to co pokazuje a nie silnik. Czyli inny licznik rowna się inny czujnik. I stąd te wszystkie problemy, bo kupienie czujnika pod silnik nie rozwiązuje sprawy przy innym typie licznika.Dzaba83 pisze:1i3 i 2i4 nie powinna byc ta sama rezystencja ?
Ja tam bym wziął jakiś potencjometr, podał przez niego prąd na piny te do licznika, zmierzył opór przy wskazaniu danej temperatury i wg tego dobrał czujnik, bo co jak licznik zmieniony i po katalogach się nie dojdzie.
Ostatnio zmieniony czw lip 05, 2007 22:41 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
no sorki skąd mam wiedzieć? Ccialem tylko spróbować wyjaśnić na czym może polegać problem z doborem czujnika, że nie ma się czemu tak dziwić. Przy czym w katalogach aż tak rodzajów dużo tych czujników niema. Właściwie opory od tej pary do sterowania silnikiem sa te same zawsze, więc można by wogóle to olać i przyzwyczaić się do nieprawidłowych wskazań. Byle mieć pewność że temperatura płynu jest taka jak ma być a nie taka jak licznik pokazuje.Dzaba83 pisze:czyli twoim zdaniem licznik jest podmieniony ??
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 327 gości