Strona 1 z 2

[MK3] Czy to może być uszczelka pod głowicą ??

: wt lis 07, 2006 21:44
autor: brukselek
Witam !!!
Mam pytanie ostatnio mój Golf MK3 1.6 odwiedził mechanika na wymianę odbojów, poprosiłem jeszcze, żeby sprawdził co może być przyczyną niskiego stanu oleju.
Mechanik powiedział mi, że znalazł niby uszkodzenie, które tkwi w uszkodzonej uszczelce pod głowicą.
Tylko, że dziwi mnie, że nie mam typowych objawów tego uszkodzenia. Nie mam żadnych zewnętrznych wycieków, nie mam płynu w oleju, samochów nie kopci.
Wymieniłem olej na Mobil Super S i na razie stan trzyma. Czy rzeczywiście może to być walnięta uszczelka pod głowicą, a może problem tkwi gdzie indziej ??
Przerażają mnie koszty wymiany uszczelki. Mechanik powiedział, że jeśli trzeba będzie planować to naprawa wyjdzie około 500 zł :(

: wt lis 07, 2006 21:53
autor: Finger86
Radzil bym ci pojechac do innego mechanika, wjechac na kanal i niech zerknie i oceni. Nie sugeruj nic niech sam powie.
U mnie jest wyciek z pod walu korbowego ale tylko 2 z 3 tak ocenilo jeden lawirowal ze to calkiem co innego.

: wt lis 07, 2006 22:13
autor: dziejo
Wymieniłem olej na Mobil Super S i na razie stan trzyma.
skoro się trzyma stan oleju i żadnych niepokojących objawów w pracy silnika to badz spokojny ZASTANAWIA MNIE PO CZYM ON TAK STWIERDZIł JASNOWIDZ//////

: wt lis 07, 2006 22:19
autor: brukselek
No właśnie też mnie to trochę zastanawia. Tylko, że naprawiałem już nie raz samochód u tego mechanika i zawsze byłem zadowolny. Na razie zobaczę czy będzie trzymał olej. Jak coś będzie nie tak to będę sie martwił dalej.

: wt lis 07, 2006 22:20
autor: Paweł Marek
dziejo pisze:ZASTANAWIA MNIE PO CZYM ON TAK STWIERDZIł JASNOWIDZ//////
Nie jasnowidz. On sobie w ten sposób ostrożnie wyszukuje naiwnych stałych klientów. Przecież jak naprawi to co nie było zepsute to nieświadomy klient też wyjedzie zadowolony z warsztatu.

: wt lis 07, 2006 22:28
autor: dziejo
chciałbym rozwiać twoje wątpliwości jesli chodzi o uszczelke pod głow, jak wiadomo uszczelka jest umiejscowiona między głowicą a blokiem silnika w uszczelce wycięte sa otwotry na tłoki -kanały wodne -kanały olejowe usterki uszczelki to- przerwanie sciezki kanału wodnego do kanału olejowego - kanału olejowego na tłoki - wodnego na tłoki ? jesli by olej poszedł na tłoki to? siwy dym byś ciągnął za soba spadek mocy znaczny! i nierówna praca silnika -natomiast woda do oleju zwiękrzony stan oleju zmiana barwy na (kawa z mlekiem) biały dym z tyłu i tak jak wyżej spadek mocy wręcz uniemozliwienie uruchomienia silnika. to tylko niektóre objawy w padniętej uszczelce. po tym co napisałes nie ma cienia podejrzenia o walniętej uszcz.

: wt lis 07, 2006 22:55
autor: marek2907
mechanik czytaj majster musi wyrabiać sobie stałych klientów ( to oni podsyłają mu kolejnych ) więc mówi Ci np: zepsuty ukł. zapłonowy, potem wymienia same kable i jest git. a ty zadowolony że naprawił cały ukł zapłonowy ( to oczywiście tylko taki beznadziejny przykład) mam sąsiada mechanika i nieraz nabijamy się z jego "stałych" klientów ( na kimś trzeba zarobić)
uszczelka niepada zbyt często a jak już to wtedy są objawy tak jak napisał dziejo
u staruszka w Hyundayu jak wypaliła się uszczelka między cylindrami to poprostu silnik niemiał mocy (jechał ale czułem się jak kierowca 126 P) i niemiał jałowego

: wt lis 07, 2006 23:35
autor: brukselek
Spadku mocy to raczej nie czuje, bo samochód mam dopiero 3 tygodnie i cały czas chodzi tak samo. Przyspieszenie w porównaniu do wcześniejszego Escorta 1.3 to ma wręcz "atomowe" :-)
Tak, że na razie zobaczę czy będzie nadal mi brał olej. I tu pytanie: jeśli tak to co może być przyczyną ??
Dzięki bardzo za porady. Będę musiał się poważnie zastanowić nad zmianą mechanika. Może ktoś poleci jakiegoś dobrego w Trójmieście.

: śr lis 08, 2006 00:23
autor: marek2907
np: uszczelniacze zaworów , simeringi wałów .
poza tym każdy silnik zuzywa olej
w nowych samochodach (czytaj z salonu) w instr. obsługi pisze że nawet 1L /1000km jest normalnym zużyciem oleju ale np: mój 18,ABS (przejechane co najmniej 250 tyś km.) a nie bierze więcej niż 100 ml na 10000 km
poza tym zawsze gdy zmienia się uszczelkę pod głowica powinno się planować głowicę

: śr lis 08, 2006 00:35
autor: BiGMaZZy
mój stary jest mechanikiem i ma takie ustrojstwo do sprawdzania uszczelek poszukaj u siebie w okolicy jakiegoś mechanika co ma coś takiego sprawdzisz to bedziesz wiedział na pewno :jezor:

: śr lis 08, 2006 14:39
autor: dziejo
brukselek pisze:mój stary jest mechanikiem i ma takie ustrojstwo do sprawdzania uszczelek
????????????????????????? a CO TO RENTGEN ??????pytam się z ciekawości

: śr lis 08, 2006 15:09
autor: pkirylcz
Ubywa ci plynu to moze po prostu auto go spalac, nie musi od razu kopcic.
Powolutku swoje wyciagnie.
Jak powyzsze sprawdzisz i okaze sie ok, to zamien olej na mineralny.

: śr lis 08, 2006 16:34
autor: BiGMaZZy
dziejo pisze:????????????????????????? a CO TO RENTGEN ??????pytam się z ciekawości
wygląda to jak przyrząd do sprawdzania elektrolitu w aku pojemniczek wypełniony płynem który pod wpływem dwutlenku węgla zmienia kolor z niebieskiego na żółty z taką gumową gryszką u góry odkręcasz korek od chłodnicy przykładasz i kilka razy pompujesz jeżeli uszczelka jest walnięta to płyn zmieni kolor :bajer:

: śr lis 08, 2006 16:41
autor: dziejo
no i trzeba było tak odrazu :bajer: czasami dwa zdania więcej a wyjasnia całą sytuację chyba zgodzisz się ?????