Strona 1 z 1
odpalanie mkII deisel
: czw lut 10, 2005 19:21
autor: WRHZ
Witam mam takei pytanko mam golfika 1,6 dieselka i sa klopociki z odpalniem tzn odpala ale : grzeje swiece zaczynam krecic jak wyciagne przyspieszacz od razu to ma ciezej i pozniej odpolali musze odpalic bez wyciagnietego przyspieszacza i jak zaskoczy wyciagam go do podneisienia i ustabilizowania obrotow dlaczego tak sie dzieje?? ktos moze mi powiedziec
: czw lut 10, 2005 20:10
autor: Krzylu
ja mialem podobnie
niechcial zajarac jak byly minusowe temperatury z wyciagnietym ssaniem musialem wcisnac i dodac gazu troche auto odpalalo i wyciagalem ssanie
wymienilem swiece zarowe i klopot zniknal
pali od kopa i na wyciagnietym ssaniu
moze to zalezec tego jakie masz ssanie
stego co wiem to moze byc zwiekszona dawka paliwa lub zwiekszenie obrotow/wyprzedzenie zaplonu
tak jest w nowszych golfach/jettach chyba od 87 roku masz wyprzedzenie zaplonu
sprobuj naciagnac linke od ssania i zobacz efekt jezeli nic to nieda to sprawdz swiece zarowe amperomierzem powinny pobierac 48A
jezeli bedzie o 16A mniej tzn ze ktoras swieca siadla....itd
no niewiem to tylko mi sie nasuwa na mysl
wiecej niewiem co ci kolego napisac
pozdroo
: czw lut 10, 2005 20:26
autor: lukdohc
mozesz miec poprostu zle kat wtryskow ustawiony, to ssanie wlaascie polega na tym ze przestawiasz kat wyprzedzasz go o 2,4 stopnia ale pewny nie ejstem, i czasem tak jest u mnie tak bylo ze byl przestawiony do przodu czyli juz przyspieszony a jak jeszcze wyciaglem ta wajche to jeszcze bardziej go wyprzedzala czyli za bardzo i bylo gorzej odpalic, moze poprostu wystarczy ustawic ten kat wtryskow, odemnie mechanik wzial 30zł, pozdrowka
: czw lut 10, 2005 20:40
autor: WRHZ
Moj golfer jest z 91 wiec przyspieszacz powoduje wzrost obrotow hmm wydaje mi sie ze to nie wina swiec bo by ogolnei ciezko palil ale po weekendzie sprawdze siwece sobie i wtryski kukne dzieki za info pozdro
: czw lut 10, 2005 20:42
autor: WRHZ
a co do ssania wydaje mi sie ze jest ok bo jak silnik pracuje i wyciagne jest to jest spora roznica obrotow wiec napewno dziala
: czw lut 10, 2005 22:10
autor: Michael G60
Krzylu pisze:ja mialem podobnie
niechcial zajarac jak byly minusowe temperatury z wyciagnietym ssaniem musialem wcisnac i dodac gazu troche auto odpalalo i wyciagalem ssanie
wymienilem swiece zarowe i klopot zniknal
pali od kopa i na wyciagnietym ssaniu
moze to zalezec tego jakie masz ssanie
stego co wiem to moze byc zwiekszona dawka paliwa lub zwiekszenie obrotow/wyprzedzenie zaplonu
tak jest w nowszych golfach/jettach chyba od 87 roku masz wyprzedzenie zaplonu
sprobuj naciagnac linke od ssania i zobacz efekt jezeli nic to nieda to sprawdz swiece zarowe amperomierzem powinny pobierac 48A
jezeli bedzie o 16A mniej tzn ze ktoras swieca siadla....itd
no niewiem to tylko mi sie nasuwa na mysl
wiecej niewiem co ci kolego napisac
pozdroo
W tym przypadku akurat do 85 wystęouje stary tym pompy !
: pn lut 14, 2005 18:28
autor: Shane84
Krzylu pisze:ja mialem podobnie
niechcial zajarac jak byly minusowe temperatury z wyciagnietym ssaniem musialem wcisnac i dodac gazu troche auto odpalalo i wyciagalem ssanie
wymienilem swiece zarowe i klopot zniknal
pali od kopa i na wyciagnietym ssaniu
moze to zalezec tego jakie masz ssanie
stego co wiem to moze byc zwiekszona dawka paliwa lub zwiekszenie obrotow/wyprzedzenie zaplonu
tak jest w nowszych golfach/jettach chyba od 87 roku masz wyprzedzenie zaplonu
sprobuj naciagnac linke od ssania i zobacz efekt jezeli nic to nieda to sprawdz swiece zarowe amperomierzem powinny pobierac 48A
jezeli bedzie o 16A mniej tzn ze ktoras swieca siadla....itd
no niewiem to tylko mi sie nasuwa na mysl
wiecej niewiem co ci kolego napisac
pozdroo
zgadzam sie w 100% mialem to samo i to samo zrobilem i jest OK !!!
: pn lut 14, 2005 23:22
autor: dukem
Z tego co wiem to w dieslach zadnych ssania nie ma tylko wlasnie kat wyprzedzenia zaplonu...i tak jak mowi kolega lukasz to moze byc tylko kwestia ustawienia kata...
A juz tak technicznie w ramach dowcipu (bez obrazania piszacego bo blad sie kazdemu moze zdazyc): skoro swiece biora 48A (bo biora) to jak to mozliwe ze jezeli jedna jest walnieta to prad jest mniejszy o 16 a nie 12 A...
: wt lut 15, 2005 01:35
autor: Krzylu
hehehe walnelo mi sie kolego z tymi 16A powinno byc 12A fakt
potocznie sie mowi na to ssanie bo wez caly czas pisz ciegno przyspieszania??
zreszta nie tylko przyspiesza kat o 2stopnie ale takze zwiekszana byla dawka paliwa w starszych modelach do ktoregos tam roku chyba do 87
napewno niejest to kat wyprzedzenia wtrysku
sprawdz swiece zarowe na bank umnie tak samo bylo niedawno
: wt lut 15, 2005 02:11
autor: dukem
Sam juz nie wiem...wedlug mnie jakby swiece byly padniete to by wogole nie odpalal...
moze to "ssanie" w tym przypadku faktycznie reguluje dawke paliwa i tutaj cos jest nie tak- moze wtryskuje za duzo jak na odpalenie...
Re: odpalanie mkII deisel
: wt lut 15, 2005 12:01
autor: marek29
WRHZ pisze:Witam mam takei pytanko mam golfika 1,6 dieselka i sa klopociki z odpalniem tzn odpala ale : grzeje swiece zaczynam krecic jak wyciagne przyspieszacz od razu to ma ciezej i pozniej odpolali musze odpalic bez wyciagnietego przyspieszacza i jak zaskoczy wyciagam go do podneisienia i ustabilizowania obrotow dlaczego tak sie dzieje?? ktos moze mi powiedziec
W nowym typie pompy,a taką masz oprócz zmiany kąta zapłonu ,urządzenie rozruchowe zmienia też wolne obroty biegu jałowego.
Z tyłu pompy znajduje się "wachadełko" z dwoma pionowymi śrubami regulacyjnymi.Jedna służy do ustawienia wolnych obrotów silnika w stanie pracy,a druga przy wyciągniętej dzwigni rozruchowej.
Dlatego u niektórych z Was po wyciągnięciu dzwigni zwiększają się obroty a u innych nie(to zależy od pompy)
Z tego co piszesz po objawach wnioskuję że masz żle ustawiony zapłon (kąt ustawienia pompy) i dlatego łatwiej odpala przy schowanej dzwigni.
Po odpaleniu lepiej chodzi po wyciągnięciu to normalne bo silnik jest zimny a Ty podnosisz mu wolne obroty.
Proponuję ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Drugim powodem mogą być wtryski.Jeżeli któryś z nich zamiast 155-160bar będzie miał np130 to wtrysk do tego cylindra będzie wcześniejszy ,a jeżeli np 170 -póżniejszy (ale to pwodowało by bardzo nierówną pracę silnika po odpaleniu)
: wt lut 15, 2005 12:58
autor: WRHZ
Silnik jak chodzi pracuje rowno bez problemu jakjest cieplo pali na strzal ale jak terz zima tomusze zakrecic mu no i odpalam na pedlae gazu a pozenij dopeiro wyciagam przyspieszac tak mysle wlasnie czy nie sprawdzic wtryskow sobie ale moze jednak wartobybylo sprawdzic kat zaplonu pozdrawiam i dzieki za info