Strona 1 z 2

wyciek ze zbiorniczka wyrownawczego

: sob lut 12, 2005 12:23
autor: baklazan
mam taki problem od pewenego czasu zaczal mi uciekac plyn chlodniczy - pierwsza diagnoza - leci spod korka, wygladalo jakby bylo jakis neikompletny nie mial uszczelki i takeigo dzinga od spodu, kupilme nowy, ale to nic nei pomoglo :( okazalo sie ze mam dziure w chldonicy wczoraj wstawil mi mechanik nowa ... dzis zrobilem z 40 km i wokol korka znowu mokro :( ludzie pomozcie !! nie mam rzadnych innych wyciekow przepatrzylem wszsytkie weze mechanik tesh i nic...

: sob lut 12, 2005 12:25
autor: lanumisu
A jaki masz stan cieczy w zbiorniku? Na zimnym silniku nie powiniem przekraczac miarke max.

: sob lut 12, 2005 12:27
autor: baklazan
na zimnym mam pod kreske minimum

: sob lut 12, 2005 12:41
autor: lanumisu
To zagrzej silnik i zobacz co sie bedzie dzialo. Moze wymiana korka.

: sob lut 12, 2005 13:03
autor: baklazan
korek wlasnie kupilem nowyna zagrzanym silniku pozim tez mam w normie

: sob lut 12, 2005 13:51
autor: lanumisu
No to jak nie ma nieszczelnosci na zewnatrz ukladu chlodzenia to obawiam sie ze uszczelka pod glowica, jesli plynu ci ubywa.

: sob lut 12, 2005 13:53
autor: szorka
sprawdz przy jakim ciśnieniu otwiera ci sie korek (1.2-do 1,5 bara) chyba że jest cały czas otwarty- 2 dni temu kupiłem taki w podróbie okazało się że zepsuty.
Jeżeli do tego ci węże puchną to :crazy: może ci zaczyna iść uszczelka pod głowicą

: sob lut 12, 2005 14:22
autor: baklazan
jak sprawdzic przy jakim cisnieniu sie otwiera korek ?? moj poprzedni korek wygladal jak zwykly korek tzn nie mial w srodku uszczelki ani nic..

: sob lut 12, 2005 15:26
autor: baklazan
a przewody sa oki - nic nie puchna

: sob lut 12, 2005 16:22
autor: szorka
korek do 89 przynajmniej 1.6 wygląda tak
Obrazek
Wkręciłem go do zbiorniczka (miałem zapasowy) jeden krócieć zatkałem drugim pompowałem ciśnienie obserwując wskazania na manometrze otwarcie zaworu przy 1,2 do 1,5 bar jest prawidłowe.
Układ pracuje pod ciśnieniem bo obniża to między innymi temp.wrzenia płynu.Jeżeli będzie szczelny to będą rozdymały się węze i szybciej pękną (pękają we wszystkich)ponadto w razie uszkodzenia np: uszczelki ,zapowietrzenia jest to ujście gazów.Ciśnienie= objętość przez temperaturę?czy jakoś tak-w/g mnie to taki zawór bezpieczeństwa.

: sob lut 12, 2005 17:54
autor: janusz przybylski
no niestety te typy tak mają , ja rocznie dolewam 1-2 litrów Dynagela , chyba przeżucę się na wode.

: sob lut 12, 2005 18:24
autor: baklazan
szorka pisze:korek do 89 przynajmniej 1.6 wygląda tak
Obrazek
Wkręciłem go do zbiorniczka (miałem zapasowy) jeden krócieć zatkałem drugim pompowałem ciśnienie obserwując wskazania na manometrze otwarcie zaworu przy 1,2 do 1,5 bar jest prawidłowe.
Układ pracuje pod ciśnieniem bo obniża to między innymi temp.wrzenia płynu.Jeżeli będzie szczelny to będą rozdymały się węze i szybciej pękną (pękają we wszystkich)ponadto w razie uszkodzenia np: uszczelki ,zapowietrzenia jest to ujście gazów.Ciśnienie= objętość przez temperaturę?czy jakoś tak-w/g mnie to taki zawór bezpieczeństwa.
a mozna prosisc jasniej ? bo nie rozumie tego zbytnio :( a korek mam identyczny do 89 byly produkowane te a potem takei wieksze ...

: pn lut 14, 2005 11:59
autor: Ceki
mam podobny problem z brakującą ciczą w zbiorniczku (na trzy tygodnie 0,3 L płynu gdzieś ucieka ?) wyrównawczym i mam duże ciśnienie w układzie chłodzenia, węże aż napompowane czyli prawdopodobnie uszczelka pod głowicą delikatnie gdzieś musi puszczać do układu chłodzącego ciśnienie (kompresje) olej w silniku mam w normie od pół roku na szczęście, kupiłem już komplet uszczelek, pod głowice, kolektor i klawiature (100zł niemieckie)

: pn lut 14, 2005 15:26
autor: baklazan
z tym ze ja mam w okol korka w zbiorniczku takie obslinienie i tamtedy ucieka, weze mi nie puchna ale cisnienie tesh mam mocne...