[MK3] jak sprawdzic poduszki powietrzne?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] jak sprawdzic poduszki powietrzne?
`jak mozna sprawdzic czy poduszki powietrzne sa na miejscu czy moze juz kiedys eksplodowały i sa tylko zaslepione miejsca po nich?
Ostatnio zmieniony pn lis 06, 2006 16:53 przez rav0910, łącznie zmieniany 1 raz.
Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Łatwo dosyć, przy odrobinei chęci.
Po 1. lampka kontrolki- ma sie zaświecać po przekręceniu8 kluczyka i po 2-4 sekundach zgasnąć.
po 2. Lampka od ponuszki NIE MOŻE zapalać i gasnąć razem z inną lampką (np ABS, kontrolką oleju, świec żarowych w dieslu, akumulatora itp). Przyglądnij się, czy nie ma takiej prawidłowości (jeśli zajdzie podejrzenie, powtórz kikla razy dla pewnośći).
po3. Lampka po zgadzeniu silnika nie może świecić (razem z inną np od oleju czu aku jak zadusisz silnik- zakangurzysz i zgaśnie na włączonym zapłonie). Punkt 2 i 3 oznacza połączenie lampek w celu zmylenia.
Po 4. Odkręć schowek (półkę jeśli nie masz schowka) pasażera. To 5 wkrętów krzyżakowych (2 na zewnątrz po bokach, 3 w srodku chhowka). Zaczaj się od dołu czy za zaślepką jest poduszka. Coś w rodzaju tego metalowego po prawej: http://moto.allegro.pl/item138601798_ai ... olf_3.html
po 5. Możesz odkręcić poduszkę kierowcy http://moto.allegro.pl/item139272936_ai ... assat.html (nie polecam bo może wyskoczyć błąd). Najlepiej odkręć plastoki naokoło manetek pod kierownicą (2 wkręty krzyżakowe od dołu) i sprawdź czy w ogóle jest taśma airbagu kierowcy: fokoporada http://vw2.info/vwforum/poducha/
po 6. Jeśli w którymkolwiek pynkcie będziesz miał wątpliwości to jechać na VAG.
Jedna uwaga:
Jeśli zobaczysz, że nie poduszki pasażera od spodu, albo coś nie tak z taśmą, a na VAG nie ma błędów i kontrolka działa prawidłowo- to by oznaczało, że zamiast poduszek są zaślepki, a dla zmylenia przeciwnika włożono w układ (zamiast poduszki) opornik o identycznej rezystancji jak same poduszki (więc sterownik nie wykrywa błędu).
Mało prawdopodobne jest, aby ktoś preparował auto do tego stopnia, że kupił niewystrzelone poduszki (pro forma) i podłączył rezystory. W tej kategorii cenowej to średnio opłacalne (chyba, że sam je na osiedlu ukradl )
Ponadto pooglądaj podłużnice, wszystko pod maską, czy wszystkie plastki są na miejscu, nie popękane, czy plastik na podszubkiu nie ma pęknięć (gniecie go maska przy małej stłuczce) itp.
Pozdrawiam i powodzenia.
Po 1. lampka kontrolki- ma sie zaświecać po przekręceniu8 kluczyka i po 2-4 sekundach zgasnąć.
po 2. Lampka od ponuszki NIE MOŻE zapalać i gasnąć razem z inną lampką (np ABS, kontrolką oleju, świec żarowych w dieslu, akumulatora itp). Przyglądnij się, czy nie ma takiej prawidłowości (jeśli zajdzie podejrzenie, powtórz kikla razy dla pewnośći).
po3. Lampka po zgadzeniu silnika nie może świecić (razem z inną np od oleju czu aku jak zadusisz silnik- zakangurzysz i zgaśnie na włączonym zapłonie). Punkt 2 i 3 oznacza połączenie lampek w celu zmylenia.
Po 4. Odkręć schowek (półkę jeśli nie masz schowka) pasażera. To 5 wkrętów krzyżakowych (2 na zewnątrz po bokach, 3 w srodku chhowka). Zaczaj się od dołu czy za zaślepką jest poduszka. Coś w rodzaju tego metalowego po prawej: http://moto.allegro.pl/item138601798_ai ... olf_3.html
po 5. Możesz odkręcić poduszkę kierowcy http://moto.allegro.pl/item139272936_ai ... assat.html (nie polecam bo może wyskoczyć błąd). Najlepiej odkręć plastoki naokoło manetek pod kierownicą (2 wkręty krzyżakowe od dołu) i sprawdź czy w ogóle jest taśma airbagu kierowcy: fokoporada http://vw2.info/vwforum/poducha/
po 6. Jeśli w którymkolwiek pynkcie będziesz miał wątpliwości to jechać na VAG.
Jedna uwaga:
Jeśli zobaczysz, że nie poduszki pasażera od spodu, albo coś nie tak z taśmą, a na VAG nie ma błędów i kontrolka działa prawidłowo- to by oznaczało, że zamiast poduszek są zaślepki, a dla zmylenia przeciwnika włożono w układ (zamiast poduszki) opornik o identycznej rezystancji jak same poduszki (więc sterownik nie wykrywa błędu).
Mało prawdopodobne jest, aby ktoś preparował auto do tego stopnia, że kupił niewystrzelone poduszki (pro forma) i podłączył rezystory. W tej kategorii cenowej to średnio opłacalne (chyba, że sam je na osiedlu ukradl )
Ponadto pooglądaj podłużnice, wszystko pod maską, czy wszystkie plastki są na miejscu, nie popękane, czy plastik na podszubkiu nie ma pęknięć (gniecie go maska przy małej stłuczce) itp.
Pozdrawiam i powodzenia.
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
jedyny pewny sposób na sprawdzenie czy poduszki są to rozebranie kierownicy lub deski po stronie pasażera...
sprawdzałem tak w golfie siostry, trzeba odłaczyć akumulator i odczekać conajmniej 30min, później można spokojnie odkręcać zaślepkę z kierownicy, nie trzeba nawet odłączać wtyczki od airbagu, u mnie żaden błąd nie wyskoczył...
sprawdzałem tak w golfie siostry, trzeba odłaczyć akumulator i odczekać conajmniej 30min, później można spokojnie odkręcać zaślepkę z kierownicy, nie trzeba nawet odłączać wtyczki od airbagu, u mnie żaden błąd nie wyskoczył...
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Po stronie pasażera łatwiej- widać ją od spodu po zdjęciu schowka.micab pisze:edyny pewny sposób na sprawdzenie czy poduszki są to rozebranie kierownicy lub deski po stronie pasażera...
Nie wyskoczył, bo odłączyłeś akumulator
Zgadzam się z tym co pisesz, ale to troche pracochłonne i łatwiej zdjąć schowek.
tylki jedna rzecz- w przypadku np MK4 OPŁACA SIĘ kupić 2 poduszki na allegro za 800 zł, podpiąć opornik, a poduszkę wmontować tam dla wrażenia.
Wtedy (jeśli podejrzewamy że przód samochodu ejst powypadkowy) należy szukać opornika. Najlepiej wyjąć poduszkę kierowcy, podłączyć akumulator i włączyć zapłon.
Jak wyskoczy błąd, to znaczy że poduszka była OK, jeśli nie wyskoczy, to oznacza, że w układzie JEST REZYSTOR (nie przerwaliśmy obwodu).
Jeśli ejst błąd, to jedziemy go usunąć i przy okazji robimy komplentą diagnostykę samochodu (choćby kupując samochód możemy tak zrobić, jeśli sprzedający się nie zgodzi znaczy, że kręci).
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
podobny sposób:yoobi pisze:Można jeszcze spowodować dzwona i zobaczyć czy wystrzelą, ale z oczywistych powodów nie jest to zalecana metoda.
przy podłączonym aku rozpinać "kable" od poduszek i tez bedzie bum
Ostatnio zmieniony pn lis 06, 2006 23:40 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
yoobi, RobertP, jest jeszcze jeden zabawny sposób: delikatnie rozciąć pokrywę poduszki i sprawdzić czy jest ładnie poskładana. Jak test to OK. Bo po BIG BOOM to NIE MA CH*** WE WSI żeby ją tak równiutko poskałdać
Potem elegancko skleić lub założyć zaślepkę (ale cza uważać przy kolizji, bo zaślepka się nie rozerwie tylko można nią w ryja dostać
Zarty żartami, ale to co napisałem powyżej powinno starczyć.
Pozdrawiam
Potem elegancko skleić lub założyć zaślepkę (ale cza uważać przy kolizji, bo zaślepka się nie rozerwie tylko można nią w ryja dostać
Zarty żartami, ale to co napisałem powyżej powinno starczyć.
Pozdrawiam
o kurcze ale sposób nie przyszło by mi do głowy żeby sprawdzam składanieGrzesiekk1982 pisze:yoobi, RobertP, jest jeszcze jeden zabawny sposób: delikatnie rozciąć pokrywę poduszki i sprawdzić czy jest ładnie poskładana. Jak test to OK. Bo po BIG BOOM to NIE MA CH*** WE WSI żeby ją tak równiutko poskałdać
Potem elegancko skleić lub założyć zaślepkę (ale cza uważać przy kolizji, bo zaślepka się nie rozerwie tylko można nią w ryja dostać
chyba że ktoś przeprasuje żelazkiem
a ile przełożeń ma mieć w oryginale na prawo i ile na lewo i jakie szerokości mają być ?
tego na bank nikt nie wie i bez tego sie nie dojdzie czy było BUM
nie... to już koniec z serii pytań i odpowiedzi słodowego - już nie spamuje ...
czasem lepiej zyc w niewiedzy co sie ma :P
po co rozczarowanie zaslepki sa chiba plastikowe?? a podzuki raczej miekkie?? myle sie?? to prosze mnie poprawic:)
po co rozczarowanie zaslepki sa chiba plastikowe?? a podzuki raczej miekkie?? myle sie?? to prosze mnie poprawic:)
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
A ja zaspamuje (ostatni raz )- one nie są skłądane jak ciuszki przez chińskie kobitki (widzieliscie ten filmik?). Nie na boki, ale jakoś na harmonijkę-osiowo symetrycznie(czy jakoś tak), że ją wybija wprost do przodu, a nie rozwija na boki Tak jak te klowny z pudełka wyskakujące (mądrzejsze porównania o tej porze na myśl mi nie przychodzą)
A tak to nikt nie potrafi jej zapchać w to samo miejsce, nawet Chuck Norris (on jednak potrafi ją tak samo złożyć, ale tylko waląc pięścią w momencie gdy poguszka robi BOOM)
[ Dodano: 06 Lis 2006 23:46 ]
Przecież zaślepki po to są żeby kogoś wych**** Cały sztab kombinatorów siedzi nad tym, aby były jak nabardziej podobne do oryginału i tym droższe na giełdzie
Kiedyś ci sami się zajmowali bieżnikowaniem opon, ale to przestało być chodliwe
Dobrą zaślepkę na czuja wyczuć trudniej niż silikony u panienki
A tak to nikt nie potrafi jej zapchać w to samo miejsce, nawet Chuck Norris (on jednak potrafi ją tak samo złożyć, ale tylko waląc pięścią w momencie gdy poguszka robi BOOM)
[ Dodano: 06 Lis 2006 23:46 ]
nie niekrisvw pisze:po co rozczarowanie zaslepki sa chiba plastikowe?? a podzuki raczej miekkie?? myle sie?? to prosze mnie poprawic:)
Przecież zaślepki po to są żeby kogoś wych**** Cały sztab kombinatorów siedzi nad tym, aby były jak nabardziej podobne do oryginału i tym droższe na giełdzie
Kiedyś ci sami się zajmowali bieżnikowaniem opon, ale to przestało być chodliwe
Dobrą zaślepkę na czuja wyczuć trudniej niż silikony u panienki
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
żeby kondensatory się wyładowały....i nie było już żadnego prąduinek01 pisze:Niby po co czekac te 30 min ?
Grzesiekk1982, być może rozkręcenie schowka jest szybsze tak jak mówisz, nie wiem bo nie próbowałem tego (u siostry jest tylko jedna poducha ), ale odkręcenie poduchy od kierownicy też jest łatwe...tylko dwa imbusy...
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 252 gości