Strona 1 z 1
[MK3] Ponownie sprężyny.
: ndz lis 12, 2006 18:22
autor: wczyz
Witam. Wczoraj rozpocząłem wątek dot. sprężyn ale zostalem usunięty, ponieważ nie skonkretyzowałem tematu. Ale dzisiaj powracam, uświadomiony przez forumowiczów, że kolor sprężyn nie ma znaczenia jeżeli chodzi o ich twardość (tyle czasu żyłem w błędzie, szkoda słów - dziękuję tym, ktorzy mnie uświadomili, niestety nie zdązyłem podziękować we wczorajszym temacie...). A teraz kolejne moje pytanie: jakie polecicie sprężyny ( producent i najlepiej jeszcze model) do MK3 z obniżeniem do 30mm? Mogą być twardsze od seryjnych ale trochę komfortu musi pozostać, tym bardziej, że letnie koła mam 15 calowe. Pozdrwaim i z góry dziękuję za odpowiedź!
: ndz lis 12, 2006 18:29
autor: Smaczny
Ja pisałem w tamtym temacie, który został usunięty. Cytuję jego treść:
wczyz , kolor sprężyn nie ma nic wspólnego z twardością i obniżeniem. Są żółte, zielone, niebieskie, czerwone, czarne... wszystko zależy od firmy. Trzeba zwracać uwagę na model.
Przy obniżeniu -40 nie trzeba zmieniać amortyzatorów.
: ndz lis 12, 2006 18:36
autor: wczyz
Wlaśnie - dzięki raz jeszcze - pkt. dla Ciebie.
Wracając do tematu; mogę skusić się i na -40 ale wtedy muszą koniecznie być twardsze od standartowych. Może ktoś wie jaki producent i model spełni takie kryteria?
: ndz lis 12, 2006 19:18
autor: diabeł0001
a powiedzcie mi w jakich cenach sa sprezyny tak orientacyjnie pytam pozdrawiam
: ndz lis 12, 2006 19:27
autor: Pinhead
wczyz, Każde sprężyny sportowe są twardsze od standardowych.
diabeł0001, Kilka sekund szukania
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... ew=0&pay=0
: ndz lis 12, 2006 19:34
autor: Puki
Ja miałem(latem) eibach byłem zadowolony obniżenie ok-35mm autko prowadziło sie dobrze niebyło za twardo a wyglądało super teraz juz nieumie sie doczekać znowu wiosny kupiłem je na allego były nowe cena chyba 250 czy jakoś tak(więcej info na stronie eibacha)
: ndz lis 12, 2006 20:02
autor: wczyz
Pinhead: miałem H&R czrne -40mm i nie były ani trochę twardsze od seryjnych-dlatego zrezygnowalem. Teraz chciałbym -40 pod warunkiem, że będą twardsze albo coś wyższego (-30, -20 - jeżeli takie wogóle można dostać).
: ndz lis 12, 2006 21:37
autor: harrygo1
wczyz pisze:Wlaśnie - dzięki raz jeszcze - pkt. dla Ciebie.
Wracając do tematu; mogę skusić się i na -40 ale wtedy muszą koniecznie być twardsze od standartowych. Może ktoś wie jaki producent i model spełni takie kryteria?
gt cupline produkuje dwa rodzaje twardości "żółte" bardziej miękkie , niebieskie twardsze.Ale o
wskazanym przez ciebie obniżeniu wybrałbym Eibacha.
: ndz lis 12, 2006 23:03
autor: Pinhead
wczyz, To jakiś wyjątkowy chłam musiał być. Jeśli te H&R miały normalną twardość to były tym samym co ucięte seryjne sprężyny.
harrygo1, A czerwone ?
: ndz lis 12, 2006 23:27
autor: wczyz
[quote="Pinhead"]wczyz, To jakiś wyjątkowy chłam musiał być. Jeśli te H&R miały normalną twardość to były tym samym co ucięte seryjne sprężyny.
To były oryginalne H&R nr 29864, na których kupiłem swojego Golfera w Niemczech. Był do tego dowód zakupu i atest TUV. Stąd wzięły się moje przypuszczenia, że kolor spręzyn oznacza ich twardość (H&R ma w swojej ofercie również czerwone). Ale wybiliście mi to z głowy...
: pn lis 13, 2006 02:20
autor: micab
H&R to bardzo dobra firma i jej sprężyny pozostawiają duży komfort więc wszystko było w porządku....
eibach też jest dość miękki...jak chcesz coś twardszego to może to być np. supersport, fk, weitec, kw, kaw, powertech....
: wt mar 13, 2007 13:18
autor: cowboy
micab pisze:H&R to bardzo dobra firma i jej sprężyny pozostawiają duży komfort więc wszystko było w porządku....
wczyz pisze:To były oryginalne H&R nr 29864, na których kupiłem swojego Golfera w Niemczech.
ja wczoraj załozyłem takie do golfa - miały być 40/40 ale wyszło -60/40 co tez mi się podoba
na przodzie mam nowe GT Cupline gazowe -25mm, tył seria SACHS (roczne)
ZAJBISĆIE się jeździ, potwierdzam są komfortowe - praktycznie komfort jak na serii - póki co mam zimowe balony 175/65/14, więc więcej powiem jak zmienie na letnie obuwie 195/45/16
nie wiem dlaczego przód bardziej usiadł - może dlatego że wyjęte z 1.8 ?
w każdym razie polecam te springi BARDZO tym którzy cenią sobie ładne obniżenie, dobre prowadzenie a nie chcą gubić plomb