[mk3] Gwiżdze lub świszczy na 5 biegu ~100 km/h
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Gwiżdze lub świszczy na 5 biegu ~100 km/h
Witam!!
Tak jak w temacie, wszysko niby jest ok, ale jak wrzuce na piatke i jade ok.80-100km/h to zaczyna mi tak świszczeć zlekka jakoś, mam tak juz ponad tydzień wiec pytam was, co to moze byc?? jak puszcze pedał gazu to ustepuje, jak wciskam ponownie to znowu cos słychac.. co to moze byc?? na innych biegach nie wystepuje, wylacznie na 5 biegu przy obrotach od 2000 do ok.2500 obr/min
Tak jak w temacie, wszysko niby jest ok, ale jak wrzuce na piatke i jade ok.80-100km/h to zaczyna mi tak świszczeć zlekka jakoś, mam tak juz ponad tydzień wiec pytam was, co to moze byc?? jak puszcze pedał gazu to ustepuje, jak wciskam ponownie to znowu cos słychac.. co to moze byc?? na innych biegach nie wystepuje, wylacznie na 5 biegu przy obrotach od 2000 do ok.2500 obr/min
łapie gdzieś lewe powietrze chociaz to wątpliwe albo jest opcja ze to może byc łozysko rolki alternatora . Na 5 biegu silnik pracuje ciszej i zaczynasz je słyszec jak świszczy a na innych biegach praca auta jest na tyle głosna ze tego nie słychac . Moze sie myle ale zabardzo nic innego nie moze świszczec w silniku . Pozdrawiam
budujemy syncro :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405
Niestety to nie to, na innych biegach na 100% nie słychac tego, wystepuje to tylko na piatym biegu podczas gdy jade rowno z gazem, od ok. 80 - 120 slychac caly czas lekko lub mocniej ale slychac natomiast gdy tylko puszczam noge z pedału gazu dziwek ustaje, wciskam gaz dziwk powraca i tak w koło.. nie wiem co to moze byc.. ;/ raczej nie alternator.. moze lewe powietrze gdzies na filtrze czy cos?? prosze radzcie.. i pomocy..lawrai pisze:łapie gdzieś lewe powietrze chociaz to wątpliwe albo jest opcja ze to może byc łozysko rolki alternatora . Na 5 biegu silnik pracuje ciszej i zaczynasz je słyszec jak świszczy a na innych biegach praca auta jest na tyle głosna ze tego nie słychac . Moze sie myle ale zabardzo nic innego nie moze świszczec w silniku . Pozdrawiam
pamietajcie, ze nie wystepuje to gdy puszcze pedal gazu
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
- Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
- Kontakt:
takie coś miałem w polo i tylko piątym biegu i po pewnym czasie łozysko się wysypąło, a piątka poszła w piz...... ale to może zbieg okoliczności. polo 1,4 aex z 96r
Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
- Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
- Kontakt:
wiesz ja nie jestem mechaniorem ale wiem że u mnie tak było, inna pojemność, inna skrzynia. A łożysko padło ponieważ ciekło mi troszke ze skrzyni i ten brak oleju jak sie okazało puźniej zrobił tak ze pałdo łożysko a dzieki temu 5-ty bieg. Proponuje jakiegoś znajomego mechanika który nie weźmie za porade kasy a może cos podpowie. Albo to poprostu alternator.
Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]
Re: [mk3] Gwiżdze lub świszczy na 5 biegu ~100 km/h
Dołączam sie do pyatnia bo u mnie jest prawie tak samo jak napisales,poziom oleju juz tyz sprawdzalem i jest ok ,wiem ze oleju sie nie wymienia ale moze przy przebiegu warto ,co sądziciie ?bamber pisze:Witam!!
Tak jak w temacie, wszysko niby jest ok, ale jak wrzuce na piatke i jade ok.80-100km/h to zaczyna mi tak świszczeć zlekka jakoś, mam tak juz ponad tydzień wiec pytam was, co to moze byc?? jak puszcze pedał gazu to ustepuje, jak wciskam ponownie to znowu cos słychac.. co to moze byc?? na innych biegach nie wystepuje, wylacznie na 5 biegu przy obrotach od 2000 do ok.2500 obr/min
bamber sprawdz poziom oleju w skrzyni. Odkręć korek wlewu oleju w skrzyni kluczem sześciokątnym i sprawdz czy poziom oleju sięga do dolnej części gwintu, tzn jak włożysz palca do wlewu powinieneś wyczuć olej. Jeżeli oleju będzie za mało a piąty bieg jest najwyżej umiejscowiony w oddzielnej komorze w skrzyni to będzie ci świstać. Mogło paść łożysko, ale zacznij od sprawdzenia oleju. Idzie tam syntetyk.
VWpower Golf
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 600
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Dokladnie tak jak mowi GENE.Wg mnie na 95% to olej w skrzyni a raczej jego brak.Mialem dokladnie to samo kiedy zmienialem u siebie olej w skrzyni i wlalem za malo.Gorne partie skrzyni nie byly dobrze smarowane i objawia sie to tym o czym piszesz.Przy dodawaniu gazu na skrzynie dzialaja wieksze obciazenia i dlatego przy braku oleju swiszczy...Dolalem pod korek i problem zniknal.
Dzieki koledzy za rade, powiem wam, ze ciesze sie, ze tak sadzicie i mam nadzieje, ze macie racje
co do oleju to na bank mam malo bo uszczelniacz jeden mi wyszedl i cieknie juz tak po kropelce juz spooooro czasu, olej kupilem Castrol do skrzyni no i uszczelniacz, teraz tylko musze znalezc czas, poradzcie mi jak tam wylac resztki i wlac nowy olej?
co do oleju to na bank mam malo bo uszczelniacz jeden mi wyszedl i cieknie juz tak po kropelce juz spooooro czasu, olej kupilem Castrol do skrzyni no i uszczelniacz, teraz tylko musze znalezc czas, poradzcie mi jak tam wylac resztki i wlac nowy olej?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 600
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Olej spuscisz odkrecajac dolny korek spustowy (taki na klucz szsciakatny) a nowy zalejesz takim samym korkiem tylko znajdujacym sie wyzej.Pamietaj ze olej do skrzyni musi byc pelny syntetyk 75W90 klasy GL-4 (moze byc tez GL-5 o ile jest wyraznie napisane ze spelnia tez norme GL-4).Pamietaj tez ze w golfach byly montowane 2 rodzaje skrzyni: bodajze 085 i 020 (jak cos pomylilem to niech ktos mnie poprawi) i do tej pierwszej wchodzi 3.1L oleju a do drugiej 2L.Ja wlasnie tego nie sprawdzilem i wlalem 2L przy zmianie oleju w skrzyni a okazalo sie ze mam ta "wieksza" skrzynie gdzie wchodzi 3.1L i dlatego na 5 biegu mi swiszczala .Powodzenia!
Poczules jakąs roznice po zmianie oleju? 3.1 l w chodzi do silnika 1.6 ABU ?gopiter pisze:Olej spuscisz odkrecajac dolny korek spustowy (taki na klucz szsciakatny) a nowy zalejesz takim samym korkiem tylko znajdujacym sie wyzej.Pamietaj ze olej do skrzyni musi byc pelny syntetyk 75W90 klasy GL-4 (moze byc tez GL-5 o ile jest wyraznie napisane ze spelnia tez norme GL-4).Pamietaj tez ze w golfach byly montowane 2 rodzaje skrzyni: bodajze 085 i 020 (jak cos pomylilem to niech ktos mnie poprawi) i do tej pierwszej wchodzi 3.1L oleju a do drugiej 2L.Ja wlasnie tego nie sprawdzilem i wlalem 2L przy zmianie oleju w skrzyni a okazalo sie ze mam ta "wieksza" skrzynie gdzie wchodzi 3.1L i dlatego na 5 biegu mi swiszczala .Powodzenia!
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, ja mam silnik 1,8 i podobno wczodzi 2 litry, olej kupilem super bo Castrol TAF-X przekładniowy API GL-4 oraz API GL-5 spelnia.gopiter pisze:Olej spuscisz odkrecajac dolny korek spustowy (taki na klucz szsciakatny) a nowy zalejesz takim samym korkiem tylko znajdujacym sie wyzej.Pamietaj ze olej do skrzyni musi byc pelny syntetyk 75W90 klasy GL-4 (moze byc tez GL-5 o ile jest wyraznie napisane ze spelnia tez norme GL-4).Pamietaj tez ze w golfach byly montowane 2 rodzaje skrzyni: bodajze 085 i 020 (jak cos pomylilem to niech ktos mnie poprawi) i do tej pierwszej wchodzi 3.1L oleju a do drugiej 2L.Ja wlasnie tego nie sprawdzilem i wlalem 2L przy zmianie oleju w skrzyni a okazalo sie ze mam ta "wieksza" skrzynie gdzie wchodzi 3.1L i dlatego na 5 biegu mi swiszczala .Powodzenia!
dzieki i pozdrawiam!!
[ Dodano: Wto Lis 14, 2006 14:10 ]
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, ja mam silnik 1,8 i podobno wczodzi 2 litry, olej kupilem super bo Castrol TAF-X przekładniowy API GL-4 oraz API GL-5 spelnia.gopiter pisze:Olej spuscisz odkrecajac dolny korek spustowy (taki na klucz szsciakatny) a nowy zalejesz takim samym korkiem tylko znajdujacym sie wyzej.Pamietaj ze olej do skrzyni musi byc pelny syntetyk 75W90 klasy GL-4 (moze byc tez GL-5 o ile jest wyraznie napisane ze spelnia tez norme GL-4).Pamietaj tez ze w golfach byly montowane 2 rodzaje skrzyni: bodajze 085 i 020 (jak cos pomylilem to niech ktos mnie poprawi) i do tej pierwszej wchodzi 3.1L oleju a do drugiej 2L.Ja wlasnie tego nie sprawdzilem i wlalem 2L przy zmianie oleju w skrzyni a okazalo sie ze mam ta "wieksza" skrzynie gdzie wchodzi 3.1L i dlatego na 5 biegu mi swiszczala .Powodzenia!
dzieki i pozdrawiam!!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 600
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
MaciejW
Po zmianie oleju lepiej wchodza biegi,z mniejszym oporem.Zadnej innej roznicy nie zauwazylem.Moja skrzynia to 085 i wchodzi do niej 3.1L a silnik to 1.6 ABU.Czy przy tym silniku montowane byly skrzynie 020 to nie mam pojecia.Jesli planujesz zmiane oleju zwyczajnie sprawdz jaki nr masz wybity na skrzyni.
Po zmianie oleju lepiej wchodza biegi,z mniejszym oporem.Zadnej innej roznicy nie zauwazylem.Moja skrzynia to 085 i wchodzi do niej 3.1L a silnik to 1.6 ABU.Czy przy tym silniku montowane byly skrzynie 020 to nie mam pojecia.Jesli planujesz zmiane oleju zwyczajnie sprawdz jaki nr masz wybity na skrzyni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 193 gości