Strona 1 z 1

[mk3] silnik

: pn lis 06, 2006 21:01
autor: przemodtr83jw
witam mam pytanie chcem wymienic uszczelke pod glowica bo cieknie troche olej czy trzeba planowac glowice? :smoke:

Re: [mk3] silnik

: wt lis 07, 2006 00:05
autor: RobertP
przemodtr83jw pisze:witam mam pytanie chcem wymienic uszczelke pod glowica bo cieknie troche olej czy trzeba planowac glowice? :smoke:
jak tylko Ci cieknie a nie przegrzałeś silnika i nie poszla Ci woda
to nie musisz nic z głowicą robić, tylko dobrze zgodnie z zasadami dokręcaj
głowice z nową uszczleką
aha kup dobrej porządnej jakości uszczelkę nie jakiś szajs !

: wt lis 07, 2006 00:18
autor: Grzesiekk1982
przemodtr83jw pisze:witam mam pytanie chcem wymienic uszczelke pod glowica bo cieknie troche olej czy trzeba planowac glowice?
A gdzie cieknie? po tym co piszesz, mam wrażenie ze na zewnątrz?

: wt lis 07, 2006 00:26
autor: krisvw
ja uwazam ze delikatnie szlifierz moze ją "liznąć" tak dla pewnosci no i ajk kolega pisal uszczelka dobrej jakosci :) i dokrecac wg zasady :)

: wt lis 07, 2006 00:48
autor: RobertP
tomcio666 pisze:
przemodtr83jw pisze:czy trzeba planowac glowice?
to trzeba sprawdzić czy nie jest krzywa płaszczyzna, czasami trzeba planować czasami nie trzeba, nie wiem czy u ciebie ale u mnie np trzeba kupić także nowe śruby głowicy.
fakt śruby oczywiście zaleca sie przy kazdorazowej "grzebaninie" w glowicy zminiać
a jak nie to nie, myślę że silnik wielkiego wycieku nie ma, więc szlif głowicy
może być nadgorliwy, ale w sumie napewno nie zaszkodzi albo conajmniej dać sprawdzić
jej płaszczynę
a jak chce niech kupi dobrą uszczelkę, jeśli wyciek jest niewielki, to po wymianie
uszczelki dobrze raz dokręci, ale tylko odpowiednim kluczem dynamometrycznym
i odpowiednią siłą, i za jakieś 300-500km ponownie, dokręci i myślę że będzie OK
ale to wszystko z głową jeśli zostanie przy stary szpilach żeby nie pourywać ...

: wt lis 07, 2006 00:48
autor: ADi997
Jeśli nie ma oznak uszkodzeń ani odkształceń to papier ścerny na szybę przejechać głowicę pare razy blok i będzie OK. Tak jak pisał tomcio zwróć uwagę na długość śrub, za każdym razem jak się dociąga głowicę śruby się wydłużają.

: wt lis 07, 2006 00:53
autor: RobertP
ADi997 pisze:ak jak pisał tomcio zwróć uwagę na długość śrub, za każdym razem jak się dociąga głowicę śruby się wydłużają.
to też prawda, ale ręką tego nie zbierze tyle żeby od razu kupować nowe śruby
a tez i z tego powodu nie zawsze sie kupuje poprostu tamte stare są już "zmęczone"
dodam co jeszcze uszczelki pod głowice tez są na każdy "szlif" są wcięcia takie karby w niej 1,2, lub 3 :okej:

: wt lis 07, 2006 01:01
autor: Grzesiekk1982
Dokręcanie dla silnika ABS:
Etap 1. 40 (Nm)
Etap 2. 60(Nm)
Etap 3. 90(°)
Etap 4. 90(°)
Kolejność śrub znasz????
Jeśli nie, to wkleję rysunek.

UPDATE
Już wkleiłem

Obrazek
Pozdrawiam.

: wt lis 07, 2006 01:24
autor: RobertP
Grzesiekk1982 pisze:Kolejność śrub znasz????
Jeśli nie, to wkleję rysunek.
wklej wklej niech będzie, też gdzieś mam w książkach ...
ja już robie na pamięć ;-), to dosyć proste do zapamiętania :-)

: wt lis 07, 2006 01:34
autor: Grzesiekk1982
RobertP pisze:wklej wklej niech będzie, też gdzieś mam w książkach ...
Za chwilkę będzie- dodam do posta powyżej (przez edycję), coby razem było :)

: wt lis 07, 2006 01:42
autor: adekGTI
W dieslu lepiej szlifować nawet jak się wydaje, ze nie ma takiej potrzeby. a w bęzynie wystarczy przyłożyć lustro i zobaczyć czy równo dolega. dobra uszczelka jak najbardziej wskazana (nigdy nie korkowa, a widziałem juz takie naszej krajowej produkcji :rotfl: )

: wt lis 07, 2006 01:47
autor: RobertP
adekGTI pisze:dobra uszczelka jak najbardziej wskazana (nigdy nie korkowa, a widziałem juz takie naszej krajowej produkcji :rotfl: )
napisałeś korkowa ? kurcze jakoś nie pamiętam i nie zauważyłem z korka
uszczelkę pod głowicą
tą pod pokrywą klawiatury owszem ale pod głowica raczej chyba nigdy ... :bajer:

: wt lis 07, 2006 20:49
autor: przemodtr83jw
dzieki za pomoc kunkciki dla was :bajer: