Strona 1 z 2

MK3 Nowy wita i pyta

: wt lis 07, 2006 12:17
autor: jawel
Witam wszystkich ! Od niedawna jestem posiadaczem Golfika MK3 1.4 chyba najstarszego z możliwych (pierwsza rejestracja luty 92) wygląda i chodzi OK poza jednym problemikiem. Na wolnych obrotach nierówno pracuje. Wygląda tak jakby przerywał na jeden gar. Przewody WN założyłem nowe świece i kopułka, palec nowe (na starych było to samo) a mimo to pracuje nie równo. Za bardzo nie wiem co mu dolega ale zapłon raczej wykluczam. Acha jak tylko dotknę gazu zaczyna pracować równiutko. Podpowiedzcie coś! Jeszcze kilka pytań:
-czy w tym zabytku jest możliwość sczytywania kodów błyskowych ( mam złącze OBD1)
-czy i jak można skasować błędy komputera bez podłączenia pod VAG
-jak wyregulować wolne obroty
Dzięki z góry

: wt lis 07, 2006 12:54
autor: djtom
czy w tym zabytku jest możliwość sczytywania kodów błyskowych
nie, tylko laptop i vag
zy i jak można skasować błędy komputera bez podłączenia pod VAG
odłączyc aku na parę minut, potem 10 minut biegu jałowego
jak wyregulować wolne obroty
np vag lub podjedz do mechanika (inna sprawa jak masz lpg to do gazownika)

: wt lis 07, 2006 13:06
autor: jawel
Wielkie dzięki za odpowiedz.
Czyli wolne obroty tylko przez komputer. A może jakieś sugestie co do tego szarpania. Gdzie szukać przyczyny? Nie mogę teraz podjechać do jakiegoś magika żeby to zdiagnozować Vag-iem

: wt lis 07, 2006 13:38
autor: GRIsha
Nierówne obroty to często efekt brudnego/uszkodzonego silniczka "krokowego" (właściwie to się nazywa chyba regulator biegu jałowego). Ale co do tego to upewnisz się podpinając pod kompa

pozdr i witamy :pub:

: wt lis 07, 2006 14:00
autor: jawel
Czyli tego silniczka przy przepustnicy a nie przy wtrysku? Acha coś obiło mi się o uszy że w mk3 resetowanie komputera przez odłączenie aku jest nieskuteczne czy to prawda?
Dzięki za odpowiedzi

: wt lis 07, 2006 14:01
autor: djtom
wszystkich błędów nie skasujesz odłączając aku ale wiekszość owszem. pełen reset robi się tylko vagiem.

: wt lis 07, 2006 14:06
autor: jawel
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi. Miło jest pogadać z kimś oblatanym w temacie!
Rozbiorę ten silniczek (jak dam rade) zobaczę jaki będzie efekt.

[ Dodano: 07 Lis 2006 13:16 ]
Jeszcze jedno! Golfica jest opuszczona tak na oko ok. 4 cm a nie mam za bardzo kasy na fabryczne sprężyny. Kumpel tanio chce mi sprzedać zimowe opony z felgami ale 15” tylko nie wiem czy mi wejdą teraz stoi na 13”

: śr lis 08, 2006 08:15
autor: GRIsha
Powinno wejść, w końcu sporo forumowiczów śmiga na 15" na obniżonym zawiasie. Będziesz najwyżej ostrożniej jeździł na wertepach :grin:
Komputer - tak jak pisał djtom
Co do silniczka krokowego - jego się z tego co pamiętam nie rozbiera, tylko przepłukuje benzyną

pozdr :pub:

: śr lis 08, 2006 08:18
autor: djtom
zimowe opony z felgami ale 15” tylko nie wiem czy mi wejdą teraz stoi na 13”
jesli te 15" maja rozstaw 4x100 to bierz bez wahania - felgi 15" w tym rozstawie to rarytas a wyglad auta bedzie o wiele lepszy....

: śr lis 08, 2006 08:38
autor: joki
śmialo łykaj te 15-stki

: śr lis 08, 2006 10:40
autor: $limak
możesz jeszcze sprawdzić czy nie bierze ci gdzieś "lewego" powietrza, jak masz gaz sprawdź rurę od filtra do przepustnicy, możesz jeszcze sprawdzić plastikową rurke od odpowietrzenia silnika, ja miałem ją połamaną tak że ni było tego widać i wpadało tam powietrze i miał nierówne obroty.

: śr lis 08, 2006 11:05
autor: jawel
Dzięki za rade! Wezmę te koła skoro tak mówicie. O dobijanie się za bardzo nie martwię bo sprężyny mam naprawdę sztywne bardziej martwiło mnie czy przy maksymalnym skręcie nie będą tarły. Założę pojeżdżę dzień zobaczę.

: śr lis 08, 2006 11:08
autor: Darcyn
na pewno nie beda tarly. chyba ze zalozysz jakis kosmiczny balon na te felgi

: śr lis 08, 2006 11:13
autor: jawel
to są 195\50 R 15