Strona 1 z 3
[MK3] Optymalna temp.
: pt lis 10, 2006 00:27
autor: kasza
Witam mam pytanie jaka jest optymalna temp silnika nigdy tego nie sprawdzałem a ostatnio mam miedzy 90-100 stopni
czy to dużo?? czy może normalnie??
: pt lis 10, 2006 00:33
autor: krisvw
jest ok
: pt lis 10, 2006 01:58
autor: kasza
heh dzieki
: pt lis 10, 2006 02:09
autor: Grzesiekk1982
kasza, a częściej jest 90, czy 100 stopni?
To dane dla silnika ABS:
Termostat otwiera się przy85 - 105(°C)
Wentylator działa przy
Etap 1 / wentylator 1: 92 - 97(°C)
Etap 2 / wentylator 2: 99 - 105(°C)
Więc, przed 100 stopniami powinien włączyć się pierwszy bieg wentylatora.
Jeśli temperatura w czasie jazdy w trasie nie sięga tych 100 stopni to jest OK
Na mieście w korkach to wiadomo, czasem musi...
Pozdrawiam.
: pt lis 10, 2006 10:54
autor: lolo_golf
Niby prawidłowa temp. to 90* jednak u wiekszości golfów podchodzi lekko pod 100*
Takze wszystko OK
: pt lis 10, 2006 11:27
autor: kristo
Podłącze się bo zawsze mnie to niepokoiło. Mianowicie u mnie prawie nigdy nie dochodzi do 90 stopni, chyba, że w korku to oczywiście pojedzie aż wentylator się włączy. Temperatura utrzymuje się lekko ponad tą podziałkę z drobnymi kreskami. Dodam że z silnikiem nie mam najmniejszych problemów jest naprawdę super a i spalanie w trasie (głównie tak się przemieszczam) przy ekonomicznej jeżdzie jest. ok. 6l.
Dodam, że jak zrobie sobie wew ciepełko na maxa i nawiew na 2 to tem silnika spada na ostatnią z tych drobnych kresek, ale autko i tak wtedy dop.... la, że aż miło.
Czy to może być problem z czujnikiem tem.
: pt lis 10, 2006 11:33
autor: pietrekbyd
to tematu ciag dalszy ja mam to samo co kristo [mk3] 1.8 AAM czy to moze cos z termostatem ogrzewanie jest super przy tej temp.?a w korkach to wiadomo do 90 dochodzi przy dluzszym staniu czy ten typ tak ma czy cos jest nie tak
: pt lis 10, 2006 11:39
autor: pasiak
temp zawsze i wszędzie ma być 90*C odstępstwem jest sterczenie w korku , katowanie wozu i duże obciązenie-temp wówczas ma prawo i powinna wzrastać a odnośnie braku 90* to wine przeważnie ponosi termostat (do wymiany) a następstwem jest wyższe spalanie i inne ciekawe zjawiska związane z niedogrzaniem
: pt lis 10, 2006 11:41
autor: ostryb
kristo, jesli chodzi o ten silnik to wydaje mi sie ze masz uszkodzony termostat. Na trasie 80 stopni łapie po przejechaniu 4-5km, a 90 osiągniesz po dłuższym dystanise. W mieście natomiast nastepuje to o wiele szybciej i 90-95 stopni mozesz miec juz po paru minutach.
: pt lis 10, 2006 12:24
autor: kasza
ostryb pisze:kristo, jesli chodzi o ten silnik to wydaje mi sie ze masz uszkodzony termostat. Na trasie 80 stopni łapie po przejechaniu 4-5km, a 90 osiągniesz po dłuższym dystanise. W mieście natomiast nastepuje to o wiele szybciej i 90-95 stopni mozesz miec juz po paru minutach.
no i dokladnie tak mam po 6km mam juz miedzy 90-100 stopni a termostat wymieniony?wiec w sumie nie wiem czy do dobrze czy nie?
: pt lis 10, 2006 16:57
autor: Grzesiekk1982
kasza pisze:no i dokladnie tak mam po 6km mam juz miedzy 90-100 stopni a termostat wymieniony?wiec w sumie nie wiem czy do dobrze czy nie?
To się nie przejmuj, nic się nie dzieje. A jakiej firmy ten termostat masz? Czasem te tańsze działają lekko inaczej
Pozdrawiam.
: pt lis 10, 2006 17:45
autor: kapalek
czy niższa temp to zawsze wina termostatu? mi tez teraz nie dociaga poza miastem do 90a latem zawsze podciagało gdziekolwiek jeździłem. może palnę glupote ale może na to miec wplyw np inny grill przed chłodnica jak jest w GTI(tylko 2 żebra czyli bardziej przepustowy)?
: pt lis 10, 2006 18:03
autor: kasza
Grzesiekk1982 pisze:kasza pisze:no i dokladnie tak mam po 6km mam juz miedzy 90-100 stopni a termostat wymieniony?wiec w sumie nie wiem czy do dobrze czy nie?
To się nie przejmuj, nic się nie dzieje. A jakiej firmy ten termostat masz? Czasem te tańsze działają lekko inaczej
Pozdrawiam.
niestety nie mam pojecia wiem z emial pomarańczowo niebieskie opakowanie:):):):)
: pt lis 10, 2006 18:31
autor: Thomas_07
U mnie jak było ciepło to szybko nagrzewał sieę do 90 st i tak trzymał. Teraz jak zrobiło się człodniej za nic nie mogę go zagrzać. nawet po przejechaniu 40 km jest max 80 st. Jak stoje temperatura rośnie a tylko rusze to spada. Czy to wina termostatu???