odpalanie mkII deisel
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
odpalanie mkII deisel
Witam mam takei pytanko mam golfika 1,6 dieselka i sa klopociki z odpalniem tzn odpala ale : grzeje swiece zaczynam krecic jak wyciagne przyspieszacz od razu to ma ciezej i pozniej odpolali musze odpalic bez wyciagnietego przyspieszacza i jak zaskoczy wyciagam go do podneisienia i ustabilizowania obrotow dlaczego tak sie dzieje?? ktos moze mi powiedziec
ja mialem podobnie
niechcial zajarac jak byly minusowe temperatury z wyciagnietym ssaniem musialem wcisnac i dodac gazu troche auto odpalalo i wyciagalem ssanie
wymienilem swiece zarowe i klopot zniknal
pali od kopa i na wyciagnietym ssaniu
moze to zalezec tego jakie masz ssanie
stego co wiem to moze byc zwiekszona dawka paliwa lub zwiekszenie obrotow/wyprzedzenie zaplonu
tak jest w nowszych golfach/jettach chyba od 87 roku masz wyprzedzenie zaplonu
sprobuj naciagnac linke od ssania i zobacz efekt jezeli nic to nieda to sprawdz swiece zarowe amperomierzem powinny pobierac 48A
jezeli bedzie o 16A mniej tzn ze ktoras swieca siadla....itd
no niewiem to tylko mi sie nasuwa na mysl
wiecej niewiem co ci kolego napisac
pozdroo
niechcial zajarac jak byly minusowe temperatury z wyciagnietym ssaniem musialem wcisnac i dodac gazu troche auto odpalalo i wyciagalem ssanie
wymienilem swiece zarowe i klopot zniknal
pali od kopa i na wyciagnietym ssaniu
moze to zalezec tego jakie masz ssanie
stego co wiem to moze byc zwiekszona dawka paliwa lub zwiekszenie obrotow/wyprzedzenie zaplonu
tak jest w nowszych golfach/jettach chyba od 87 roku masz wyprzedzenie zaplonu
sprobuj naciagnac linke od ssania i zobacz efekt jezeli nic to nieda to sprawdz swiece zarowe amperomierzem powinny pobierac 48A
jezeli bedzie o 16A mniej tzn ze ktoras swieca siadla....itd
no niewiem to tylko mi sie nasuwa na mysl
wiecej niewiem co ci kolego napisac
pozdroo
- lukdohc
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: czw wrz 30, 2004 22:16
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
mozesz miec poprostu zle kat wtryskow ustawiony, to ssanie wlaascie polega na tym ze przestawiasz kat wyprzedzasz go o 2,4 stopnia ale pewny nie ejstem, i czasem tak jest u mnie tak bylo ze byl przestawiony do przodu czyli juz przyspieszony a jak jeszcze wyciaglem ta wajche to jeszcze bardziej go wyprzedzala czyli za bardzo i bylo gorzej odpalic, moze poprostu wystarczy ustawic ten kat wtryskow, odemnie mechanik wzial 30zł, pozdrowka
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
W tym przypadku akurat do 85 wystęouje stary tym pompy !Krzylu pisze:ja mialem podobnie
niechcial zajarac jak byly minusowe temperatury z wyciagnietym ssaniem musialem wcisnac i dodac gazu troche auto odpalalo i wyciagalem ssanie
wymienilem swiece zarowe i klopot zniknal
pali od kopa i na wyciagnietym ssaniu
moze to zalezec tego jakie masz ssanie
stego co wiem to moze byc zwiekszona dawka paliwa lub zwiekszenie obrotow/wyprzedzenie zaplonu
tak jest w nowszych golfach/jettach chyba od 87 roku masz wyprzedzenie zaplonu
sprobuj naciagnac linke od ssania i zobacz efekt jezeli nic to nieda to sprawdz swiece zarowe amperomierzem powinny pobierac 48A
jezeli bedzie o 16A mniej tzn ze ktoras swieca siadla....itd
no niewiem to tylko mi sie nasuwa na mysl
wiecej niewiem co ci kolego napisac
pozdroo
!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!
Krzylu pisze:ja mialem podobnie
niechcial zajarac jak byly minusowe temperatury z wyciagnietym ssaniem musialem wcisnac i dodac gazu troche auto odpalalo i wyciagalem ssanie
wymienilem swiece zarowe i klopot zniknal
pali od kopa i na wyciagnietym ssaniu
moze to zalezec tego jakie masz ssanie
stego co wiem to moze byc zwiekszona dawka paliwa lub zwiekszenie obrotow/wyprzedzenie zaplonu
tak jest w nowszych golfach/jettach chyba od 87 roku masz wyprzedzenie zaplonu
sprobuj naciagnac linke od ssania i zobacz efekt jezeli nic to nieda to sprawdz swiece zarowe amperomierzem powinny pobierac 48A
jezeli bedzie o 16A mniej tzn ze ktoras swieca siadla....itd
no niewiem to tylko mi sie nasuwa na mysl
wiecej niewiem co ci kolego napisac
pozdroo
zgadzam sie w 100% mialem to samo i to samo zrobilem i jest OK !!!
Z tego co wiem to w dieslach zadnych ssania nie ma tylko wlasnie kat wyprzedzenia zaplonu...i tak jak mowi kolega lukasz to moze byc tylko kwestia ustawienia kata...
A juz tak technicznie w ramach dowcipu (bez obrazania piszacego bo blad sie kazdemu moze zdazyc): skoro swiece biora 48A (bo biora) to jak to mozliwe ze jezeli jedna jest walnieta to prad jest mniejszy o 16 a nie 12 A...
A juz tak technicznie w ramach dowcipu (bez obrazania piszacego bo blad sie kazdemu moze zdazyc): skoro swiece biora 48A (bo biora) to jak to mozliwe ze jezeli jedna jest walnieta to prad jest mniejszy o 16 a nie 12 A...
hehehe walnelo mi sie kolego z tymi 16A powinno byc 12A fakt
potocznie sie mowi na to ssanie bo wez caly czas pisz ciegno przyspieszania??
zreszta nie tylko przyspiesza kat o 2stopnie ale takze zwiekszana byla dawka paliwa w starszych modelach do ktoregos tam roku chyba do 87
napewno niejest to kat wyprzedzenia wtrysku
sprawdz swiece zarowe na bank umnie tak samo bylo niedawno
potocznie sie mowi na to ssanie bo wez caly czas pisz ciegno przyspieszania??
zreszta nie tylko przyspiesza kat o 2stopnie ale takze zwiekszana byla dawka paliwa w starszych modelach do ktoregos tam roku chyba do 87
napewno niejest to kat wyprzedzenia wtrysku
sprawdz swiece zarowe na bank umnie tak samo bylo niedawno
Re: odpalanie mkII deisel
W nowym typie pompy,a taką masz oprócz zmiany kąta zapłonu ,urządzenie rozruchowe zmienia też wolne obroty biegu jałowego.WRHZ pisze:Witam mam takei pytanko mam golfika 1,6 dieselka i sa klopociki z odpalniem tzn odpala ale : grzeje swiece zaczynam krecic jak wyciagne przyspieszacz od razu to ma ciezej i pozniej odpolali musze odpalic bez wyciagnietego przyspieszacza i jak zaskoczy wyciagam go do podneisienia i ustabilizowania obrotow dlaczego tak sie dzieje?? ktos moze mi powiedziec
Z tyłu pompy znajduje się "wachadełko" z dwoma pionowymi śrubami regulacyjnymi.Jedna służy do ustawienia wolnych obrotów silnika w stanie pracy,a druga przy wyciągniętej dzwigni rozruchowej.
Dlatego u niektórych z Was po wyciągnięciu dzwigni zwiększają się obroty a u innych nie(to zależy od pompy)
Z tego co piszesz po objawach wnioskuję że masz żle ustawiony zapłon (kąt ustawienia pompy) i dlatego łatwiej odpala przy schowanej dzwigni.
Po odpaleniu lepiej chodzi po wyciągnięciu to normalne bo silnik jest zimny a Ty podnosisz mu wolne obroty.
Proponuję ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu.
Drugim powodem mogą być wtryski.Jeżeli któryś z nich zamiast 155-160bar będzie miał np130 to wtrysk do tego cylindra będzie wcześniejszy ,a jeżeli np 170 -póżniejszy (ale to pwodowało by bardzo nierówną pracę silnika po odpaleniu)
Silnik jak chodzi pracuje rowno bez problemu jakjest cieplo pali na strzal ale jak terz zima tomusze zakrecic mu no i odpalam na pedlae gazu a pozenij dopeiro wyciagam przyspieszac tak mysle wlasnie czy nie sprawdzic wtryskow sobie ale moze jednak wartobybylo sprawdzic kat zaplonu pozdrawiam i dzieki za info
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości